Kierownica Trigon HB 106 UL (Super Lite Version)
Prawdziwe dzieło sztuki. Ta kierownica nie jest tylko kawałkiem rury karbonowej. Producent stworzył w miejscach newralgicznych, czyli najbardziej narażonych na naprężenia wzmocnienia w postaci bardziej kanciastych profili. Dzięki temu zachowano maksymalną sztywność i wytrzymałość, a równocześnie uzyskano bardzo dobrą wagę 135 g! A przypomnijmy, że jej szerokość jest dość spora, bo wynosi 660 mm! Dzięki takim gabarytom świetnie spisze się w rowerach typu enduro, all-mountain oraz wyścigowych rowerach XC na dużych kołach 29 cali. I to właśnie na sztywnym 29erze sprawdzaliśmy jej działanie.
Potwierdzamy. Ta kierownica stworzona z wysokiej jakości karbonu (Nano Carbon Composite) znakomicie tłumi drgania i od razu dało się poczuć różnicę, po wymianie z aluminiowego standardowego odpowiednika. By zbudować tak lekką i efektywnie działająca kierownicę zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań, jak tajemniczo brzmiąca nazwa materiału Venus C8, Hipact, z włókna węglowego FDC, czy technologie profilowania OBLLIX - Profile Tubing. Cena kierownicy wynosi: 346 PLN
Rogi
Ergonomiczne rogi fantastycznie leżą w dłoniach. Nie jesteśmy zwolennikami montowania rogów w rowerach na dużych kołach, ale Trigony sprawiły, że być może trzeba będzie zmienić zdanie i zamontować je w rowerze. Zwłaszcza, że zbudowane z monolitycznego karbonu ważą jedynie 84 g, a więc niewiele. Natomiast korzyści wynikające z ich stosowania na stromych podjazdach lub zjazdach po gładkim asfalcie są nie do przecenienia. Cena: 205 PLN
Mostek HSA01
Mostek ma klasyczny wygląd, jednak nie dajcie się zwieść – pod białym lakierem i czerwonymi napisami kryje się zaawansowana technologia. Rdzeń wspornika tworzy aluminium 2014 obrabiane w 3D. Z tego samego materiału zrobiono żebrowane dwie obejmy, z których każda zamykana jest za pomocą dwóch tytanowych śrub. Pokryto go warstwą karbonu 3K.
Wspornik występuje w dwóch wersjach kolorystycznych i niewątpliwie – chociaż o gustach sie nie rozmawia - testowana przez nas biała jest dużo ładniejsza Przy standardowej długości 110 mm mostek waży 121 g. Waga jest imponująca jak na topowy komponent w przedziale cenowym 300-360 zł. Dla porównania model OS-150 od FSA przy 100 mm waży 160 g, a PZ Racing 171 g (dane za producentami). Cena: 339 PLN
Dystrybutor: www.aljot.pl
Foto: Igor Gębarowski