Koga F3 8.0 - rekreacyjny rower z górnej półki

Poznaj lekki i zaawansowany rower do rekreacyjnych wycieczek i jazdy po mieście - Koga F3 8.0 z kolekcji na 2023 rok.

Drukuj
Koga F3 8.0 Rowerystylowe.pl

Koga słynie z produkcji dopracowanych rowerów miejskich i rekreacyjnych. Model F3 8.0 to ciekawy sprzęt - z jednej strony lekki i zapowiadający szybką jazdę bez męczenia się, a z drugiej zbudowany tak, aby był totalnie bezobsługowy. Jednym słowem zdaje się mieć wszystko, co potrzebne.

Holenderska marka wyróżnia się na rynku z kilku powodów. Po pierwsze produkuje swoje rowery od A do Z we własnej fabryce. To już powoli rzadkość na rynku, natomiast tutaj rzeczywiście ramy są spawane w Niderlandach, oczywiście cała dalsza produkcja również. Drugim wyróżnikiem jest mało popularna obecnie technika montowania roweru, gdzie całość składa jedna osoba i zresztą zawsze w Kodze dostajemy blankiecik z podpisem mechanika, który się tym zajmował. Wreszcie warto wspomnieć o trzeciej kwestii, która wynika z dwóch powyższych, ale też doboru materiałów i osprzętu - te rowery są zbudowane w sposób niezwykle przemyślany. Dzięki temu są trwałe, wysokiej jakości, ergonomiczne i po prostu służą swoim użytkownikom. Wiecie zapewne, jak bardzo rozwinięty jest w Holandii transport rowerowy, nic więc dziwnego, że Koga wie, jak budować odpowiednie jednoślady

 

Przyglądamy się modelowi F3 8.0, czyli mocno zaawansowanemu rowerowi o rekreacyjno-użytkowym przeznaczeniu. 8.0 jest najwyższą wersją wyposażeniową w linii F3, czyli szybkich rowerów miejskich, którymi śmiało można też wybrać się na weekendową wycieczkę po szutrach i leśnych duktach. Jest to sprzęt oparty o wysokiej klasy podzespoły, z amortyzowanym widelcem, pełnym wyposażeniem dodatkowym i niezawodnym napędem paskowym. Poniżej zagłębiamy się w szczegóły dotyczące tego modelu, ale najpierw przypomnimy, że niegdyś testowaliśmy poprzednie wcielenie tej linii modelowej: TEST: SZYBKI ROWER MIEJSKI KOGA F3 6.0 NA PASKU. Sprawdźcie nasze wrażenia!

 

 

Świetna rama z dyskretnym amortyzatorem 

Sercem opisywanego modelu jest aluminiowa rama wykonana z potrójnie cieniowanych hydroformowanych rur ze stopu 6062. Ten materiał i sposób obróbki gwarantują lekką, a także wytrzymałą ramę. Jej znakiem rozpoznawczym są wypolerowane spawy, dzięki czemu w zasadzie nie widać połączeń rur, a całość zgrywa się w jedną estetyczną bryłę. Jak przystało na nowoczesną konstrukcję znajdziemy tu wewnętrzne prowadzenie okablowania i główkę sterową o zmiennej średnicy. Warto zwrócić uwagę, że przewody są całkowicie zintegrowane - wchodzą do wnętrza Kogi w okolicy mostka i dalej biegną już niewidoczne dla oka. 

 

 

Nie mniej ciekawie prezentuje się widelec będący uzupełnieniem zestawu ramowego Koga F3. Choć na pierwszy rzut oka wygląda niczym zwykły sztywny widelec to w rzeczywistości jest to amortyzator Koga Feather Shock 2.0, który zapewnia wystarczające w tego typu rowerze 30 mm skoku. Dodatkowo widelec jest też wyposażony w ogranicznik skrętu kierownicy, co wpływa na zwiększenie stabilności podczas jazdy. Dzięki niemu ciężej wytrącić rower z toru jazdy. 

 

 

Napęd paskowy Gates i piasta wielobiegowa Shimano 

Podkreśleniem, że mamy do czynienia z rowerem najwyższej klasy jest napęd, jaki został tutaj zastosowany. Mowa o pasku zębatym zamiast łańcucha. To rozwiązanie czystsze, bardziej ciche, nie wymagające smarowania, a do tego znoszące około 5 razy większe przebiegi, niż tradycyjny łańcuch. Z kolei za zmianę biegów w F.3 8.0 odpowiada 11-biegowa piasta Shimano Alfine. Nie dość, że kultura pracy Alfine 11 jest wysoka, to warto dodać, że mamy tu do czynienia z aż 409% zakresem przełożeń. Ponadto w posiadamy możliwość zmiany biegów na postoju, bez pedałowania. To przydatne choćby podczas oczekiwania na miejskich skrzyżowaniach. 

 

 

Dodatkowe wyposażenie

Poza tym w rowerze zastosowano komponenty wysokiej klasy, dobre ogumienie, czy hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT-201. Niezwykle istotne są jednak dodatkowe akcesoria. Na liście wyposażenia znajdziemy błotniki, bagażniki w systemie MIK (można w niego szybko wpinać akcesoria - np. sakwy), jest też oświetlenie stałe zasilane prądem wytwarzanym w piaście z prądnicą. W tym miejscu warto powiedzieć kilka słów więcej, bowiem lampy są zintegrowane z konstrukcją Kogi, co wyraźnie podnosi walory estetyczne. Piasta z prądnicą to również produkt wysokiej klasy - konkretnie jest tutaj dynamo Shutter Precision PL-7. Do tego oczywiście mamy stopkę, antykradzieżową blokadę tylnego koła, dzwonek i uwaga - wspornik kierownicy Koga SP Connect - z możliwością zamocowania smartfona.

 
 

 

Koga F3 8.0 - dla kogo?

Koga F3 8.0 jest zaawansowanym rowerem dla osób, które szukają dobrego sprzętu do miasta, którym śmiało można wybrać się również na weekendową wycieczkę. To rower o dużej uniwersalności, który przede wszystkim jest totalnie bezobsługowy. Po pierwsze już fabrycznie ma zamontowane wszelkie potrzebne wyposażenie i akcesoria, a po drugie nie wymaga od nas pamiętania o czymkolwiek. Pasek zębaty wytrzyma wiele bezobsługowych kilometrów, a oświetlenie ma swoje własne zasilanie. Po prostu wsiadamy i jedziemy. Rower występuje w trzech wersjach ramy - z poziomą górną rurą, obniżoną typu trapez oraz z maksymalnie opuszczoną dla ułatwienia wchodzenia (to właśnie ją prezentujemy na zdjęciach). 

 

Cena: 10 999 zł

Strona polskiego dystrybutora: www.rowery-koga.pl