Na tym amortyzatorze jeżdżę już 2 miesiące i jak na razie sprawuje się super. Amortyzator przeznaczony jest głównie do XC i FR. Jeżdżąc XC przetestowałem go w trzech różnych terenach. A są to:
1. Leśny (korzenie i piach)
2. Górzysty (Zjazdy i podjazdy)
3. Asfalt i ulice żwirowo-piaszczyste
Ad. 1
Amortyzator w lesie zachowuje się bardzo stabilnie; jadąc po korzeniach praktycznie przepływam po nich. Niestety często jak mocno wciskam w pedały to buja jak na morzu, a to niestety nie ułatwia sprawy, ale czego tu się dziwić - 100 mm skoku.
Ad. 2
Na podjazdach z powodu 100 mm skoku jest troszkę gorzej, ale ratuje nas system ECC - możemy zablokować amortyzator na minimum skoku (35 mm) - wówczas podjazd staje się łatwiejszy i co jest bardzo ważne nie ma bujania.
Na zjazdach najlepiej jest odkręcić na max sys. ECC i wtedy amortyzator pokazuje na co go rzeczywiście stać. Przepiękne tłumienie wszystkiego co popadnie. Przy zjazdach 100 mm skoku daje piękne efekty i duży komfort jazdy!
Ad. 3
Na ulicy ponownie dzięki sys. ECC możemy wyzerować bujanie i kąt jazdy będzie prawie taki sam jak w sztywniaku; co znacznie ułatwia jazdę na ulicy, szutrze. Praktycznie dzięki sys. ECC możemy zapomnieć że mamy amortyzator w rowerze.
Plusy:
- niska jak na taki amortyzator cena
- niska waga
- dobre tłumienie
- system ECC
- poprawiona jakość wykonania - hamulce tarczowe (łapanie luzów)
- solidność wykonania
- system blokujący wypadnięcie koła nawet jak jest odkręcone
Minusy:
- zawór do ECC - plastikowy
- 100mm skoku (lepsze jak dla mnie byłoby 80mm)
- brak pompki
- brak osłonek na golenie (mogli by już dawać)
- problemy przy zdejmowaniu koła (system zabezpieczenia przed wypadnięciem koła)
- brak instrukcji w języku polskim(może jeszcze za wcześnie go kupiłem)
Podsumowanie:
Amortyzator godny polecenia. Jeżdżę z nim już dwa miesiące i zero problemów. Wygląd bardzo solidny, a i cena wydaje się być idealna w stosunku do jakości.
Dane techniczne:
Waga: 1500g (Air)
Tłumienie: SSV i ECC
Smarowanie: olejowe
Regulacje: regulacja sprężyn powietrznych (tłumienie bicia) przez odpompowanie powietrza oraz blokowanie skoku (regulacja odbicia) przez zawór
Sprężyna: powietrzna
Skok: 100mm
Mocowanie do hamulca tarczowego: standardowe
Kolor: karny i naklejki granatowe
Cena: 1299zł
Test amortyzatora Marzocchi MXC ECC AIR 02´
Na tym amortyzatorze jeżdżę już 2 miesiące i jak na razie sprawuje się super. Amortyzator przeznaczony jest głównie do XC i FR. Jeżdżąc XC przetestowałem go w trzech różnych terenach