Spis treści:
Chociaż włoski producent jakoś z urzędu kojarzy się większości kolarzy głównie ze światem szosowego ścigania, to szutrówki w ofercie Bianchi obecne są już od jakiegoś czasu. Do modeli wykonanych z aluminium - Impulso Allroad i Via Nirone 7 Allroad - dołączył w ostatnich dniach całkowicie nowy model. Mowa o Arcadex - szutrówce zbudowanej z włókna węglowego, którą Włosi z charakterystyczną dla siebie skromnością zapowiadają jako rower zaprojektowany do bycia piekelnie szybkim bez względu na warunki i nawierzchnię. Jak podkreśla sam producent - Arcadex ma łączyć typowo wyścigową naturę Bianchi ze światem natury i przygodowej jazdy.
W nowej szutrówce Włochów spotkamy sporo miejsca na szerokie opony - 42c w przypadku kół 28" lub 47c dla kół 27,5". Skoro rower przygodowy, to nie mogło zabraknąć trzeciego uchwytu do mocowania bidonu (pod dolną rurą), jak i możliwości montażu błotników i tylnego bagażnika. Bianchi wspomina również, że nowa rama jest zoptymalizowana aerodynamicznie, a na czele redukcji oporów powietrza stoją przekroje rur kammtail. Nie zabrakło też punktów w temacie integracji - rama Arcadexa kompatybilna jest z mostkami FSA ACR, które zakładają wewnętrzne prowadzenie kabli.
Rama Arcadexa wg wskazań producenta waży 1100 g (rozmiar 55), a widelec legitymuje się masą 480 g. Stery w Arcadexie mają 1,5" na górze i dole, a z takich ważnych standardów konstrukcyjnych warto jeszcze wspomnieć o standardzie suportu - Włosi stawiają na PressFit41.
Geometrycznie Arcadex powinien wpisywać się w schemat podręcznikowego roweru gravel / adventure - głowa sterowa jest relatywnie niska, natomiast wyższy stack i nieduży reach obiecują, że na carbonowej szutrówce Bianchi i tak będziemy siedzieć w miarę wyprostowani, a sama pozycja będzie raczej komfortowa.
Wersje wyposażenia
Arcadex będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia - każdą z nich zamówić będzie w jednym z dwóch wersji kolorystycznych (tak - celeste też się w gamie kolorystycznej znalazło). Wszystkie warianty posiadać będą napędy 1x11 zbudowane na podzespołach Shimano GRX (warto odnotować, że ramy gotowe są na montaż przedniej przerzutki). Topowy wariant bazować będzie na napędzie z tylną przerzutką GRX810 Di2 (cena: 25 490 zł). Model stojący w centrum hierarchii na pokładzie będzie mieć Shimano GRX 810 (cena: 13 990 zł), a ten niższy w kolekcji GRX 600 (z tylną przerzutką GRX RX812) - cena: 12 490 zł. Napędy Arcadexów dopełniać będą kasety o rozpiętości 11-42 (XT lub SLX - zależnie od wersji.
Strona producenta: www.bianchi.com