Cateye nocą - test lampy Nano Shot +

Test lampki przedniej Cateye HL-EL625RC Nano Shot +

Drukuj

Mocna lampa przednia to gratka dla wielu rowerzystów przemieszczających się na dwóch kółkach po zmroku. Wieczorową porą warto zaopatrzyć się w lampkę Cateye Nano Shot +. Jak sprawdziła się w naszym przypadku?

Solidna i przemyślana konstrukcja
Lampka umieszczona jest w zabudowanej konstrukcji, która jest całkowicie wodoodporna. Przód wykonano z pokrywanego elektrolitycznie aluminium, podczas gdy korpus charakteryzuje się wytrzymałą, plastikową obudową. 

Za oświetlenie odpowiadają dwie wysokiej mocy diody Cree XP-G LED, wykonane w technologii OPTICUBE™. Do dyspozycji mamy aż 600 lumenów, które oferują bardzo szeroki strumień światła. Przesunięcie ledów w osi pozwala skierować większą część strumienia światła bezpośrednio na ziemię, co jest najbardziej istotne w skutecznej lampce rowerowej. Całkowita ilość kandeli wynosi 5000, co pokrótce oznacza, że z powodzeniem możemy poruszać się z lampką na rowerze w nocy bez ryzyka uszkodzenia siebie, kogoś lub dwóch kółek. A przynajmniej przy jeździe w granicach rozsądku! 
 

Ten model Cateye zasilany jest poprzez akumulator Li-ion o mocy 2800mAh


Lampka zasilana jest przez akumulator Li-ion (2800mAh/3,7V), który jest zintegrowany. Ciekawostką jest wskaźnik zużycia akumulatora, który pozwala ocenić, ile jeszcze możemy pojeździć danego wieczoru bez ryzyka zaliczenia dzwona. Kolor zielony wskazuje duży poziom naładowania, pomarańczowy - średni, a czerwony - konieczność ponownego zasilenia baterii. Ładowanie odbywa się poprzez kabel mini USB - przy połączeniu w wersji 2.0 czas 100-procentowego zasilenia akumulatora wynosi 8h. Bardzo praktyczny jest uchwyt: FlexTight™ (ø 22-32 mm), który sprawnie i szybko przypina się do kierownicy bez użycia narzędzi.

 

 

CatEye w trybie Low...... i High


Wystarczy odkręcić plastikową nakrętkę przytrzymującą pasek, założyć mocowanie na kierownicę i skręcić z powrotem. System jest na tyle trwały, że nawet wielokrotne zmiany w obrębie kilku rowerów nie będą znacząco obniżały wytrzymałości połączeń. Po skręceniu całość trzyma się pewnie i nawet na większych wybojach nie zauważyliśmy opadania oświetlenia w dół. Standardowe mocowanie CatEye jest również wymienne - jeśli jednak po dłuższym czasie użytkowania szyna się wyrobi, można ją odkręcić i wymienić na nowy element, który zdecydowanie nie zrujnuje budżetu.

Jasność, widzę jasność!
Podczas nocnego użytkowania lampki HL-EL625RC Nano Shot + zdecydowanie poprawia się komfort jazdy, szczególnie w porównaniu z nieco słabszymi modelami lampek. Użyteczność CatEye testowaliśmy przede wszystkim na szosie i w mieście.

 

 

 

W lesie jazda po łatwiejszych ścieżkach jest bezpieczna, ale szybkie pokonywanie singletracków w nocy nie jest naszą domeną, nawet przy dwóch halogenach umieszczonych po obydwu stronach kierownicy. Dla amatorów takiego sposobu przemieszczania się ten model CatEye również powinien jednak wystarczyć, jeśli oczywiście starczy także odwagi.
 

Kolejne zestawienie trybu Low...... i High


W proponowanym przez oświetleniowego giganta modelu szczególnie spodobały nam się zróżnicowane tryby świecenia oraz stosunkowo długi czas (jak na tak dużą moc lampki) pracy akumulatora. Tryb ciągły możemy ustawić w standardzie wysokim (High) lub niskim (Low). Pierwszy z nich, zdecydowanie mocniejszy, pozwala na jazdę przez ok. 1,5 godziny. Na długi trening szosowy nam to nie wystarczy, ale krótka przejażdżka lub dojazd do domu będą możliwe. W trybie niskim do dyspozycji mamy już 4h, ale siła promienia nie jest według nas na tyle wystarczająca, aby w tym trybie umożliwiła jazdę w pełnym zmroku.

Przydaje się on raczej do przemieszczania się w mieście, przy częściowym oświetleniu z innych źródeł. Kompromisem może być tryb HyperConstant (naprzemienne świecenie trybu ciągłego i pulsującego), który pozwala już na 2-godzinną pracę, która wydaje się optymalnym czasem. Miły jest też fakt, że urządzenie zapamiętuje ostatnio wybrany tryb po ponownym uruchomieniu.

 

 

CatEye HL-EL625RC generuje wystarczający promień światła do swobodnego przemieszczania sięLampka posiada szybki system mocowania FlexTight™


Podsumowanie
Jazda z CatEyem zachęciła nas do częstszych wypadów nocnych, szczególnie na miasto i na okoliczne trasy szosowe, co pozwoliło na poznanie innych uroków jazdy na dwóch kółkach. Model HL-EL625RC Nano Shot + możemy polecić szczególnie tym, którzy często przemieszczają się po zmroku na rowerze w miejscach słabo lub w ogóle nieoświetlonych. Lampa pozwala zarówno dostrzec wszelkie przeszkody znajdujące się przed nami, jak i być z daleka (ok. 800-1000m) dostrzeżonym przez samochody oraz innych uczestników ruchu drogowego. Podczas jazdy światło nie ucieka w górę, co często się zdarza w mniej dopracowanych modelach. 

Kupno tej wersji Cateye`a będzie strzałem w dziesiątkę dla wszystkich użytkowników szukających sprawdzonego urządzenia, które powinno także przypaść do gustu najbardziej wymagającym miłośnikom nocnych wojaży.

Specyfikacja techniczna
Diody: 2 wysokiej mocy diody LED, technologia OPTICUBE™
Jasność: 5000 kandeli (całkowita ilość), szeroki strumień światła, 600 lumenów)
Rodzaj świecenia: ciągły (2 poziomy: wysoki, niski), HyperConstant (naprzemienne świecenie trybu ciągłego i pulsującego)
Czas świecenia: wysoki – 1,5 godz., niski – 4 godz., HyperConstant – 2 godz.
Baterie: akumulator Li-ion (2800mAh)
Czas ładowania: 8 godz. (80% naładowania po 5 godzinach)
Uchwyt: FlexTight™ - H-34N (ø 22-32 mm)
Uwagi: zintegrowany akumulator, wskaźnik zużycia akumulatora, kabel USB w zestawie do ładowania akumulatora
Cena (sugerowana): 489,00 PLN
Waga: 160 g (z uchwytem i akumulatorem)


Fot.: Tomasz Wienskowki, Arkadiusz Kogut
Dystrybutor: www.velo.pl