Turbo został skonstruowany, aby sprostać jednemu celowi - być najszybszym rowerem elektronicznym na świecie. Jego maksymalna prędkość ma wynosić 45km/h, co jednocześnie uniemożliwia jego legalne wykorzystywanie na drogach USA (dopuszczalne 32km/h) czy Europy (dopuszczalne 25km/h).
Piasta tylna roweru wyposażona jest w silnik o mocy 250W, podczas gdy bateria litowo-jonowa zintegrowana z rura dolną generuje 432Wh. Ta ostatnia (oprócz standardowego, 2-godzinnego ładowania), może być również zaopatrywana w energię dzięki systemowi odnawialnej energii pochodzącej z karbonowych hamulców tarczowych Magura MT. Na pełnym zużyciu energii rower może przejechać ok. 60 minut.
Do zestawu dołączony jest również montowany na kierownicę komputerek, który na bieżąco informuje użytkownika o aktualnym statusie energii. Dzięki niemu możemy również operować zintegrowanymi z systemem światłami LED oraz obserwować standardowe zmienne licznika rowerowego, takie jak prędkość, dystans czy czas.
Menedżer produkcji Specialized, Marc Faude, podsumowuje najnowsze dziecko amerykańskiego koncernu:
Specialized Turbo jest rowerem elektrycznym przeznaczonym głównie do efektywnej i szybkiej jazdy miejskiej. Nie można go określać mianem kolejnej odmiany sprzętu typu "pedelec" - Turbo jest krokiem do przodu w dziedzinie rowerów elektrycznych. Jeździ i wygląda jak jeszcze żaden stworzony do tej pory model. Turbo powstawał przez trzy lata, podczas których naszym najważniejszym celem była jak największa prędkość jazdy - to właśnie tym priorytetem kierowaliśmy się przy podejmowaniu kolejnych decyzji dotyczących konstrukcji sprzętu. Uważamy, że osiągnęliśmy sukces.
Specyfikacja techniczna:
Rama: Specialized Turbo alloy
Widelec: Specialized Turbo custom alloy, Q15
Stery: 1-1/8in Campagnolo-style upper cartridge bearing, 1-1/2in lower integrated
Mostek: CrankBrothers Cobalt, alloy
Kierownica: Specialized flat top riser bar, alloy, 680mm wide, 31.8mm
Hamulce: Magura MT Carbon hydraulic disc, tarcze 180mm Storm; tylny hamulec posiada zintegrowany przełącznik do aktywacji systemu regeneracji baterii
Dźwignie hamulca: Magura MT Carbon
Tylna przerzutka: SRAM X0 10s, długi wózek
Manetki: SRAM DoubleTap 10s
Kaseta: SRAM PG 1030, 10s, 11-36t
Łańcuch: KMC X10 NP
Korby: FSA Gossamer Turbo BB30, alloy, 1x10, 4mm osłona
Tarcze: FSA 48t alloy, 110mm BCD, pięco-ramienna
Środek suportu: FSA 386 Mega Evo
Obręcze: Jalco DD32, 622x26c, 36sz.
Przednia piasta: Formula SP9177, 15mm through-axle
Szprychy: DT Champion 2mm (przód); DT Alpine 2.34/2mm (tył)
Opony: Specialized Electrak, 700x45c
Siodło: Specialized Body Geometry Targa Pro
Sztyca: Specialized Turbo carbon, 30,9mm
Silnik: Specialized Turbo Direct Drive w tylnej piaście, 250 watt,
Bateria: Specialized Turbo Integrated battery, 432Wh
Cena roweru ma wynosić €5499 (ok. 23100 zł), a na rynek (jak na razie tylko europejski) ma trafić w maju.
Dystrybutor: www.specialized.com