
Są pierwsze informacje dotyczące grupy LX na 2005 rok. Można powiedzieć, że osprzęt przeszedł gruntowną przebudowę, nie tylko redesign. Wszystkie komponenty zostały gruntownie zmienione, zastosowano w nich technologię rodem z grup XTR i XT. Nowy wygląd komponentów jest bardzo zachęcający...Manetki LX 2005 zostały zbudowane w oparciu o kontrowersyjną technologię DualControl, z małą różnicą. Klamka oraz dźwignia obsługiwana kciukiem stanowią tutaj jedną całość i poruszają się zależnie od siebie. Ciekawe jaki będzie wpływ takiego rozwiązania na płynność zmiany biegów przy jednoczesnym hamowaniu. Nowe LX będą dostępne w wersji dla hamulców hydraulicznych oraz mechanicznych.
Przerzutka tylna doczekała się wersji RapidRise, zwolennicy grupy LX powinni być zadowoleni, będą mieli teraz dwie wersje do wyboru.Na rok 2005 Shimano zaprojektowało dla grupy LX hydrauliczny hamulec tarczowy. Konstrukcja do złudzenia przypomina BR-M555. Nasuwa się wręcz myśl o przeniesieniu tego modelu stopień niżej. Mocowanie tarcz oczywiście pod CenterLock. Można czuć niedosyt z powodu braku wersji tarcz z mocowaniem klasycznym.
Całkiem nowy jest również mechanizm korbowy. W jego budowę zaangażowano technologię Hollowtech II, również oś korby została zapożyczona z grup XTR/XT. Suport „świeci pustką” wewnątrz, wyposażony w szerzej rozstawione łożyska, mające zapewnić sztywność i trwałość. Nowy image grupy LX i dodanie do niej dobrego tarczowego hamulca wygląda co najmniej jak zamach na komponenty XT, podobnie jak miało to miejsce z pedałami na rok 2004 w przypadku modeli XTR(PD-M959) i XT(PD-M540).
Pierwsze testy LX 2005 już niedługo. Miejmy nadzieję, że osprzęt będzie się sprawował porównywalnie do wyglądu. Komponenty w sklepach będą dostępne dopiero pod koniec września 2004, jeśli Shimano uda się pokonać kłopoty z realizacją zamówień.