Rowery elektryczne Bulls – sprawdzamy nowości 2024!

Poznaj kilka ciekawych modeli rowerów elektrycznych z nowej kolekcji Bulls’a na 2024 rok!

Drukuj
Bulls

Niemiecki Bulls jest specjalistą od rowerów elektrycznych, a w bogatej kolekcji tego producenta spotkać można naprawdę innowacyjne i ciekawe modele. Przygotowaliśmy dla Was przegląd kilku z nich!

 

 

Bulls to niemiecka marka, która zajmuje się produkcją szerokiego spektrum modeli – ma w swojej ofercie zarówno klasyczne rowery, jak również elektryki. Na te drugie kładzie szczególny nacisk, co nie dziwi zważywszy rynkowe trendy, a już w szczególności to, co dzieje się na ich rodzimym rynku. W każdym razie bogactwo kolekcji elektryków Bulls’a już od dobrych kilku lat jest imponująca. Jest ona rozbudowana do tego stopnia, że w ramach jednej kategorii rowerów mamy często do wyboru 2-3 różne, choć dość podobne platformy (np. ten sam skok zawieszenia), które różnią się nieco geometrią i np. dostawcą systemu wspomagania. Jednocześnie Niemcy wcale nie odpuszczają obszaru klasycznych rowerów, wśród których również mają ciekawą kolekcję oraz prężnie działającą drużynę kolarską Team Bulls. Natomiast bez dwóch zdań wyróżniają się na rynku e-bike’ów i to właśnie o rowerach ze wspomaganiem tym razem będziemy mówić. Wprawdzie nie sposób wylistować wszystkich ciekawych modeli i ich nowych wersji, bo jest tego naprawdę dużo, ale postanowiliśmy pokazać Wam kilka innowacyjnych projektów, które naprawdę wyróżniają się na rynku i są po prostu godne uwagi. Poznajcie je!

 

Bulls Vuca EVO AM

 

 

Vuca EVO AM to elektryczny full z kategorii all mountain z bardzo innowacyjną technologią w obrębie silnika i zmiany biegów. Mamy tutaj bowiem jednostkę Pinion MGU E1.12, czyli silnik zintegrowany ze skrzynią biegów! Do tego za przeniesienie napędu odpowiada pasek zębaty Gates’a, zamiast łańcucha. Rezultatem jest bardzo nowoczesny rower elektryczny, który eliminuje masę problemów, jakie niosą za sobą standardowa tylna przerzutka, kaseta i łańcuch. Rozwiązanie zastosowane w Vuca EVO AM jest bardziej odporne na zużycie, do tego pozbawione ryzyka potencjalnego skrzywienia haka, czy uszkodzenia przerzutki, poza tym pasek likwiduje kłopot szybkiego zużywania się łańcucha w e-bikach. Do tego wygląda bardzo schludnie, jest czystsze i wymagające mniej codziennej uwagi serwisowej. Do tego ,,liczbowo” jednostka Piniona wypada bardzo interesująco – ma maksymalny moment obrotowy na poziomie 85 Nm i 12 przełożeń. Poza tym Vuca EVO AM to pełnoprawny sprzęt do jazdy po trudnych szlakach. Toczy się na kołach 29”, ma 150 mm skoku i 4-zawiasowy system zawieszenia anonsowany przez producenta jako rozwiązanie o dużej sztywności i charakterystyce pracy zapewniającej maksymalną przyczepność w terenie. Bateria może mieć 720 Wh wyjściowo lub 960 Wh za dopłatą. Główny trójkąt ramy jest karbonowy, a wahacz aluminiowy. Na zdjęciu prezentujemy topowy model Bulls Vuca EVO AM 2, w którym producent zastosował m.in. amortyzację FOX Factory – Float X Factory i FOX 38 Factory – i czterotłoczkowe hamulce Shimano Deore XT. Ten wariant kosztuje 8499 Euro. 

 

Bulls Vuca EVO FSX

 

 

Elektryk Vuca EVO FSX to przedstawiciel uniwersalnych i bardzo komfortowych e-SUV’ów. W przypadku tego modelu w jeszcze bardziej bezobsługowej i ciekawej formie, którą otrzymujemy dzięki silnikowi zintegrowanemu ze skrzynią biegów, czyli napędowi Pinion MGU E1.12. W przypadku FSX’a mamy do czynienia z komfortowym i wszechstronnym rekreacyjnym elektrykiem z pełną amortyzacją, w którym skok zawieszenia wynosi 120 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu. Do tego rower toczy się na dużych kołach 29” i posiada szerokie opony, które pozwalają bezpiecznie i komfortowo pokonać nawet nierówne drogi. Kropką nad i jeszcze oczywiście wspomniana na wstępie skrzynia z silnikiem Piniona oraz pasek zębaty Gates’a służący do przeniesienia napędu. Taki zestaw jest czysty, bezobsługowy, odporny na wszelkie uszkodzenia i ma też szereg dodatkowych atutów w codziennej jeździe, które szczególnie docenią osoby początkujące. Przykładowo jest tutaj możliwość jazdy w trybie z automatyczną zmianą biegów, która spodoba się osobom mającym pierwszy kontakt z rowerem elektrycznym. Podobnie jak w przypadku opisywanego wyżej modelu Vuca EVO AM mamy tutaj 85 Nm maksymalnego momentu obrotowego i możliwość zakupu wersji bazowej z baterią 720 Wh lub 960 Wh za dopłatą. Jak przystało na SUV’a, który służy zarówno do jazdy na co dzień po mieście, jak i do wycieczkowych tras po różnego rodzaju nawierzchniach, mamy tutaj pełne wyposażenie dodatkowe – błotniki, oświetlenie zasilane z baterii silnika, nóżkę, czy bagażnik. Cena prezentowanego na zdjęciu modelu Bulls Vuca EVO FSX 1 wynosi 7499 Euro. 

 

Bulls Lacuba EVO NV Belt Automatic

 

 

Kolejnym rowerem elektrycznym Bullsa, który został zbudowany tak, aby maksymalnie uprościć jazdę swojemu właścicielowi jest Lacuba EVO NV Belt Automatic. W tym wypadku mówimy o komfortowym elektrycznym rowerze trekkingowym przeznaczonym do jazdy w łatwym terenie i do miasta, który jest zasilany przez mocną jednostkę napędową Brose FIT S-Mag PRO. Ten silnik legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 90 Nm, co jest gwarancją bezwysiłkowej jazdy. Zamiast tradycyjnych przerzutek znajdziemy w tym modelu piastę planetarną Enviolo Fit, która zapewnia nam automatyczną zmianę przełożeń. Kropką nad i w tym bezobsługowym systemie jest pasek zębaty Gates CDX zastosowany zamiast łańcucha, co idealnie pasuje do miejsko-rekreacyjnego charakteru tego elektryka. Jest cicho, czysto i z bardzo dużym interwałem serwisowym. Wyjściowo rower dostępny jest w cenie 5599 Euro w wariancie z baterią o pojemności 555 Wh, ale jest też możliwość dopłacenia do wersji 740 Wh lub 925 Wh. Warto dodać, że wybierać możemy między trzema wariantami ramy – niskiej lowstep, trapez (tzw. damka) oraz z poziomą górną rurą. 

 

Bulls Grinder EVO

 

 

W kolekcji Bullsa znajdziemy też interesującego e-gravela Grinder EVO, który jest wspomagany przez lekki silnik Bafang R600. Jednostka jest zlokalizowana w tylnej piaście i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 30 Nm. Spory zasięg zapewnia duża bateria ukryta w dolnej rurze ramy, której pojemność to 520 Wh. Rower wygląda bardzo dyskretnie i na pierwszy rzut oka nie zdradza ,,że jest elektrykiem”, wpisuje się w to również wtopiony w górną rurę ramy wyświetlacz / kontroler. Listę wyposażenia tego lekkiego e-gravela o sportowym charakterze uzupełnia napęd i hamulce Shimano GRX. Cena została ustalona na poziomie 3999 Euro.

 

Bulls Tokee Disc EVO

 
 

Na koniec zostawiliśmy ciekawą propozycję dla rowerowych rodzin oraz dzieci, które lubią jazdę po górach i chciałyby swobodnie pokonać nawet trudniejsze podjazdy. Mowa o rodzinie trzech modeli Bulls Tokee Disc EVO, czyli elektrycznych rowerach górskich dla dzieci i młodzieży. W ofercie są e-hardtaile MTB oparte o aluminiowe ramy, które mogą mieć koła 20”, 24” lub 26” – oczywiście dedykowane do różnego wzrostu. Wszystkie trzy mają silniki w tylnej piaście Bafang R600 z maksymalnym momentem obrotowym 30 Nm, co przy lekkich riderach będzie całkiem sporą dawką mocy. Wersja 20 jest zasilana baterią 260 Wh, natomiast 24 i 26 większą o pojemności 520 Wh. Wszystkie trzy modele Tokee Disc EVO mają baterie zintegrowane z ramą i prezentują się naprawdę dobrze. Ceny wahają się od 2699 Euro do 2899 Euro. 

 

Strona producenta: www.bulls-bikes.com