W ubiegłym roku producent wypuścił na rynek model Lynx 4 100mm, który oparty był na karbonowej ramie i przystosowany do XC. Amortyzacja tylna została skonstruowana w oparciu o system Split Pivot Dave`a Weagle. Technologia ta polega na umiejscowieniu osi obrotu w hakach tylnego koła, co pozwala na odseparowanie sił przyspieszania i hamowania od pracy zawieszenia. Obecnie BH zdecydowało się wypuścić rower AM z technologią Split Pivot ze skokiem 150mm, który ma wjechać naprawdę wszędzie.
Ułatwia to m.in. system montażu tłumika, który może poruszać się płynnie nawet w trakcie wykonywania kompresji. Specjalnie uformowana osłona dampera wymagała "okrojenia" rury podsiodłowej, co mimo wszystko nie wpłynęło na osłabienie jej konstrukcji. Rama została zbudowana z włókien węglowych UHM i HM ze środkiem suportu BB92 pressfit oraz taperowaną główką sterową. 66,7-stopniowy kąt główki sterowej połączony z nisko położonym (13,38in) środkiem suportu dodają rowerowi zwrotności. Waga całej ramy wynosi 2,55kg.
Lynx 6 posiada także wewnętrzny system prowadzenia pancerzy. Dotyczy to linek przerzutkowych oraz linki do zdalnej obsługi amortyzacji (widelca 32 TALAS 150 i dampera Float) manetką Fox 2013 CTD (climb-trail-descend). Nowe dziecko BH zostało także wyposażone w elektronicznie sterowaną sztycę KindShock LEV - zmiana wysokości odbywa się oczywiście za pomocą zdalnej manetki. Napinacz możemy zamontować w standardzie ISCG-05. Tylna oś trzymająca w jednym miejscu Split Pivot to DT RWS 142×12mm. Hydrauliczne hamulce tarczowe Magura MT8 zbudowane są na tarczach 160mm. Koła to pancerny zestaw DT Swiss Tricon XM 1550 z oponami Continental Mountain King 2.4". Całości dopełnia pełny osprzęt Shimano XTR.
Masa roweru w najwyższej wersji Lynx 6 9.8 wynosi 12kg, a jego cena to €6999 (ok. 29400zł). W serii znajdziemy także cztery niższe modele, których ceny wahają się od €2699 (ok. 11300zł) do €5299 (ok. 22200zł).
Fot.: BH