Trek Fetch+ – nowa linia elektrycznych rowerów cargo!

Poznaj nowe modele Treka, które zasilają kolekcję na 2023 rok – Fetch+ 2 i Fetch+ 4, czyli elektryczne rowery cargo stanowiące alternatywę dla samochodu.

Drukuj

Do kolekcji Treka trafiły dwa bardzo ciekawe modele, które są odpowiedzią na rosnącą popularność alternatywnych środków transportu w dużych miastach. To oczywiście rowery typu cargo. Przyglądamy się bliżej nowej linii elektrycznych Treków Fetch+.

Oferta Treka powiększyła się o kolejne rowery użytkowo-rekreacyjne. Tym razem padło na elektrycznie wspomagane rowery typu cargo, które w ostatnich latach stają się coraz bardziej popularne. To oczywiście nie dziwi, z jednej strony ludzie są zmęczeni staniem w korkach lub tłoczeniem się w pojazdach komunikacji publicznej, a z drugiej rośnie wśród nas świadomość tego, że – nawet jeśli prąd nie jest produkowany ekologicznie – to przynajmniej podczas jazdy nie emitujemy dużej ilości spalin, które potrafią w godzinach szczytu mocno zanieczyszczać powietrze. Niezależnie od tego, jakie przyczyny kierują ludźmi do przechodzenia na rowery cargo wiedzmy jedno – dobry rower i dobrze dopasowany do potrzeb danego użytkownika, czy konkretnej rodziny, może być wielokrotnie lepszą alternatywą dla samochodu. Trek przygotował dwa nowe modele cargo – Fetch+ 2 i Fetch+ 4, które mają sprostać różnym wymaganiom codziennych dojazdów i załatwiania wszelkich spraw ,,przy okazji”. Poznajmy nową serię amerykańskiego producenta!

 

 

Wspomagane silnikami Bosch Cargo 

Oba rowery cargo z serii Fetch+ to elektryki wspomagane specjalnymi jednostkami Bosch BES3 Cargo Line, których moc, a przede wszystkim maksymalny moment obrotowy są dostosowane do dużego ciężaru. Wspomaganie odbywa się do 25 km/h, a maksymalny moment obrotowy tej jednostki to aż 85 Nm. Całość obsługuje się poziomu prostego sterownika na kierownicy. Fabrycznie rowery mają jednak dodany uchwyt na smartfona, który - po pobraniu aplikacji - może być komputerem sterującym naszym silnikiem i licznikiem rowerowym w jednym. Natomiast do jazdy smartfon nie jest niezbędny, to od nas zależy, czy chcemy go używać, czy nie. Oba rowery mają zintegrowane baterie – mniejszy Fetch+ 2 posiada ją w dolnej rurze, a jej pojemność to 500 Wh, z kolei w Fetch+ 4 bateria to 750 Wh. Zasięg obu modeli jest podobny, choć tu oczywiście bardzo dużo zależy od masy ładunku i używanych trybów wspomagania, natomiast Trek podaje, że wynosi on do 55 km. 

 

 

Trek Fetch+ 2

Tańszym i mniejszym modelem spośród dwóch prezentowanych jest Fetch+ 2. To rower cargo z bagażnikiem z tyłu, którego forma i sposób prowadzenia w zasadzie nie różnią się od normalnych rowerów. Również z uwagi na gabaryty, bowiem jego długość nie jest większa, niż klasycznego roweru. Fetch+ 2 ma 1,90 m długości i waży 31 kg. Dzięki temu jest poręczny i łatwy do przechowywania. Pomimo kompaktowej – jak na rowery cargo – konstrukcji ma udźwig aż 200 kg. W tej masie musi zmieścić się rowerzysta i jego ładunek. Choć panowanie nad zestawem, który może w sumie ważyć aż 231 kg nie jest łatwe, Trek zapewnia o dobrym prowadzeniu tego modelu. Jedną z cech, które temu sprzyjają jest zastosowanie małych kół (20 cali) sprawiających, że ładunek znajduje się blisko ziemi, a cały rower ma mocno obniżony środek ciężkości. 

 
 

 

Każdy, kto decyduje się na rower cargo bierze jednak pod uwagę przede wszystkim kwestie ładunkowe. W tej materii Fetch+ 2 ma sporo opcji. Tylny ,,bagażnik” jest przepastny, są tam podnóżki na stopy dla pasażerów, na które również można mocować duże sakwy. Od nas zależy, jak zaadoptujemy dostępną przestrzeń. Można założyć w tym miejscu dwa dziecięce foteliki rowerowe popularnych marek, ale równie dobrze mogą być tam sakwy tylne o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu aż 72 kg. Z kolei dla większych dzieci istnieje również dodatkowy ,,pakiet rodzinny”, czyli miękkie siedzisko, osłony nóg i pręt safari zabezpieczający wypadnięcie podczas jazdy oraz dający podparcie dłoni (można się go wygodnie trzymać). Do tego jest jeszcze możliwość dołożenia sakw przednich, które dźwigną kolejne 2x9 kg. Warto mieć na uwadze, że całkowity udźwig tylnego bagażnika wynosi 72 kg. 

 

Trek Fetch+ 2 dostępny jest w jednym uniwersalnym rozmiarze (ma długą sztycę). Są tu oczywiście mocne hydrauliczne hamulce tarczowe i solidny napęd Shimano Deore 1x10. Do tego rower ma pełne oświetlenie, błotniki, osłonę na łańcuch oraz podwójną nóżkę, która pozwala w stabilnej pozycji załadować i rozładować Fetch’a. Cena wynosi 25 999 zł

 

 

Trek Fetch+ 4 

Drugim z nowych cargo bike'ów jest Trek Fetch+ 4, który jest większy i ma bardziej typową dla tego typu rowerów budowę (bakfiets). Skrzynia ładunkowa znajduje się w nim z przodu, przed osobą, która pedałuje i kieruje. Standardowo - w fabrycznym zestawieniu - przednia skrzynia jest wyposażona w dwa foteliki dziecięce, z których każdy ma udźwig do 25 kg. Oba siedziska mają 5-punktowe pasy bezpieczeństwa i szerokie zagłówki, które zmieszczą kaski na głowach dzieci. Dla większych rodzin istnieje możliwość zamontowania dodatkowej ławki, która ma maksymalne obciążenie 40 kg. Istnieje też opcja założenia adaptera, który pozwala wpiąć niemowlęcy fotelik marek Maxi Cosi i Britax Romer. Cała skrzynia może być zabudowana przeciwdeszczowym dachem. Warto jeszcze dodać, że jej całkowita pojemność wynosi 230 litrów, a maksymalne obciążenie to 80 kg. Natomiast ładunek można też zabrać na bagażnik tylny, który jest w stanie udźwignąć kolejne 27 kg.

 

 

Trek zapewnia o dużej skrętności tego modelu oraz dopracowanym prowadzeniu, jakim charakteryzuje się Fetch+ 4. Wśród ważnych użytkowych kwestii należy wspomnieć, że postawienie go na nóżkę – mimo wagi 77 kg – nie wymaga siły. Wszystko dzięki systemowi z tulejami ślizgowymi, które ułatwiają cały proces. Podpórka jest oczywiście dwupunktowa i stabilna. Pozwala śmiało ładować do środka bagaż lub wejść ,,na pokład” dzieciom. Napęd oparto tu o wewnętrzną piastę Enviolo Heavy Duty o zakresie przełożeń 380%, do tego zastosowano pasek zębaty Gates CDX. Taki zestaw jest trwały, cichy i bezobsługowy. Fetch+ pasuje dla osób o wzroście od 155 do 190 cm. Ciekawostką jest dropper, czyli zdalnie regulowana sztyca, której możemy używać, aby szybko z Fetch’a mogło korzystać kilku członków rodziny. Przy okazji taka sztyca ułatwia też stawanie na skrzyżowaniach i ruszanie spod świateł. Długość tego modelu wynosi 2,7 m, a jego szerokość 0,7 m. Cena to 41 599 zł.

 

Strona producenta: www.trekbikes.com