Pustkę wypełniono za pomocą Scratcha. Z widelcem o ugięciu 160 mm i tylnym zawieszeniem o skoku 170 sam Trek nazywa go "lekką maszyną freerideową ze zdolnością do podjeżdżania".
Szerokie pola wykorzystania
Scratch będzie oferowany w czterech różnych wariantach wyposażenia. Dwa modele z amortyzacją powietrzną (Air 6 i 8) i dwa ze standardowymi sprężynami stalowymi (Coil 7 i 9) zapewniają wybór sięgający od jazdy w zwykłym terenie aż po szaleństwo w bikeparkach. To szerokie spektrum jest widoczne również w poszczególnych modelach. Poprzez proste odwrócenie dwóch elementów (tzw. Mono Links), służących do mocowania dźwigni pośredniczących w zawieszeniu, użytkownik może szybko zmianić kąty wyprzedzenia widelca, jak i przy sztycy podsiodłowej, z 66/72° na 66.5/72.5°. Według Treka w Scratchu bez problemu można też zamontować widelec o ugięciu 180 mm, a tym samym jeszcze bardziej poprawić jego możliwości zjazdowe. Przewidziano także możliwość montażu prowadnicy do łańcucha, ponieważ ramę wyposażono w uchwyty zgodne ze standardem ISCG 03. Oznacza to także tyle, że da się do ramy przykręcić też korbę Hammerschmidta. W związku z tym, że sztyca może być obniżona, kompletnie nic nie stoi na przeszkodzie, by zaryzykować bardzo strome zjazdy, jak i podjazdy.
Seryjnie Scratch wyposażony jest również z tyłu w oś sztywną. Piasta z tyłu ma powiększoną do 142 mm szerokość, a sama oś średnicę 12 mm. Pomimo takiego rozwiązania nadal możliwe jest użycie standardowej piasty o szerokości 135 mm - trzeba tylko użyć adapterów.
Info: www.trekbikes.com
Dystrubutor: www.ssc.pl