Rowery BH nie są szczególnie popularne w Polsce, choć hiszpańska firma ma bardzo ugruntowaną pozycję na światowym rynku. Historia BH jest też bardzo podobna do innej hiszpańskiej firmy. Podobnie jak w przypadku marki Orbea, również przedsiębiorstwo BH najpierw wytwarzało broń palną. Przebranżowienie na wytwarzanie rowerów nastąpiło w 1919 roku, po Pierwszej Wojnie Światowej. Wtedy baskijski producent parał się nie tylko produkcją ram, ale i komponentów rowerowych. Lata rozwoju zaowocowały powstaniem drugiego zakładu produkcyjnego, który zlokalizowano w sąsiedniej Portugalii. Ciekawostką jest też fakt, że BH jest podwykonawcą sprzętu sportowego oraz małych elementów CNC dla Mercedesa i BMW.
W początku lat 90. XX wieku, gdy firma posiadała nadwyżki kapitału, BH kupiło marki rowerowe Peugeot, Gitane i Bianchi, ale ostatecznie sprzedało je w 1996 roku. Wtedy w BH skupiono się głównie na rodzimych rynkach, czyli hiszpańskim i portugalskim. Po roku 2000 BH zdecydowało się jednak na ekspansję większej ilości krajów. Między innymi dlatego angażuje się w sponsoring drużyn kolarskich. Wśród wielu sukcesów odnoszonych na rowerach BH warto wymienić olimpijskie złoto Julie Bresset w XCO podczas Igrzysk w Londynie w 2012 roku.
Kolekcja rowerów BH Bikes zawsze charakteryzuje się ciekawym designem i wysoką jakością wykonania. Producent posiada w ofercie bardzo zaawansowane i cenione na rynku rowery szosowe, choć oczywiście kolekcja jest znacznie szersza. Są w niej rowery MTB, triathlonowe, gravel i przełajowe, a także bardziej rekreacyjne jednoślady miejskie i fitness oraz rowery dziecięce. Osobny rozbudowany odłam kolekcji stanowią rowery elektryczne.