
Już niebawem za oceanem światło dzienne ujrzy nowa linia amortyzatorów Manitou. Answer Products zamierza zaatakować po raz kolejny segment rynku lekkich widelców XC, w którym pewną pozycję zajmuje Rock Shox. Poprzedni atak, czyli model Skareb przegrał w konkurencji „niska waga”, a poza tym był kontynuacją linii Mars przejmując większość jej rozwiązań technicznych. Zobaczmy czym tym razem chce nas zaskoczyć Manitou.

R7 ma być zarówno lekki jak i sztywny. Zastosowano górne golenie o średnicy 30 mm (zamiast 28.6 jak w Skarebie), natomiast dolne golenie zostały przeprojektowane (ponoć z zastosowaniem metody elementu skończonego) i są owalizowane dla zwiększenia sztywności przód-tył, a także posiadają bardziej pionowy i ukształtowany parabolicznie „Reverse Arch”. Zabieg ten ma zapobiec skręcaniu przy hamulcach tarczowych i ocieraniu klocków o obręcze przy v-brake’ach. Zginaniu konstrukcji ma zapobiec też zmodyfikowana korona o głębszym połączeniu z górnymi goleniami ale za to głębiej wydrążona. W porównaniu ze Skarebem dolne golenie straciły 20gram a korona 40g. Rura sterowa tez została wycieniowania optymalnie do XC co oszczędziło dalsze 14g.

Innowacje sięgają dalej. System „sprężyna na komorze powietrznej” odszedł do lamusa a na jego miejsce pojawił się całkowicie powietrzny układ (następne 27g zysku). Opcjonalnie będzie dostępne IT (Infinte Travel Adjust – czyli płynna regulacja długości skoku). Ewolucji uległ także tłumik. To już trzecia wersja SPV – tym razem nosi nazwę „Snap Valve SPV”. Tłumik został zmodyfikowany tak, aby był czulszy od poprzedniej wersji SPV Evolve. Siła wymagana do otwarcia przepływu oleju jest dużo większa od siły potrzebnej do zamknięcia przepływu. Dzięki temu amortyzator ma lepiej działać na nierównościach typu „tarka”(wysoka częstotliwość) gdyż tłumik SPV będzie pozostawał otwarty dłużej. Na dodatek tłumik schudł 33g i ogólnie R7 ma być ok. 101g lżejszy niż porównywalny Skareb.
Zapowiadane wersje nowej linii:
R7 Comp: 1405g; TłumikFluid Flow, TPC, Platform Plus (starsza wersja SPV) albo Snap Valve SPV; Opcjonalnie IT travel adjust; Regulacja tłumienia powrotu i cisnienia powietrza.
R7 Elite: 1360g; Tłumik Platform Plus albo Snap Valve SPV; Opcjonalnie IT travel adjust; Zewnetrzna regulacja tłumienia powrotu, cisnienia powietrza i cisnienia w tłumiku.
R7 Super: 1360g; Tłumik TPC z ręczną blokadą i ewentualnie manetką; Opcjonalnie IT travel adjust; Zewnetrzna regulacja tłumienia powrotu i cisnienia powietrza.
R7 Platinum: 1315g; Tytanowa sprężyna negatywna; Snap Valve SPV; Opcjonalnie IT travel adjust; Zewnetrzna regulacja tłumienia powrotu, cisnienia powietrza i cisnienia w tłumiku.
Wszystkie z powyższych modeli mają być w wersjach 80 i 100mm skoku oraz w wariantach z piwotami do v-brake'ow lub “tylko tarcze”.