Zasadniczy podział ram Madone na trzy grupy - 4, 5 oraz 6 nie uległ zmianie, ale poszczególne serie przeszły drobne korekty. Największą nowością jest wprowadzenie do oferty modelu 6 SSL, którego moduł (rama, stery i widelec) schudł o 100g w porównaniu do zwykłej, ubiegłorocznej odmiany. Głównie za sprawą nowych włókien węglowych, pochodzących z przemysłu wojskowego i nazwanych HexSL, które po zastosowaniu ich w ramie obniżają jej masę o około 50g. Wynika to z unikatowych właściwości tego kompozytu - materiał ten wykazuje się znacznie wyższą wytrzymałością oraz sztywnością w stosunku do wcześniej używanego materiału. Przykładowo, w niektórych miejscach ramy, dwie lub trzy warstwy poprzedniego materiału zostały zastąpione przez jedną HexSL i pomimo tego wartości sztywności nie uległy zmianie. Obniżenie masy o kolejne 50g, możliwe było dzięki zastosowaniu nowych technik malowania oraz lżejszych sterów Cane Creek AER. Sama rama serii 6 SSL ważyć ma 815g w rozmiarze 56cm i przy zastosowaniu najlżejszego, przezroczystego lakieru.
Także seria 5 przeszła drobne modyfikacje, w wyniku których schudła aż o 150g. Zmienione zostały włókna węglowe z Carbon Black na TCT Carbon, maszt podsiodłowy uzyskał okrągły profil, wewnętrzne prowadzenie pancerzy uległo drobnym poprawkom oraz dodano kompatybilność z systemem Shimano Di2, a ponadto w rurze łańcuchowej pojawiło się miejsce na DuoTrap - bezprzewodowy, pracujący w technologii ANT+ sensor prędkości oraz kadencji. Producent obiecuje także większą sztywność ramy oraz sporo niższą cenę - dzięki przeniesieniu produkcji serii 5 z USA na Tajwan. W najtańszej serii 4, za wyjątkiem grafik oraz wyposażenia, zmian nie ma.
Kolejne modyfikacje dotyczą geometrii - dostępne będą aż trzy wersje: H1, H2 oraz H3. H1 oraz H2 są już nam dobrze znane, odpowiadają one dostępnym do tej pory geometriom - wyścigowej "Pro" oraz nieco mniej sportowej, zapewniającej bardziej wyprostowaną pozycję, "Competition". H3 zapewnia jeszcze bardziej komfortową pozycję i wyróżnia się mniejszą, o około 1cm, długością oraz wyższą rurą czołową, dzięki czemu cała geometria jest mocno zbliżona do damskiej WSD. Seria 6 SSL dostępna będzie jedynie w wersjach H1 i H2, standardowa odmiana serii 6 będzie produkowana we wszystkich trzech geometriach, natomiast modele niższych serii wytwarzane będą jako H2 i H3.
Przeniesienie produkcji serii 5 do Azji, oznacza, że ramy te nie będą już dostępne w programie indywidualnego malowania - Project One, taka możliwość pozostanie jedynie w przypadku serii 6, ale producent obiecuje, że czas realizacji uległ skróceniu, a gama dostępnych komponentów została poszerzona, podobnie jak ilość lakierów, wśród których znajdzie się nowe malowanie teamu RadioShack - wszak kolarze tej drużyny korzystają właśnie z tych ram. Oprócz skonfigurowanych przez siebie rowerów Project One, w serii 6 odnajdziemy także propozycje złożone przez Treka, wyposażone w koła Bontragera oraz osprzęt Shimano lub SRAM. Podobne konfiguracje sprzętowe, jednak z reguły na tańszych podzespołach tych firm, odnajdziemy w niższych seriach Madone.
Info: www.trekbikes.com
Dystrybutor: www.ssc.pl