Spis treści:
Rowery szutrowe to rynkowy segment, gdzie do jednego worka opisanego nazwą ,,gravel” wrzucono masę jednośladów o bardzo zróżnicowanych obliczach i odmiennych zastosowaniach. Przecież zupełnie inny rower nada się na szybką jazdę pół na pół po szosie i szutrach, inny na wyprawę, jeszcze inny na jazdę w prawdziwym offroadzie. Podobnie jak zupełnie inny sprzęt byłby właściwy na gravel racing, a przecież tego typu wyścigów jest obecnie coraz więcej. Rezultatem tego nieuporządkowania w nazewnictwie są często gravele próbujące połączyć cechy rowerów nadających się do wszystkich w/w zastosowań, albo sytuacja, gdzie w kolekcji jednego producenta są dwa, a nawet trzy różne gravelowe modele. Ten ostatni kierunek wydaje się być bardziej słuszny, a porównać go można choćby do faktu obecności na rynku rowerów szosowych różnego typu. Kultowy włoski brand słynący z ram w kolorze celeste również poszedł tą drogą i pokazał światu swojego nowego, bardziej sportowego gravela, który rozbudowuje kolekcję szutrówek tego producenta. Model Impulso Pro jest ich drugim karbonowym gravelem w historii, który dołącza do mocno przygodowego Arcadexa. Jego prezentowaliśmy w osobnym newsie przed niecałym rokiem: PIERWSZY CARBONOWY GRAVEL BIANCHI - ARCADEX.
Rama i geometria niczym z CX
Nowy gravel Bianchi jest pozycjonowany przez producenta jako szybki, sportowy sprzęt na szosę i szutry. Jego sylwetka mocno przypomina przełajówkę włoskiej firmy, czyli model Zolder Pro. Podobnie sprawa wygląda w obrębie geometrii. Nowy sprzęt powinien się więc spodobać osobom, które szukają uniwersalnego gravela o sportowej pozycji, który będzie rowerem do wszystkiego - na szosę, szutry, ale też przełajowe zabawy. Spoglądając na tabelę z geometrią, Impulso jawi się bardziej jako zwinny sprzęt, aniżeli stabilny gravel z mocno obniżonym suportem i długim trailem. Podobnie sprawa wygląda w kwestii maksymalnej szerokości opon, które pomieści Impulso Pro - to tylko 38 mm. Bianchi na swojej stronie internetowej podkreśla też sztywność boczną całego roweru, która ma przekładać się na bardzo precyzyjne sterowanie oraz kładzie nacisk na budowę tylnego trójkąta, który gwarantuje perfekcyjną transmisję mocy z pedałów na koło.
Deklarowana masa framesetu to 1100 gramów w rozmiarze 54 cm. Poza tym znajdziemy tu dwa mocowania na koszyki bidonów, demontowalny hak przedniej przerzutki i szereg aktualnych rozwiązań - sztywne ośki 12 mm, główkę tapered, czy wewnętrznie poprowadzone okablowanie. Elementem, który różni Impulso od rowerów CX jest też kierownica z flarą.
Jeden model, dwa kolory
Nowy Bianchi jak na razie dostępny jest w jednej wersji wyposażenia, ale w dwóch opcjach kolorystycznych - zielonej oraz niebieskiej podchodzącej pod celeste. Rower dostępny jest w 6 rozmiarach ramy - 48 cm, 50 cm, 52 cm, 54 cm, 56 cm, 58 cm. Jest wyposażony w grupę 1x11 Shimano GRX serii 600 oraz ma szybkie opony WTB Riddler o szerokości 37 mm.
Strona producenta: www.bianchi.com