Jeszcze nie tak dawno Ridley miał w swojej ofercie rowery aero (Noah Fast), klasyczne endurance (Fenix) i wybitnie prowadzące się lekkie (Helium). Do tego doszła moda na szersze opony w szosach, na rowery wybaczające to, po czym się jedzie, ale oferujące sportową sztywność. I na tym polu Ridley miał już spore doświadczenie od słynnych przełajówek, po obecne w ofercie gravele i szosy road plus.
FALCN RS łączy w sobie cechy zarezerwowane dotąd dla wyspecjalizowanych rowerów, dzięki czemu mamy otrzymać kompletną wyścigową maszynę przygotowaną niemal pod wszelkie wyzwania, od górskich wspinaczek po bruki. Aerodynamika nie zawsze szła w parze z innymi, pożądanymi cechami rowerów szosowych. Albo były wyraźnie cięższe, albo w jakimś miejscu mało sztywne, albo napakowane rozwiązaniami utrudniającymi prace serwisowe. Ridley deklaruje, że FALCN RS będzie wydajny aerodynamicznie jak Noah Fast, a sztywny i lekki jak Helium SLX.
Ridley już nie raz pokazywał, że umie skutecznie przecierać szlaki i tworzyć rowery, które wniosły nową jakość w kolarski świat. Tym razem Belgowie przedstawiają nam FALCN RS, który nie wygląda jak typowy rower aero, a jednak właśnie ten aspekt został tu postawiony na pierwszym miejscu. Do całkowicie schowanych przewodów hamulcowych już przywykliśmy. Nadszedł czas na detale - Ridley najwięcej uwagi poświęcił na przepływ powietrza przy koronie widelca. Wszędzie w konstrukcji ramy mamy do czynienia z aerodynamicznymi przekrojami, a za nimi podążają komponenty, jak sztyca czy zintegrowana kierownica, dysponująca lekką flarą. Rama pomieści opony do 34 mm, jednak standardowo będzie opuszczać fabrykę na oponach 28 mm z przodu i 30 mm z tyłu. Pod taką konfigurację jest zoptymalizowana konstrukcja roweru. Carbonowa rama posiada oczywiście, jak przystało na nowoczesną szosę, zintegrowany zacisk sztycy, a cała konstrukcja podsiodłówki również ma poprawiać komfort jazdy.
Ridley FALCN RS jest już dostępny w konfiguratorze na stronie producenta. Zamawiający mają możliwość pełnej indywidualizacji kolorystycznej tworząc swój unikalny egzemplarz, lub mogą skorzystać z gotowych schematów malowania. Rama dostępna jest w sześciu rozmiarach, a zintegrowany kokpit w trzech kombinacjach szerokości (38, 40, 42 cm) oraz z pięciu długościach "mostka" (90, 100, 110, 120, 130 mm). Wyposażyć możemy ją w grupy napędowe Shimano Di2 lub SRAM AXS. Rzecz jasna rama jest homologowana przez UCI.
Strona producenta: www.ridley-bikes.com