Najciekawsze modele Ridley w Polsce (2023)

Poznaj nowego dystrybutora rowerów Ridley oraz jego ofertę na 2023 rok!

Drukuj

Od tego roku Ridley ma w Polsce nowego dystrybutora, a w kolekcji – jak to zwykle w przypadku tej marki – znajdziemy sporo rowerów powodujących przyspieszenie tętna u fanów kolarstwa. Poznajemy najciekawsze modele dostępne w Polsce!

Ridley to kultowa belgijska marka, która nie jest obca żadnemu pasjonatowi kolarstwa szosowego, ani przełajowego. Producent z flandryjskim rodowodem tworzy świetne rowery z barankiem, choć jego oferta wcale nie ogranicza się do szosy, graveli i przełajówek. Z nimi jest jednak przede wszystkim kojarzona, bo to najbardziej popularne typy rowerów w Belgii, skąd marka pochodzi. Co za tym idzie, w tych dziedzinach się specjalizuje i na nie kładzie największy nacisk. 

 

Od lat Ridley jest ściśle powiązany z profesjonalnym sportem na najwyższym poziomie poprzez sponsoring drużyn szosowych i przełajowych ze światowej czołówki. Chcąc dostarczyć kolarzom najlepszy możliwy sprzęt belgijski producent w ciągu krótkiej – bo sięgającej 1997 roku historii – stał się jedną z najciekawszych marek na rynku. Znaną ze świetnych właściwości jezdnych i wizerunku skutecznych maszyn, doskonale radzących sobie na najtrudniejszych trasach. Nasze redakcyjne doświadczenia to potwierdzają – rowery Ridley po prostu świetnie jeżdżą! Zresztą pasjonatów o tym przekonywać nie trzeba. To po prostu świetne rowery, zbudowane z dbałością o wysoką jakość i detale.

 

 

Warto natomiast wspomnieć, że od sezonu 2023 rowery Ridley mają nowego dystrybutora w Polsce – jest nim BIKE MOTO CENTER sp. z o.o., która jest również właścicielem sieci salonów Prorowery. Strona internetowa dystrybucji to ridley.pl, gdzie można przejrzeć rowery dostępne na naszym rynku, sprawdzić listę dealerów oraz nabyć Ridleya bezpośrednio przez sklep internetowy. 

 

Dla nas – potencjalnych klientów – ważne jest, że Ridley udziela 5-letniej gwarancji na ramę, widelec i podzespoły Forza (marka komponentów należąca do Ridleya). Warunkiem takiego okresu jest zarejestrowanie swojego roweru po zakupie. Ciekawą opcją jest też możliwość zamówienia indywidualnego malowania ramy, na które oczywiście będzie trzeba nieco poczekać - jak długo? To już zależy od danego modelu. Warto w tym miejscu jeszcze dodać, że Ridley w Belgii maluje swoje ramy oraz montuje tam rowery. Poniżej przedstawiamy kilka z flagowych modeli, które wchodzą na nasz rynek.

 

Ridley Kanzo Fast 

 

 

Jednym z najciekawszych rowerów jest bardzo charakterystyczny gravel o mocno sportowym charakterze, czyli aerodynamiczny Kanzo Fast, którego rama wygląda niczym aero-szosa. Wizualnie, kształtami i przekrojami rur Kanzo Fast nawiązuje do wyścigowej aerodynamicznej szosówki Ridely Noah Fast. Karbonowa rama szybkiego gravela ma maksymalnie spłaszczone przekroje rur i opływową sztycę podsiodłową, do tego w pełni zintegrowane prowadzenie przewodów oraz – w topowych wersjach – jednoczęściowy kokpit. Wyniki pomiarów w tunelu aerodynamicznym są obiecujące – ten model oszczędza aż 17 Watów względem klasycznego gravela. 

 

 

Choć ten rower jest w ofercie już od 2021 roku nadal wygląda rewelacyjnie i bardzo oryginalnie. Kanzo Fast może być używany tylko z napędami jednorzędowymi, a maksymalna szerokość opony to 42 mm. Rama waży 1190 gramów w rozmiarze M, a widelec 490 gramów. Pomimo, że jego aero-sylwetka kojarzy się raczej ze ściganiem i dynamicznymi szutrowymi przejażdżkami to rama ma mocowania na 3 bidony oraz błotniki. Ceny zaczynają się od 16 999 zł za podstawową wersję.

 

Ridley Fenix SLiC

 

 

Rower szosowy Fenix SLiC to interesująca propozycja dla amatorów kolarstwa szosowego, którzy szukają sportowego, ale jednocześnie komfortowego roweru zarówno na szybkie ustawki i dłuższe dystanse. Fenix to z założenia rower kategorii endurance, jednak nie w radykalnie turystycznym wydaniu, a właśnie w dobrym balansie z lekko wyścigowym DNA. Dzięki temu rower ma zbalansowaną pozycję łączącą komfort na wiele godzin w siodle z możliwością agresywniejszego złożenia się podczas jazdy z wysokimi prędkościami, czy pojechania ostrzej zakrętów. 

 
 

 

W prezentowanej wersji ma w pełni wewnętrzne prowadzenie przewodów, a w wyższych wersjach świetnie wyglądające zintegrowany karbonowy kokpit. O dobre tłumienie drgań dbają cienkie górne widełki tylnego trójkąt oraz sztyca o średnicy 27,2 mm. Ceny tego modelu zaczynają się od 20 599 zł za podstawową wersję. 

 

Ridley Grifn

 

 

Bardzo interesująco prezentuje się nowość w kolekcji belgijskiej marki na 2023 rok, czyli allroad Grifn, który wg Ridleya ma być rowerem na szosę, szutry, leśne dukty, a nawet bardziej terenowe ścieżki (oczywiście do pewnego stopnia). Rower łączy cechy gravela z szosą – ma geometrię dokładnie pomiędzy tymi kategoriami, a dodatkowo mieści opony aż 38 mm lub 40 mm, gdy posiadamy napęd z jedną tarczą z przodu. Sercem nowego Ridleya jest lekka karbonowa rama, która w rozmiarze M waży 990 gramów. Dla osób, które chcą pojeździć bardziej wyprawowo jest tu szereg mocowań rodem z gravela, jest też opcja założenia błotników, choć wtedy maksymalna szerokość opon to 32 mm. Ridley deklaruje, że to uniwersalny sprzęt dla osób, które same nie wiedzą, czy potrzebują gravela, czy szosówki. Przy okazji zapewnia, że Grifn jest na tyle terenowy, że można cały dzień włóczyć się nim po szutrach, a jednocześnie na tyle sportowy i agresywny, że śmiało można nim wystartować w szosowym Gran Fondo. Topowe wersje mają piękny jednoczęściowy aerodynamiczny kokpit z lekką flarą, a ceny tego modelu zaczynają się od 15 199 zł. Więcej o tym rowerze pisaliśmy przy okazji jego premiery: KONIEC Z N+1? NOWY ALLROAD RIDLEY GRIFN.

 

Ridley Ignite A

 

 

Seria Ignite w Ridleyu to rowery MTB typu hardtail do jazdy w stylu XC / maraton. Mające sportową geometrię, która łączy efektywność pedałowania z dobrym radzeniem sobie w trudnym terenie. Rower występuje w wersji karbonowej oraz tytułowej aluminiowej, którą poznacie po dopisku A w nazwie. Ridley Ignite A to klasyczny hardtail wykonany z potrójnie cieniowanego aluminium 6061, który toczy się na kołach 29” i ma amortyzator o skoku 100 mm. Poza tym mamy tu ośki Boost i wewnętrzne prowadzenie przewodów, a Ridley podkreśla, że geometria tego roweru jest jednocześnie stabilna i pozwalająca pobawić się w terenie. Ceny tego modelu zaczynają się od 6 399 zł. 

 

Strona polskiego dystrybutora: ridley.pl