Nowy 695 to nieco odmienne podejście do tematu. Najważniejsza odmiana to wykonanie tej 900-gramowej ramy w technologii monocoque. Wiadomo przy tym, że rower od modelu 595 ma być o około 10% sztywniejszy. Producent zdecydowanie więcej uwagi poświęca jednak "pełnej integracji", która ma sprawić, że rower będzie lekki, sztywny, stabilny i łatwy w prowadzeniu. Cóż dokładnie ta integracja oznacza? Otóż nie tylko dobrze już znana sztyca E-Post, ale także widelec, stery, środek suportu oraz korby są z ramą zintegrowane - zaprojektowane tak, by z tą ramą współgrać i wykorzystywać maksimum jej możliwości.
Najbardziej interesujące wydają się korby ZED 2 - jest to jednoczęściowy komponent, którego ramienia, oś oraz pająk wykonane są z jednego, ważącego 320g, kawałka włókien węglowych. Jak informuje producent, taka konstrukcja umożliwia uzyskanie niezwykle wysokich wartości stosunku sztywności do masy - podobno najwyższych na rynku. Nietypowa jest instalacja takich jednoczęściowych, nierozbieralnych przecież, korb - lewe ramię przekłada się przez szeroki suport systemu BB65. Ciekawostką jest zastosowanie regulowanych gwintów, umożliwiających osiągnięcie trzech długości korb - 170, 172.5 oraz 175mm.
Spory zakres regulacji umożliwia także mostek C-Stem, który nie tylko pozwala na zmianę długości (o 10mm), ale także kąta w zakresie -9º do +13º, ponadto wyróżniać ma się wysoką sztywnością i wyglądem nawiązywać do ramy. Wysoką sztywnością charakteryzować ma się także nowy widelec HSC7, który w porównaniu do HSC6 ma być o 15% sztywniejszy, a jego masa - 295g, oznacza, że będzie przy tym o 16% lżejszy. Oczywiście tak jak większość ostatnio montowanych widelców, tak i ten posiada stożkowatą rurę sterową o średnicy 1-1/8" w górnej części i 1.5" w dolnej. HSC7 z ramą połączony zostanie przy udziale nowych, opatentowanych przez Look'a, sterów Head Fit 3, których regulacja odbywa się za pomocą karbonowego pierścienia, znajdującego się poniżej mostka. Dzięki temu rozwiązaniu, wszelkie operacje na mostku, w tym jego demontaż, nie mają wpływu na regulację sterów.
Koszt zestawu składającego się z ramy, widelca, korby z suportem, mostka, sterów oraz sztycy to 5,500$. Kolorów do wyboru będzie pięć, natomiast rozmiarów sześć. Rozsądnym posunięciem wydaje się być oferowanie dwóch wersji ramy - zwykłej oraz nieco gorzej tłumiącej drgania, ale za to sztywniejszej SR - przeznaczonej dla ścigających się zawodników.
Info: www.lookcycle.com