Kokpit Trigona

Drukuj

Do testów otrzymaliśmy kokpit, stosunkowo świeżej na naszym rynku, ale nie na świecie, marki Trigon. Lekka karbonowa kierownica, rogi oraz mostek.

Kierownica Trigon HB 106 UL (Super Lite Version)
Prawdziwe dzieło sztuki. Ta kierownica nie jest tylko kawałkiem rury karbonowej. Producent stworzył w miejscach newralgicznych, czyli najbardziej narażonych na naprężenia wzmocnienia w postaci bardziej kanciastych profili. Dzięki temu zachowano maksymalną sztywność i wytrzymałość, a równocześnie uzyskano bardzo dobrą wagę 135 g! A przypomnijmy, że jej szerokość jest dość spora, bo wynosi 660 mm! Dzięki takim gabarytom świetnie spisze się w rowerach typu enduro, all-mountain oraz wyścigowych rowerach XC na dużych kołach 29 cali. I to właśnie na sztywnym 29erze sprawdzaliśmy jej działanie.



Potwierdzamy. Ta kierownica stworzona z wysokiej jakości karbonu (Nano Carbon Composite) znakomicie tłumi drgania i od razu dało się poczuć różnicę, po wymianie z aluminiowego standardowego odpowiednika. By zbudować tak lekką i efektywnie działająca kierownicę zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań, jak tajemniczo brzmiąca nazwa materiału Venus C8, Hipact, z włókna węglowego FDC, czy technologie profilowania OBLLIX - Profile Tubing. Cena kierownicy wynosi: 346 PLN

Rogi
Ergonomiczne rogi fantastycznie leżą w dłoniach. Nie jesteśmy zwolennikami montowania rogów w rowerach na dużych kołach, ale Trigony sprawiły, że być może trzeba będzie zmienić zdanie i zamontować je w rowerze. Zwłaszcza, że zbudowane z monolitycznego karbonu ważą jedynie 84 g, a więc niewiele. Natomiast korzyści wynikające z ich stosowania na stromych podjazdach lub zjazdach po gładkim asfalcie są nie do przecenienia. Cena: 205 PLN

 



Mostek HSA01
Mostek ma klasyczny wygląd, jednak nie dajcie się zwieść – pod białym lakierem i czerwonymi napisami kryje się zaawansowana technologia. Rdzeń wspornika tworzy aluminium 2014 obrabiane w 3D. Z tego samego materiału zrobiono żebrowane dwie obejmy, z których każda zamykana jest za pomocą dwóch tytanowych śrub. Pokryto go warstwą karbonu 3K.

Wspornik występuje w dwóch wersjach kolorystycznych i niewątpliwie – chociaż o gustach sie nie rozmawia - testowana przez nas biała jest dużo ładniejsza Przy standardowej długości 110 mm mostek waży 121 g. Waga jest imponująca jak na topowy komponent w przedziale cenowym 300-360 zł. Dla porównania model OS-150 od FSA przy 100 mm waży 160 g, a PZ Racing 171 g (dane za producentami). Cena: 339 PLN

Dystrybutor: www.aljot.pl
Foto: Igor Gębarowski

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj