Materiał zawiera treści reklamowe

Rowery zawodowych kolarzy WorldTour 2019

Na jakich rowerach szosowych jeżdżą zawodowi kolarze WorldTour'u 2019?

Drukuj
Sirotti

Oglądając największe wyścigi każdy pasjonat kolarstwa zastanawia się, na jakich rowerach ścigają się kolarze. Czy i czym różnią się ich maszyny od tych dostępnych w sprzedaży, ile waży rower zawodowca oraz… ile trzeba by za niego zapłacić.

Ile rowerów posiada kolarz WorldTour?

To złożona kwestia, ponieważ w dużej mierze zależy to od jego pozycji i roli w zespole. Można jednak przyjąć, że w przypadku osiemnastu drużyn UCI WorldTeams, są to minimum 4 rowery. Obecnie wyścig między drużynami nie odbywa się jedynie na trasie, ale już znacznie wcześniej, m.in. w trakcie planowania, doboru i dopasowania sprzętu. Zawodnicy mają więc zazwyczaj do wyboru dwa rowery na wyścigi ze startu wspólnego, czyli model aero i klasyczną lekką szosówkę oraz jeden rower do jazdy na czas. Dodatkowo, w domu na stałe trzymają jeden rower treningowy (aero lub lekką szosę), identyczny z tym na którym najczęściej się ścigają. Jeśli dana marka sponsorująca WorldTour’owy zespół ma w swojej ofercie rowery wyścigowe dedykowane na jazdę po wyboistych drogach, które są chętnie wybierane przez kolarzy na brukowane klasyki, czy szutrowe wyścigi jak Strade Bianche, to liczba rowerów przypadających na kolarza wzrasta o kolejną sztukę. Powyższa kalkulacja wskazuje, że 4-5 maszyn to taki branżowy standard, ale są od niego odstępstwa, raczej in plus. Często bowiem zawodnicy szykujący się mocno na jakieś określone specjalistyczne starty, jak TT albo wysoka lokata na Paris-Roubaix mają w domu kolejny treningowy rower dedykowany właśnie na taką okoliczność. ,,Treningówki” stały się standardem wraz z rozproszeniem kalendarza zawodów po wszystkich kontynentach. Zawodowcy spędzają większość roku w podróży między domem, a zgrupowaniami i wyścigami. Dla oszczędności czasu i pieniędzy oraz samej wygody kolarzy, bardziej opłacalne jest posiadanie dodatkowych rowerów w miejscach zamieszkania. Ponieważ są to maszyny identyczne ze startowymi i oczywiście dokładnie tak samo ustawione, kolarze nie mają problemu z tzw. brakiem czucia roweru. 

 

 

Zobacz też:

 

 

 

 

Hamulce Disc czy obręczowe?

Obecny sezon jest dodatkowo bardzo ciekawy także ze względu na hamulce, sporo rowerów jest produkowanych tylko w opcji Disc, ale wciąż wiele szosówek dostępnych jest z dwoma typami hamulców. Kolarze mają więc wybór i widać, że zdarza się sytuacja w której część drużyny hamuje już tarczami, a część szczękami. Z pewnością ekipy będą jednak dążyć do unifikacji, ponieważ obecna sytuacja to nie tylko koszty podwójnej ilości rowerów, kół startowych i zapasowych, ale także konieczność wożenia w wozach technicznych ogromnej ilości sprzętu. Nie ulega już wątpliwości, że pro-peleton przekonał się do tarczówek i je zaakceptował, pytanie tylko, czy definitywnie oraz kiedy, hamulce obręczowe znikną z ich rowerów. Pewne natomiast jest, że wyścigi podniesionego ryzyka defektu (bruki, szutry) premiują disc za lepsze hamowanie, a z drugiej strony dużo szybciej koło z awarią wymienić można przy klasycznych spowalniaczach. Peleton wciąż jest więc podzielony w tej kwestii. 

 
 

 

Dopasowanie

Zawodowcy z WorldTour’u regularnie przechodzą bike fitting oraz aero fitting. Te dwa zabiegi są ze sobą mocno powiązane i mają na celu osiągnięcie kilku celów. Bike fitting zapewnia zawodnikowi maksymalnie efektywną, z punktu widzenia generowania mocy, pozycję, która jednocześnie jest dla niego zdrowa i będzie na tyle komfortowa, że wielogodzinna jazda nie będzie sprawiała kolarzowi kłopotu. Efektem ma być takie ułożenie ciała na rowerze, które uchroni go przed przeciążeniami i kontuzjami, a jednocześnie pozwoli pedałować z maksymalną mocą. Dodatkowo stosuje się tzw. aero fitting, który dąży do osiągnięcia sylwetki o maksymalnie ograniczonym oporze czołowym, m.in. przez zwężanie i obniżanie pozycji. Raport z bike fittingu jest na stałe zapisany w dostępnej dla mechaników bazie danych, tak aby mogli oni niezależnie czy składają dla zawodnika nowy rower, czy wymieniają jakieś części, ustawić go identycznie jak każdy inny rower należący do danego kolarza.

 

 

Wybór roweru na konkretny wyścig

To na jakim rowerze kolarz pojedzie daną imprezę zależy tylko od niego, prosów raczej nie obarcza się presją ze strony sponsora by wybierać konkretny model. Rozwój technologii i badania naukowe dowodzą jednak, że rowery aero są po prostu szybsze w zasadzie na każdej trasie i dziś ten typ szosówek dominuje w peletonie na większości wyścigów. Już dawno minęły czasy, gdy aerodynamiczne konstrukcje były ciężkie i mało komfortowe. Obecnie te kolarskie bolidy F1 potrafią ważyć około 7 kg i tłumić drgania lepiej niż modele klasyczne. 

 

Wyposażenie

Kolarze w znakomitej większości są skazani na osprzęt, koła, czy komponenty, które dostarczają grupom zawodowym jej sponsorzy. Często bywa też tak, że drużyny same kupują osprzęt np. od Shimano, ale wówczas zawodnicy także nie mają wyboru i jeżdżą na tym co dostarczają im pracodawcy. Mają jednak pełną dowolność w zakresie personalizacji roweru spośród dostępnej palety części. Każdy sam decyduje o wielkości zębatek, rozpiętości kaset, używanej owijce, siodełku czy profilowi kierownicy. Podobnie z personalizacją działania osprzętu elektronicznego i lokalizacji dodatkowych przycisków. Zawodnicy mogą też wybierać na jakiej wysokości kołach będą się ścigać oraz ile mechanik napompuje do nich powietrza. Jednak w dobie naukowego podejścia do sprzętu zawodnicy mają przygotowany szereg zaleceń, co jest dla nich najlepszym (najszybszym) wyborem i często z nich korzystają. Widać to choćby po doborze kół, obecnie niezależnie od profilu etapów przeważnie spotkamy w rowerach karbonowe stożki o profilu około 50 mm, to szybkie, lekkie, sztywne i komfortowe koła. 

 

 

Specjalne życzenia gwiazd 

Najciekawsze jest poszukiwanie niestandardowych rozwiązań i takich wciąż można się doszukać w profesjonalnym peletonie. Istnieje grono konserwatywnych kolarzy mających swoje ulubione komponenty, które muszą znaleźć się w ich rowerach. Jeśli takowe części pochodzą spoza portfela sponsorów, wówczas logotypy na nich są zamazane lub zaklejone. Często taka sytuacja zdarza się w przypadku szytek oraz siodełek. 

 

Beta testerzy

Zawodowcy często otrzymują do jazdy prototypowe modele ram i osprzętu. To ogromna wartość dla nas, klientów rowerowych firm, ponieważ jeśli coś przeżyje dowolny wiosenny brukowany klasyk, to możemy być pewni, że sprzęt sprosta i naszym potrzebom. Zresztą, często dopiero na etapie testowania w warunkach bojowych wypracowuje się wnioski co jeszcze trzeba poprawić. Wiąże się z tym pewien dyskomfort, który jednak znosić muszą najczęściej pomocnicy. Zdarza się bowiem tak, że do sprawdzenia jest nowa rama tylko pod tarcze, a np. dostawca osprzętu nie daje rady na czas zaopatrzyć drużynę w hydrauliczne klamkomanetki i zaciski. W takiej sytuacji kolarz dostanie rower z mechanicznymi tarczami, które wymagają od niego trochę więcej pracy. Analogicznie zdarzyć się może w przypadku innych komponentów. Warto czujnie oglądać foto-reportaże z wyścigów. Wprawne oko zawsze znajdzie tam interesujące ciekawostki.

 

 

Ile to kosztuje?

Standardowo, rowery na których oparte są maszyny zawodowców, kosztują około 35-55 tys. zł, natomiast do tej kwoty trzeba jeszcze doliczyć koszty ich ewentualnego tuningu. Nie wszyscy go stosują, ale zdarza się, że kolarze mają zmieniane łożyska czy zakładane specjalne wózki przerzutek, które pozwalają oszczędzić kilka watów. Generalnie jednak ekipy jeżdżą na standardowych komponentach, korzystając jedynie z ich topowych wersji. 

Na kolejnych stronach przybliżamy wam sklepowe wersje rowerów, które w zmodyfikowanych wersjach spotykamy w World Tour - z tego powodu w komentarzu dokładnie wskazujemy, jakich części używają konkretne ekipy, wyszczególniając napędy, koła czy komponenty.

 

 

AG2R La Mondiale

Eddy Merckx 525
  • Napęd: Campagnolo Super Record EPS 12 speed, korba z pomiarem mocy Rotor 2inPower, łańcuch KMC X12
  • Koła: Mavic 
  • Ogumienie: Vredestein
  • Komponenty: Deda Superzero, siodło Fizik
  • Uwagi: Ag2r używa tylko jednego roweru, w wersji z klasycznymi hamulcami. Malowanie teamowe to dyskretny i klasyczny czarny z wstawkami bieli i niebieskiego. 
Race (klasyczne) Eddy Merckx

 

Astana Pro Team

Argon 18 Gallium Pro
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2, korba z pomiarem mocy FSA Powerbox Carbon
  • Koła: Corima
  • Ogumienie: Wolfpack
  • Komponenty: FSA, siodło Prologo
  • Uwagi: Gallium Pro to klasyczna lekka szosówka, kolarze Astany używają wersji w teamowym malowaniu. Ich wybór czesto pada na ten właśnie model. 

Astana Pro Team

Argon 18 Nitrogen Disc
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2, korba z pomiarem mocy FSA Powerbox Carbon
  • Koła: Corima
  • Ogumienie: Wolfpack
  • Komponenty: FSA, siodło Prologo
  • Uwagi: Nitrogen Disc to model Aero na tarczach, jeden z dwóch rowerów spośród których wybierać mogą zawodowcy z Astany.

 

Bahrain-Merida

Merida REACTO DISC
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 lub mechaniczny, korba z pomiarem mocy SRM
  • Koła: Fulcrum
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: FSA, siodło Prologo
  • Uwagi: Bahrain-Merida należy do drużyn, które w sezonie 2019 ścigają się na rowerach z hamulcami tarczowymi. Reacto, pomimo, że jest rowerem aero świetnie tłumi drgania, to częsty wybór kolarzy tej drużyny.
Aerodynamiczne Merida GDZIE KUPIĆ

Bahrain-Merida

Merida SCULTURA DISC
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 lub mechaniczny, korba z pomiarem mocy SRM
  • Koła: Fulcrum
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: FSA, siodło Prologo
  • Uwagi: Scultura to klasyczna szosówka, lubiana przez kolarzy i wybierana np. na górskie etapy. Malowanie teamowe jest identyczne jak w prezentowanej obok Reacto.
Race (klasyczne) Merida GDZIE KUPIĆ

 

 

 

Bora-Hansgrohe

Specialized S-Works Venge
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Roval
  • Ogumienie: Specialized S-Works
  • Komponenty: Specialized
  • Uwagi: Venge produkowany jest tylko w wersji pod tarcze. Przewaga roweru aero jest ogromna - to najczęściej używany przez wielu zawodników sprzęt. Malowanie rowerów Bora-Hansgrohe nawiązuje do kolorystki strojów.
Aerodynamiczne Specialized

Bora-Hansgrohe

Specialized S-Works Tarmac Disc
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Roval
  • Ogumienie: Specialized S-Works
  • Komponenty: PRO, siodło Specialized
  • Uwagi: Tarmac słynie z doskonałego prowadzenia, dlatego jest kilku zawodników w drużynie, którzy używają głównie tego modelu. Oczywiście w wersji Disc. W drużynie jest jeszcze trzeci rower - model Roubaix, ale używa się go tylko raz w roku, podczas Piekła Północy. 
Race (klasyczne) Specialized

 

CCC Team

Giant TCR Advanced SL
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Giant
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Giant
  • Uwagi: TCR to klasyczna lekka szosówka. Kolarze CCC używają jej w wariancie z klasycznymi, obręczowymi hamulcami. Czarne malowanie pasuje do pomarańczowych trykotów CCC. 
Race (klasyczne) Giant GDZIE KUPIĆ

CCC Team

Giant Propel Advanced SL Disc
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Giant
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Giant
  • Uwagi: Aerodyanmiczny Propel występuje tylko w wersji Disc. Rower dla CCC ma czarne malowanie.
Aerodynamiczne Giant GDZIE KUPIĆ

 

Deceuninck-Quick Step

Specialized S-Works Venge
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Roval
  • Ogumienie: Specialized S-Works
  • Komponenty: Specialized
  • Uwagi: Wyposażenie roweru jest identyczne jak w przypadku drużyny Bora. Malowanie jest nieco inne, dominuje tu czarny w połączeniu z niebieskim - takim jak na strojach Quick Stepu. 
Aerodynamiczne Specialized

Deceuninck-Quick Step

Specialized S-Works Tarmac Disc
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Roval
  • Ogumienie: Specialized S-Works
  • Komponenty: PRO, siodło Specialized
  • Uwagi: Drużyna używa tylko hamulców tarczowych, również ich trzeci rower - model Roubaix na Piekło Północy - ma hamulce disc.
Race (klasyczne) Specialized

 

 

 

Team Dimension Data

BMC Roadmachine SLR01
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2, korba Rotor 2InPower z pomiarem mocy, łańcuch KMC X11
  • Koła: ENVE
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: BMC/ENVE, siodło Selle Italia
  • Uwagi: Roadmachine to model klasyczny, choć mocno zintegrowany. Lekka szosówka stanowi wybór na ciężkie klasyki i górskie etapy.
Race (klasyczne) BMC GDZIE KUPIĆ

Team Dimension Data

BMC Timemachine ROAD DISC
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2, korba Rotor 2InPower z pomiarem mocy, łańcuch KMC X11
  • Koła: ENVE
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: BMC/ENVE, siodło Selle Italia
  • Uwagi: Aerodynamiczny w pełni zintegrowany model. Stworzony do samotnych odjazdów, płaskich etapów i sprinterskich finiszy.
Aerodynamiczne BMC GDZIE KUPIĆ

 

EF Education First Pro Cycling

Cannondale SystemSix Hi-MOD Dura-Ace Di2
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2, korba Cannondale SiSL z pomiarem mocy Power2Max
  • Koła: Vision
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Cannondale, siodło Prologo
  • Uwagi: Całkowicie zintegrowany rower aero, który wg Cannondale'a jest najszybszą szosówką na świecie. Sztywny i szybki sprzęt w malowaniu teamowym jest czarny i ma fioletowo-różowe wstawki nawiązujące do strojów EF. 
Aerodynamiczne Cannondale

EF Education First Pro Cycling

Cannondale SuperSix EVO
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2, korba Cannondale SiSL z pomiarem mocy Power2Max
  • Koła: Vision
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: FSA, siodło Prologo
  • Uwagi: SuperSix w wersji teamowej jest bardzo lekki i aby dotrzymać limitu 6,8 kg często w rowerach drużyny widać różne formy dodatkowego obciążenia - kasety 11-30, cięższe siodła itp. Malowanie teamowe to czarny ze wstawkami różu i fioletu.
Race (klasyczne) Cannondale

 

Groupama FDJ

Lapierre AIRCODE SL
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: PRO, siodło Prologo
  • Uwagi: Lapierre Aircode to aero maszyna na szybkie trasy. Jest dostępny w malowaniu team replica, na identycznej ramie której używają zawodwcy z FDJ.
Aerodynamiczne Lapierre

Groupama FDJ

Lapierre XELIUS SL
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Shimano
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: PRO, siodło Prologo
  • Uwagi: Lapierre Xelius to typowa lekka klasyczna szosówka o agresywnej geometrii. W drużynie używany jest jeszcze trzeci rower - Pulsium, jednak to rower jedynie używany na Paris-Roubaix.
Race (klasyczne) Lapierre

 

 

 

Team Ineos

Pinarello Dogma F12
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Stages
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: Most/PRO, siodło Fizik
  • Uwagi: Wraz z nowym sponsorem drużyna przesiadła się na najnowszą generację Dogmy. Klasyczna, mocno dopracowana pod kątem aerdynamiki, szosówka posiada mechaniczne hamulce obręczowe. Na bruki team ma wybór i czasem używa specjalnego modelu z amortyzacją.

 

Team Jumbo-Visma

Bianchi Oltre XR4
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z pomiarem mocy Pionieer
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: FSA, siodło Selle San Marco
  • Uwagi: Malowanie teamowe opiera się na kolorze Celeste i uzupełnione jest o wstawki teamowe, m.in. logotyp drużyny. 
Race (klasyczne) Bianchi

 

Team Katusha-Alpecin

Canyon AEROAD CF SLX 9 SL DISC
  • Napęd: SRAM RED eTap AXS z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Zipp
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: Canyon, siodło Selle Italia
  • Uwagi: Katusha jeździ na Canyonach w czerwonym teamowym malowaniu. Aeroad to szybki model aero, jednak często widuje się go nawet na brukach. Team Katusha-Alpecin to jedna z dwóch drużyn używających bezprzewodowy osprzęt SRAMa.
Aerodynamiczne Canyon

Team Katusha-Alpecin

Canyon ULTIMATE CF SLX DISC
  • Napęd: SRAM RED eTap AXS z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Zipp
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: Canyon, siodło Selle Italia
  • Uwagi: Lekka, choć i tak mocno dopracowana aerodynamicznie, szosówka Ulitmate jest używana w terenie pełnym stromych podjazdów. Oczywiście w wersji Disc, team używa tylko hydrualicznych tarczówek.  
Aerodynamiczne Canyon

 

 

 

Lotto Soudal

Ridley Noah Fast
  • Napęd: Campagnolo Super Record EPS 12 speed, pomiar mocy SRM
  • Koła: Campagnolo
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Deda Superzero, siodło Selle Italia
  • Uwagi: Noah to aerodynamiczny rower dopracowywany już wiele sezonów. Super szybki sprzęt jest wyborem na szybkie wyścigi i etapy. 
Aerodynamiczne Ridley

Lotto Soudal

Ridley Helium SLX Di2
  • Napęd: Campagnolo Super Record EPS 12 speed, pomiar mocy SRM
  • Koła: Campagnolo
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Deda Superzero, siodło Selle Italia
  • Uwagi: Klasyczna szosówka, Ridley Helium, zobaczyć go można najczęściej na wymagających klasykach i górskich etapach wyścigów.
Race (klasyczne) Ridley

 

Mitchelton-Scott

Scott Foil
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Pirelli
  • Komponenty: Deda Syncros
  • Uwagi: Aerodynamiczny Foil z klasycznymi hamulcami to rower używany na szybkie etapy. Teamowe czarno-szare (piaskowe) malowanie z żółtym napisem pasuje do strojów austarlijskiej grupy.
Aerodynamiczne Scott

Mitchelton-Scott

Scott Addict
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Pirelli
  • Komponenty: Deda Syncros
  • Uwagi: Addict w polsce dostępny jest tylko w tańszych wersjach, natomiast kolarze zawodowi regularnie używają topowej wersji Addicta na górskie etapy i najtrudniejsze klasyki.
Race (klasyczne) Scott

 

Movistar Team

Canyon AEROAD CF SLX
  • Napęd: Campagnolo Super Record EPS 12 speed, pomiar mocy Power2max
  • Koła: Campagnolo
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: Canyon, siodło Fizik
  • Uwagi: Aerodynamiczny Aeroad sprawdza się wszędzie, ale to rower na szybkie trasy i tam najczęściej używają go kolarze Movistar.
Aerodynamiczne Canyon

Movistar Team

Canyon ULTIMATE CF SLX
  • Napęd: Campagnolo Super Record EPS 12 speed, pomiar mocy Power2max
  • Koła: Campagnolo
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: Canyon, siodło Fizik
  • Uwagi: Bardziej klasyczny, choć wciąż mocno aero, Ultimate to wybór na trasy o mocno pofałdowanym profilu. Kolarze Movistar w przeciwieństwie do Katushy, używają wersji z hamulcami obręczowymi.
Race (klasyczne) Canyon

 

 

 

Team Sunweb

Cervelo S5 Disc
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: PRO
  • Uwagi: S5 to najbardziej awangardowo wyglądający rower aero w WorldTourze. Szybki i wybierany często tam gdzie pozornie sprawdzi się lepiej klasyczna szosa. Hamulce to oczywiście hydrauliczne tarczówki.
Aerodynamiczne Cervelo

Team Sunweb

Cervelo R5 Rim Dura-Ace Di2 9150
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Shimano
  • Ogumienie: Continental
  • Komponenty: PRO
  • Uwagi: R5 to lekki klasyczny rower szosowy, który zapewnia dobre właściwości podczas wspianczek, używany w podobnej specyfikacji jak S5 jednak z hamulcami obręczowymi. 
Race (klasyczne) Cervelo

 

Trek-Segafredo

Trek Madone SLR 9 Disc
  • Napęd: SRAM RED eTap AXS z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Bontrager
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Bontrager/Trek
  • Uwagi: Madone to aerodynamiczna konstrukcja, która dzięki systemowi IsoSpeed jest przy tym bardzo komfortowa. Często spotkać Madonki można nawet na brukowanych klasykach. Mimo, że kolarze Treka mogą korzystać tam z trzeciego roweru - komfortowego Domane.
Aerodynamiczne Trek GDZIE KUPIĆ

Trek-Segafredo

Trek Émonda SLR 9 Disc
  • Napęd: SRAM RED eTap AXS z wbudowanym pomiarem mocy
  • Koła: Bontrager
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Bontrager/Trek
  • Uwagi: Emonda to ekstremalnie lekka i bardzo sztywna konstrukcja. Te cechy sprawiają, że wybierana jest głównie na górskie etapy. Czerowne teamowe malowanie jest dostępne w regularnej kolekcji.
Race (klasyczne) Trek GDZIE KUPIĆ

 

UAE Team Emirates

Colnago C64
  • Napęd: Campagnolo Super Record EPS 12 speed, pomiar mocy Stages 
  • Koła: Campagnolo
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Deda, siodło Prologo
  • Uwagi: Klasyczna szosówka Colnago, uwagę zwracają łączenia na mufach.

UAE Team Emirates

Colnago Concept
  • Napęd: Campagnolo Super Record EPS 12 speed, pomiar mocy Stages
  • Koła: Campagnolo
  • Ogumienie: Vittoria
  • Komponenty: Deda, siodło Prologo
  • Uwagi: Aerodynamiczny model Concept wybierany jest na szybkie etapy i sprinterską walkę.