Nowa uniwersalna szosa Canyon Endurace (2022)

Poznaj nową generację roweru szosowego Canyon Enduraca z kolekcji na 2022 rok.

Canyon Endurace (2022) canyon.com

Canyon Endurace to komfortowy rower szosowy ze stajni niemieckiego producenta. Zresztą, jest to ich najlepiej sprzedająca się szosówka. Właśnie zaprezentowano jego nową odsłonę, która śmiało może być używana nie tylko jako endurance, ale też all-road. Poznajcie jej detale!

Niemiecki producent zrzucił kurtynę z nowej generacji szosówki Endurace - modelu, który dotychczas był wygodną, ale też szybką i generalnie bardzo udaną maszyną z kategorii endurance. Natomiast w nowej odsłonie - głównie za sprawą zwiększonego prześwitu na opony - śmiało można zaliczać go nie tylko do kategorii długodystansowych szosówek, ale również do grupy rowerów all-road, które mogą atakować szutrowe dukty. 

 

 

Dwie ramy: Endurace CF i AL

Premiera nowej generacji to tak naprawdę zaprezentowanie dwóch ram. Odświeżonej aluminiowej oraz całkowicie nowej karbonowej. Wspólna jest w nich geometria Sport Geometry, która zapewnia nieco bardziej wyprostowaną sylwetkę, niż na wyścigowych modelach Canyona, czyli Aeorad i Ultimate. Oczywiście prowadzenie też jest nieco inne, rowery ,,więcej wybaczają” i dają duże poczucie bezpieczeństwa. Głównie za sprawą większej bazy kół, czyli większej stabilności podczas jazdy oraz lepszego kompensowania drgań. Wspólny dla obu konstrukcji jest też prześwit na ogumienie - zmieszczą aż do 35 mm.

 

 
 

 

 

Canyon podkreśla też, że - mimo ogólnie stabilnego prowadzenia - Endurace jest chętny do skręcania i nie odbiega w procesie inicjacji skrętu od bardziej sportowych modeli z kolekcji. Wszystko za sprawą tego, że parametr Trail, który wynika z głównie z offsetu widelca i kąta główki ramy, jest w tych modelach bardzo podobny i oscyluje koło 60 mm dla rozmiaru M. Jakość prowadzenia powinien poprawić też nowy widelec z rurą sterową o średnicy 1 i ¼ cala na całej długości - Canyon podkreśla, że jest on sztywniejszy bocznie, niż jego poprzednia generacja. Na koniec dodamy tylko, że rower występuje w 8 rozmiarach ramy - od 3XS do 2XL - które będą odpowiednie dla osób od 150 do 200 cm wzrostu. Nowe ramy mają też mały dodatek, który spodoba się długodystansowcom - w każdej wersji na górnej rurze przygotowano otwory montażowe na torebkę.

 

 

Komfort przede wszystkim

Łagodne i neutralne prowadzenie oraz mniej pochylona sylwetka to jedno, bo zapewnia nam swobodną i wygodną jazdę bez myślenia o rowerze i naginaniu karku. Natomiast drugi obszar, który wpływa na ogólny komfort jazdy to wygoda w odniesieniu do zdolności amortyzujących roweru, a te są oczywiście duże…Wspornik siodełka ma średnicę 27,2 mm i wszystkie modele (poza najtańszym ,,6”) mają sztycę z karbonu. Ramy CF dodatkowo cechują się obniżonym mocowaniem sztycy - jej zacisk jest zintegrowany z ramą i dociska sztycę znacznie niżej, aniżeli w klasycznym jarzemku. To daje wspornikowi dodatkową przestrzeń do odginania się i wzmaga tłumiące własności sztycy. Poza tym sporo komfortu idzie też od samych opon - w zasadzie to podstawa całej układanki - które fabrycznie mają założone ogumienie 30 mm w przednim kole i 32 mm w tylnym. 

 
 

 

35 mm: gotowy na lekki gravel

Dotychczasowy Endurace mieścił opony do 28 mm (oczywiście mówimy o sytuacji z zachowaniem ,,przepisowego” marginesu), co - mimo, że prowadzenie wręcz zapraszało - ograniczało go przed wjechaniem na szutry. Natomiast nowy z prześwitem na opony na poziomie 35 mm pozwala pokonywać Canyonem szutry i ziemne dukty. Taki sprzęt to nie lada gratka dla fanów szybkiej jazdy po szosie przeplatanej odcinkami off-roadu. Mając w pamięci, jak prowadził się poprzednik, tutaj spodziewamy się naprawdę mega uniwersalnej i wdzięcznej w lekkim terenie maszyny. 

 

 

6 wersji w kolekcji 2022

Linia nowych Canyon’ów zaczyna się od podstawowego aluminiowego Endurace 6 na grupie Shimano Tiagra. Drugim modelem ze stopu aluminium jest Endurace 7 na osprzęcie Shimano 105. Potem w gamie są już wersje oparte o ramy karbonowe. Najtańszą z nich jest Endurace CF 7 z napędem Shimano 105 i kołami Fulcrum Racing 900 DB. Kolejnym - idąc od najtańszego do najdroższego - modelem jest Endurace CF 8 na Shimano Ultegra i kołach Fulcrum Racing 900 DB. To jednocześnie najlżejszy model w kolekcji - waży 8,3 kg. Ciekawym modelem jest też Endurace CF 7 eTap na elektronicznym, bezprzewodowym napędzie SRAM Rival eTap AXS i z kołami DT Swiss Endurance LN. Dopełnieniem kolekcji jest ciekawa wersja Endurace CF 7 All-road, która zestrojona jest również na grupie SRAM Rival eTap AXS i z kołami DT Swiss Endurance LN, ale ma opony szutrowe opony Schwalbe G-One Speed o szerokości 35 mm. Wszystkie nowe modele Endurace mają hamulce tarczowe, choć Canyon zapowiada, że nadal w sprzedaży dostępne będą podstawowe starsze wersje z hamulcami obręczowymi. Poza tym w kolekcji powinny znaleźć się też modele droższe i lepiej wyposażone, ale na dzień premiery nie otrzymaliśmy na ich temat informacji prasowych.

 

Ceny

  • Canyon Endurace 6 hamulce szczękowe - 5399 zł
  • Canyon Endurace 7 hamulce szczękowe - 6399 zł
  • Canyon Endurace 6 - 6899 zł
  • Canyon Endurace 7 - 8299 zł
  • Canyon Endurace CF 7 - 9799 zł
  • Canyon Endurace CF 8 - 11 299 zł
  • Canyon Endurace CF 7 eTap - 14 699 zł
  • Canyon Endurace CF 7 All-Road - 14 699 zł

 

Strona producenta: www.canyon.com