Maxxis Maxxlite 285

Drukuj

Każdy, kto miał do czynienia z superlekkimi oponami Schwalbe Furious Fred, zapewne zastanawiał się, czy możliwe jest stworzenie jeszcze lżejszej gumy.

Przypomnijmy, że jeśli niemiecką tajną broń położymy na wagę pokazuje ona tylko 295 gramów. Okazuje się, że to nie koniec wyścigu zbrojeń, a nowy cios wyprowadza Maxxis, najwyraźniej niezadowolony z faktu porażki. Maxxlite 310, który wcześniej okupował najwyższy stopień podium, ważył aż 310 gramów.

Nic więc dziwnego, że nowa wersja opony ma być jeszcze lżejsza i odzyskać tytuł najlżejszej opony do XC, za sprawą masy 285 gramów. W dodatku tym razem ma oferować jednak więcej komfortu, bo akurat tej cechy po dotychczasowym Maxxlite nie można było oczekiwać. Zmiana ma być możliwa za sprawą powiększonej szerokości, z 1,95 na 2,0 cala, jak i nowej technologii wykonania, nazwanej One70. Niestety jak dotąd inżynierowie Maxxisa nie pisnęli ani słówka więcej na temat jej szczegółów, wywnioskować można tylko, że dotyczy splotu osnowy, jakiego użyto w oponie. Być może jest ona po prostu gęstsza. Nowa opona Maxxisa ma być dostępna w sprzedaży już w czerwcu, ale jej zapowiadana cena to okolice 100 euro. Zważywszy na to, że jest to i tak sprzęt zdecydowanie specjalistyczy, pozostanie najprowdopodobniej zarezerwowana dla sponsorowanych zawodników. Typowy użytkownik górala może najzwyczajniej w świecie nie docenić jej wyrafinowania i ograniczenia, takich jak przeznaczenie na równe, łatwe trasy, czy zupełna nieodporność na błoto.

Info: maxxis.com
Polski dystrybutor: rowerymerida.com.pl