Busch + Muller jest uznanym producentem oświetlenia, którego szeroka oferta jest zgodna z niemieckim prawem drogowym, a więc wszystkie lampy przednie posiadają tzw. odcięcie, które sprawia, że światło nie oślepia innych uczestników ruchu drogowego. Każda lampa przednia Busch + Muller działa niczym ,,krótkie” światła w samochodach, co sprawia, że są to produkty idealne do zastosowania, gdy jeździmy po jezdniach i drogach rowerowych. Tytułowa lampa IQ-XL to najmocniejszy produkt w ofercie marki, który jest dedykowany do rowerów elektrycznych i zasilany z baterii silnika.
Światła krótkie i długie w jednej lampie!
Surowe niemieckie prawo drogowe wymaga dla lamp atestu, który decyduje o dopuszczeniu produktu do jazdy w ruchu ulicznym. Busch + Muller IQ-XL oczywiście takowy ma, a snop światła od pewnej wysokości posiada równe i regularne odcięcie, które sprawia, że jadący z naprzeciwka nie są oślepiani. Warto jednak dodać, że tryb świateł mijania w IQ-XL ma jasność aż 300 luksów, czyli bardzo dużo. Tak jasny i mocny snop światła sprawia, że widzimy daleko i bardzo dobrze – spokojnie na ponad 50 metrów. Istotną kwestią jest również zaawansowana optyka, która gwarantuje szeroki kąt padania światła oraz jego dużą jasność.
Największą ciekawostką tego produktu jest możliwość przełączenia się w tryb świateł długich. Dokonujemy tego za pomocą guzika montowanego przy klamce hamulcowej. Przejście ze świateł mijania na drogowe wiąże się z aktywowaniem trybu o jasności 250 luksów, z tą różnicą, że snop światła sięga znacznie dalej. Czyli analogicznie, jak ma to miejsce w samochodzie. Tak mocne oświetlenie sprawia, że spokojnie można używać go w tradycyjnym e-bike’u, ale też mocniejszych rowerach elektrycznych typu pedelec. Warto dodać, że lampa IQ-XL ma też funkcję światła do jazdy dziennej (DRL) z automatycznym dostrajaniem jasności.
Solidna konstrukcja
Jak przystało na produkt wysokiej klasy, zarówno obudowa, jak i wspornik mocujący lampę do widelca są aluminiowe. Przy tym jej wymiary pozostają kompaktowe, a wygląd elegancki. Masa lampy IQ-XL to około 225 gramów. Może być zasilana wyłącznie z baterii roweru elektrycznego. Wymagane napięcie zasilania to 11-48 V DC. Poza tym oświetlenie wymaga co najmniej 16 W mocy znamionowej złącza oświetlenia układu napędowego.
Dystrybucja w Polsce: www.unibike.pl