Campagnolo EPS TT 2013

Elektroniczna grupa osprzętu Campagnolo EPS TT 2013

Drukuj

Legendarny producent osprzętu rowerowego wypuszcza na rynek grupę do jazdy na czas oraz triathlonu. Włosi zdecydowali się na produkcję zestawu korbowego, dźwigni hamulcowych oraz elektronicznych manetek. Wszystko w aerodynamicznym stylu.

Po wprowadzeniu w ubiegłym roku elektronicznej grupy EPS, Campagnolo zdecydowało się na poszerzenie osprzętu. Wzorem konkurentów, Włosi wprowadzili komponenty przeznaczone do zastosowania w rowerach czasowych oraz tych przeznaczonych do triathlonu.
 


Po bokach korpusu karbonowych dźwigni hamulcowych umieszczono przyciski do zmiany biegów. Okablowanie poprowadzone jest przez środek w celu zminimalizowania konstrukcji i zmniejszenia oporów powietrza. Dodatkowo dźwignie wyposażone są w mechanizm szybkiego rozwierania szczęk hamulcowych, które przydaje się przy zmianie kół. Ich łączna waga wynosi 109g.

 

 


Przeznaczone do kierownic czasowych manetki zmiany biegów zbudowane są w sposób zapewniający pełną aerodynamikę. Sama dźwignia umożliwia zmianę położenia łańcucha o całą rozpiętość kasety poprzez przytrzymanie manetki. Po kliknięciu dźwignia wraca do pierwotnego, poziomego położenia. Dodatkowo Campagnolo umieściło w manetce zmiany biegów przycisk, który umożliwia ustawienie początkowej pozycji manetki, również w trakcie jazdy. Waga kompletu wynosi 98g.

Wszystkie komponenty są wodoodporne i współpracują z przerzutkami grup Record EPS oraz Super Record 11 EPS. Skrzynka kontrolna TT DTI może przechwytywać sygnał zarówno z guzików umieszczonych przy dźwigniach hamulcowych jak i z manetek do zmiany biegów. Umieszczona na skrzynce dioda sygnalizuje konieczność wymiany baterii oraz umożliwia zmianę ustawień.

 

 

 

 


Oprócz komponentów sterujących Campagnolo zdecydowało się także na wprowadzenie nowych modeli korb. Bora Ultra (795g, łożyska ceramiczne CULT) i Bullet Ultra (815g, łożyska ceramiczne USB) to w pełni karbonowe i aerodynamiczne zestawy, które wykorzystują technologię XPSS w konstruowaniu tarcz. Dzięki zastosowaniu w pełni węglowych pająków, nowe korby Campagnolo mają być niezwykle sztywne. Model Bora Ultra wykorzystuje dodatkowo technologię Ultra-Hollow Tech, co pozwala na zaoszczędzenie wagi. Sprzyja temu również zastosowaniu tytanowej osi oraz śrub.

Ceny i dostępność nowych komponentów nie są jeszcze znane.

Fot.: Campagnolo