Ritchey wycofuje swoje produkty

Drukuj

Legendarny już Tom Ritchey zakładając swoją firmę zamierzał produkować komponenty wykonane z najlepszych materiałów, które zapewniałyby wysoką sztywność, niską wagę oraz niezawodność.

Szczególnie linia produktów WCS miała spełniać najwyższe wymagania kolarzy amatorów i zawodowców. Niestety ostatnio pojawiły dwie skazy na wizerunku produktów marki Ritchey.

W grudniu ubiegłego roku firma ogłosiła akcję wymiany sztyc Ritchey WCS Carbon 1-Bolt. Według producenta późną jesienią 2007 roku pojawił się problem z "odchyleniem od procesów produkcji, co doprowadziło do niższych standardów" produktu. Problemem dotknięty został jedynie ten model sztycy, którą wykonano z włókna węglowego i wyposażono w jedną śrubę mocującą. Aluminiowej wersji 1-Bolt oraz carbonowych 2-Bolt problem ten nie dotyczy. Firma nie informuje w jaki sposób "niższe standardy" wycofanego modelu sztycy mogą się objawiać i czy nie powoduje to jakiegokolwiek zagrożenia.

Wydawało się, że po czymś takim Ritchey nie pozwoli sobie na więcej wpadek, które mogłyby nadszarpnąć wizerunek marki w oczach klientów i, że zaostrzy procesy kontroli jakości swoich wyrobów. Niestety parę dni temu poinformowano o kolejnym problemie. Możliwe jest, że lewe ramię korby WCS oraz PRO w niektórych przypadkach może ulec połamaniu! Podczas jazdy grozi to utratą kontroli nad rowerem i możliwością doznania uszczerbku na zdrowiu. "Problem nie dotyczy prawego ramienia i nie jest ono wycofywane.", poinformowała firma. W wiadomości prasowej pojawiła się także informacja, że problem dotyczy jedynie korb koloru czarnego w wersji szosowej oraz cross'owej z określonej serii, której oznaczenie znajduje się na wewnętrznej stronie lewego ramienia. Aby zidentyfikować wadliwy model ramienia należy odczytać 4-cyfrowy kod, który określa rok oraz miesiąc produkcji. Pierwsze dwie cyfry oznaczają rok, następne dwie - miesiąc. Tak więc np. numer 0302 oznacza Luty 2003 roku. Wadliwą produkcją opatrzone jest każde lewe ramię korby WCS wyprodukowane do nr 0501 oraz każde ramię modelu PRO wytworzone do nr 0508, które spełnia ww. kryteria.

Wszyscy klienci, którzy zakupili wadliwe produkty proszeni są o bezpośredni kontakt z centralą firmy przez e-mail: contact_us@ritcheylogic.com. Przed wysłaniem e-mail'a firma prosi o zapoznanie się z obowiązującymi w takim przypadku procedurami oraz identyfikacją czy nasz produkt podlega wymianie, wszystkie te informacje dostępne są na stronie producenta.

Źródło: www.ritcheylogic.com
Dystrybutor: www.fhm.pl