Rowery KROSS na 2022 rok - co nowego?

Poznaj nowe rowery w ofercie Krossa na 2022 rok.

Drukuj
KROSS

Na sezon 2022 Kross dopracowuje swoje najbardziej popularne modele rowerów oraz zapowiada dużą dostępność sprzętu. Przybliżamy, co konkretnie czeka na klientów w nowej kolekcji polskiego producenta?

W obecnym sezonie Kross nie kryje swojej koncentracji na rowerach rekreacyjnych i użytkowych. Firma z Przasnysza podkreśla, że najważniejszymi segmentami rynku są dla niej jednoślady do amatorskiej jazdy oraz używane jako środek codziennej komunikacji. Pandemia Covid-19 mocno wpłynęła na wzrost popytu właśnie w tych obszarach i Kross chce być gotowy, aby móc zapewnić odbiorcom sprzęt, którego potrzebują. Nie oznacza to, że odpuszcza segment rowerów typowo sportowych, o czym za moment, jednak czuć, iż większość energii kładzie właśnie na rowery kierowane dla szerokiego grona odbiorców. 

 

 

Firma szumnie zapowiada, że z jej taśm produkcyjnych zjedzie w tym roku zawrotna liczba pół miliona rowerów oraz, że klienci nie powinni cierpieć na braki dostępności, które są obecnie problemem całego rynku rowerowego. Poza tym mocno rozwija kolekcję akcesoriów oraz odzieży, która jest najbardziej rozbudowana od początku istnienia marki Kross. Jednocześnie nie zapomina o rozwoju topowych technologii i korzysta z własnej fabryki karbonowych ram, w których powstaje nowa rama modelu Level do ścigania się w XC i maratonach MTB. 

 

Nowe rowery rekreacyjne oraz junior

 
 

 

Wśród uniwersalnych rowerów rekreacyjnych jedną z głównych nowości jest Kross Evado. To rower crossowy ze stajni polskiego producenta, który idealnie nadaje się na wycieczki i szybsze jazdy w treningowym wydaniu, a po zamontowaniu błotników śmiało można go używać również do dojazdów do pracy. W odsłonie 2022 jest tu nowa rama, która ma bardziej komfortową geometrię i została wykonana z zaawansowanego aluminium lite, które odznacza się niską masą i wysoką sztywnością oraz wytrzymałością. Do tego odświeżono design, a Evado jest oczywiście dostępny zarówno z ramą damską i męską. Rowery z tej serii mają 28-calowe koła i amortyzatory ze skokiem około 6 cm. W ofercie jest 6 modeli, podstawowe na hamulcach szczękowych, a droższe na hydraulicznych tarczowych. Ceny Evado wahają się 1499 do 3599 zł, natomiast warto podkreślić, że w najtańszych rama pochodzi z poprzedniej generacji.  

 

 

Popularna seria rekreacyjnych rowerów górskich Kross Hexagon ma nowy design, jednak - co podkreślają przedstawiciele firmy - to nie tylko odświeżony wygląd, ale też lepsza jakość nowej powłoki lakierniczej, która ma być wyjątkowo gładka i odporna na uszkodzenia. W tej serii jest aż 8 modeli, które pozwalają zasmakować pierwszych wypadów na górskie ścieżki, choć ich świat to zdecydowanie bardziej łagodny teren. Rozpiętość cenowa w tej serii jest spora, najbardziej rekreacyjnego i podstawowego Hexagona można kupić już za 1249 zł, natomiast topowy Hexagon 8.0 to rower, którym rzeczywiście śmiało można wjechać na cięższe szlaki. Ma koła 29”, powietrzny amortyzator Suntour XCR 32 RLR i napęd 2x9 oparty o Shimano Alivio, a jego cena wynosi 3499 zł.

 

 

Ważna zmiana dotyczy też serii Junior, gdzie rowery mają nowe ramy z niższym przekrokiem, który ułatwia wchodzenie i schodzenie oraz jest bezpieczniejszy w przypadku nagłego zeskakiwania czy ratowania się przed upadkiem. Podstawowym i najtańszym rowerem dla mniejszych riderów jest Kross Hexagon JR 1.0 dla chłopaków i Kross Lea JR 1.0 dla dziewczyn, które kosztują 1199 zł. Wyżej w kolekcji są modele Level JR, które są dostępne w czterech wersjach wyposażenia, w tym w opcji ze sztywnym widelcem. Topowy dziecięcy Kross kosztuje 2299 zł.

 

Rowery elektryczne to przyszłość - również u Krossa

 

 

Kross podkreśla, że rynkowe prognozy na najbliższe 5 lat mówią o trzykrotnym wzroście udziału rowerów elektrycznych w całkowitej sprzedaży na rynku. Obecnie seria e-bike’ów z Przasnysza zamyka się w czterech kategoriach: górskich - eMTB (Level Boost, Hexagon Boost i Soil Boost), rekreacyjnych crossowych - eCROSS (Evado Hybrid), turystycznych - eTREKKING (Trans Hybrid) oraz miejskich - eCITY (Flex Hybrid, Inzai, eLille). W kolekcji na 2022 roku delikatnym zmianom uległ elektryczny full do ostrej jazdy w terenie - Kross Soil Boost. W tym sezonie znajdziemy w nim koła mullet, czyli 29 cali z przodu i 27,5” cala z tyłu. Reszta głównych kwestii pozostaje bez zmian - zawieszenie to nadal ,,krossowy” system RVS, a silnik to Shimano Steps E8000. Cały system jest oczywiście zintegrowany z ramą, a bateria ma pojemność 630 Wh. W kolekcji na 2022 rok są dwa modele, które kosztują odpowiednio 17 999 i 20 999 zł. 

 

Kross Level - nowa karbonowa rama

 

 

W karbonowych hardtailach do ściagnia się w XC i maratonach MTB, czyli modelach Level, Kross przygotował nową ramę. Główne zmiany dotyczą dopracowania jej pod kątem konstrukcyjnym i technologicznym. Dzięki temu rama ma być lżejsza, sztywniejsza i bardziej komfortowa, a jednocześnie odporna na uszkodzenia. Kross wykonał ją z materiału, który nazywa Carbon D84 SL. To materiał składający się z dwóch rodzajów włókna węglowego T800S i M40J połączonego żywicą nanoalloy. Na takiej ramie Maja Włoszczowska startowała na wyścigu XCO na Igrzyskach w Tokio.

 

 

Linia Leveli tradycyjnie jest szeroka, ale nową ramę znajdziecie tylko w Levelu 11.0, 12.0 i TE, które kosztują między 7499 a 23 999 zł. Cieszy dobre wyposażenie - nawet model 11.0 jest w zasadzie gotowy do ambitnej jazdy - ma amortyzator RockShox Reba RL i napęd 1x12 Shimano oparty głównie o grupę SLX. Wymiana kół na lekkie i mamy rower gotowy do ścigania. Kross Level 12.0 za 9999 zł ma na wyposażeniu koła DT Swiss X1900, amortyzator RockShox SID Select RL i napęd 1x12 Shimano SLX/XT. Topowy Level TE ma już na pokładzie naprawdę dobre komponenty, a mimo to - w odniesieniu do rynkowych standardów - wciąż jest oferowany w atrakcyjnej cenie. Znajdziemy w nim napęd Shimano XTR 1x12, widelec RockShox SID SL Select RL oraz karbonowe koła DT Swiss XRC 1501. Wprawdzie dziwi, że oś tylnego koła to ,,stare” 12x142 mm, ale poza tym nowy Level rower prezentuje się naprawdę ciekawie i nowocześnie. 

 

Aplikacja MyKross

Ciekawostką jest też aplikacja na smartfony przygotowana przez firmę - MyKross. Jej działanie jest bardzo proste. Po zbliżeniu telefonu do naklejki NFC, która znajduje się na rowerze, na telefonie zobaczymy najważniejsze dane na temat jednośladu. Apka przypomina też o zaplanowanych przeglądach serwisowych. Za jej pomocą można również znaleźć sklepy i serwisy rowerowe Kross, a już niedługo użytkownicy będą mogli rejestrować swoje aktywności w plenerze, dzielić się pokonanymi trasami lub rywalizować z innymi użytkownikami i śledzić ich postępy, czyli przyjmie ona cechy trackera aktywności i aplikacji społecznościowej. 

 

Strona producenta: www.kross.eu