Nowe rowery elektryczne Kross (2021)

Sprawdzamy, co nowego słychać wśród e-bike'ów KROSS w sezonie 2021

Drukuj
KROSS Soil Boost 2.0 (2020) KROSS

KROSS - jak przystało na naprawdę mocnego rynkowego gracza - z każdym rokiem poszerza i dopracowuje swoją kolekcję rowerów elektrycznych. Przyjrzeliśmy się bliżej wybranym modelom z ich oferty na 2021 rok.

Od kilku lat silnym punktem w ofercie KROSSa są rowery elektryczne. To oczywiście żadna niespodzianka. Rynek rowerów ze wspomaganiem rozwija się dynamicznie, a każdy znaczący producent jest w tej kategorii obecny. Kolekcja e-bike’ów KROSS na 2021 rok liczy kilkadziesiąt modeli, które zostały podzielone na 4 najpopularniejsze segmenty: e-MTB, e-trekking, e-cross oraz e-urban.

 

 

W kolekcji znajdziemy zarówno modele zaawansowane, które zostały oparte o najnowcześniejsze silniki, a ich baterie poukrywano w ramie, ale też rowery podstawowe, będące znacznie tańsze. Już za niecałe 5000 zł można wybrać dla siebie jeden z podstawowych modeli rowerów elektrycznych Krossa. Dotyczy to każdej kategorii spośród czterech wyżej wymienionych. My jednak tym razem skupimy się na e-bike’ach z wyższej półki, które są wizytówką firmy z Przasnysza.  

 

Zobacz też: 

 

 

E-Trailowy KROSS Soil Boost 2.0

 

 

Najbardziej terenowy i ścieżkowy rower elektryczny w kolekcji to Soil Boost 2.0. Duży potencjał podczas jazdy po górskich szlakach daje mu sprawdzona geometria, która została opracowana z wykorzystaniem doświadczeń polskich inżynierów, którzy zbudowali wcześniej udane modele KROSSa ,,bez wspomagania” - endurówkę Moon i trailówkę Soil. Do Soila Boosta trafił też autorski system zawieszenia KROSSa, czyli RVS. Skok wynosi 140 mm z tyłu, a zastosowany damper to RockShox Deluxe Select R. Z przodu znajdziemy RockShoxa Yari RC o skoku 150 mm. Do tego zdecydowano się na koła 27,5 cala z oponami WTB Trail Boss o szerokości 2,6 cala. Tak zestrojony rower jest przygotowany na agresywną ścieżkową jazdę oraz wyprawy w prawdziwe góry.

 
 

 

Jego aluminiowa rama kryje w swoim wnętrzu centralnie umieszczony silnik Shimano Steps E8000 legitymujący się maksymalnym momentem obrotowym 70 Nm. Do tego zastosowano baterię o pojemności 630 Wh. Wyposażenie tego modelu zawiera sprawdzone części, które stanowią dobry balans między wysokim poziomem działania, a atrakcyjną końcową ceną, którą KROSS proponuje za opisywany model. Na pokładzie znajdziemy napęd 1x11 będący kombinacją grup Shimano XT M8000 i SLX M7000, a do tego bardzo mocne czterotłoczkowe hamulce z ,,grawitacyjnej” grupy Shimano Saint. KROSS Soil Boost 2.0 występuje w czterech rozmiarach (S, M, L, XL) i kosztuje 19 999 zł. Deklarowana przez producenta masa wynosi 22,5 kg, co jak na tego typu konstrukcję z akumulatorem 630 Wh jest świetnym wynikiem.

E-Hardtail KROSS Level Boost 2.0

 

 

Level Boost to propozycja górskiego roweru elektrycznego dla osób, które mają nieco bardziej rekreacyjne potrzeby i wymagania - chcą po prostu pojeździć w terenie i po górach, ale niekoniecznie posiadają zjazdowe aspiracje na tak wysokim poziomie, jak potencjalni nabywcy Soila. KROSS Level Boost 2.0 to aluminiowy hardtail z amortyzatorem SR Suntour XCR 34 RLR AIR o skoku 120 mm. Duże 29-calowe koła z oponami WTB Ranger Comp o szerokości 2,25” zapewniają Levelowi pewny kontakt z podłożem i sporą porcję naturalnej amortyzacji.

 
 

 

Sercem tego modelu jest elektryczny napęd Shimano Steps E8000 z momentem obrotowym 70 Nm, który jest zasilany baterią o pojemności 504 Wh. Oczywiście zarówno napęd, jak i akumulator są estetycznie ukryte w ramie, zgodnie z obecnymi trendami. Bateria - podobnie jak i w każdym innym e-bike'u KROSS - jest oczywiście demontowalna. Zadbano też o szczegóły - podobnie jak w przypadku fulla Soil Boost 2.0, tak również tutaj znajdziemy wewnętrzne prowadzenie przewodów, ośki w standardzie Boost, czy wygładzone spawy w ramie. Napęd w opisywanym modelu to Shimano Deore M6000, czyli grupa w systemie 1x10, a hydrauliczne hamulce tarczowe to model Shimano MT-400. Tak wyposażony rower elektryczny waży około 23 kg. W ofercie dostępne są cztery rozmiary: S, M, L i XL, a cena Levela Boosta 2.0 wynosi 11 999 zł. 

Damski KROSS Lea Boost 3.0

 

 

Lea to elektryczny rower górski o identycznym zastosowaniu, co opisywany powyżej Level, ale dostosowany do potrzeb kobiecej anatomii. Innymi słowy - to elektrycznie wspomagany hardtail, który jest przeznaczony dla kobiet i świetnie nadaje się do wycieczkowego jeżdżenia po górach, lasach i bezdrożach. Aluminiowa rama tego modelu kryje w swoim wnętrzu silnik Shimano Steps E8000 i baterię o pojemności aż 630 Wh. Uwagę zwraca mocno wygięta górna rura ramy, która wyraźnie obniża przekrok w modelu Lea. Wyposażenie tego modelu jest niemal identyczne, jak w przypadku Levela 2.0. Znajdziemy tutaj amortyzator SR Suntour XCR 34 RLR o skoku 120 milimetrów, napęd Shimano Deore 1x10 oraz hamulce hydrauliczne Shimano MT-400. Komfort jazdy po dziurawych drogach zapewniają koła 29” i opony WTB Ranger Comp o szerokości 2,25”. Lea dostępna jest w rozmiarze 19 cali (damska M) i kosztuje 12 999 zł.

Elektryczny Trekkingowy KROSS Trans Hybrid 6.0 i 4.0

 

 

Linia rowerów elektrycznych Trans Hybrid to sprzęt przeznaczony do rekreacyjnej i wycieczkowej jazdy z mocnym akcentem postawionym na komfort. Te modele gwarantują wygodną i mało pochyloną pozycję, a elektryczne wspomaganie zapewnia, że w trakcie jazdy możemy mniej męczyć się podczas pedałowania oraz zwiększyć zasięg naszej wycieczki. Elektryczne trekkingi KROSSa oznaczone liczbami 6.0 i 4.0 to modele mocno zaawansowane - mają aluminiowe ramy ze zintegrowanymi silnikami umieszczonymi centralnie oraz akumulatorami, które również ukryte zostały w ramie. Jak przystało na typowe rowery wycieczkowe mają też pełne wyposażenie - błotniki, bagażnik, oświetlenie czy nóżki. Co istotne, dostępne są zarówno wersje męskie z poziomą górną rurą, jak również damskie z obniżoną ramą. 

 

 

KROSS Trans Hybrid 6.0 to natomiast topowy e-trekking w kolekcji. Posiada silnik Shimano Steps E6110 o maksymalnym momencie obrotowym 60 Nm, który jest zasilany przez baterię o pojemności 630 Wh. Z przodu za komfort odpowiada amortyzator RockShox Paragon RL o skoku 65 mm, natomiast całemu rowerowi płynność i lekkość jazdy zapewniają koła o średnicy 28 cali z dobrymi oponami Schwalbe Energizer Plus o szerokości 47 mm. Ten rozmiar przy okazji dobrze pochłania drgania i poprawia wygodę podczas jazdy po nierównych nawierzchniach. Napęd oparto o system 1x10, który dostarcza mieszanka grupy Shimano XT M8000 i Shimano Deore M6000. Hydrauliczne hamulce tarczowe również pochodzą od Shimano - jest to model MT-410. Trans Hybrid 6.0 dostępny jest w męskich rozmiarach S, M, L i XL oraz damskich M i L. Kosztuje 12 499 zł i waży około 25 kg. 

 

 

KROSS Trans Hybrid 4.0 jest tańszą powyższego roweru elektrycznego, został oparty o identyczną ramę i również występuje w dwóch wariantach - damskim i męskim. Tutaj też znajdziemy silnik Shimano E6110, ale z nieco mniejszą baterią, której pojemność wynosi 504 Wh. Pozostałe wyposażenie jest nieco bardziej budżetowe. Wersję 4.0 wyposażono w amortyzator SR Suntour NEX LO o skoku 63 mm, a napęd oparty jest o grupę Shimano Alivio i jest to system 1x9. Do tego hamulce to podstawowe hydrauliczne tarczówki Shimano MT-200. Cena tej wersji wynosi 10 499 zł, a dostępna rozmiarówka składa się z identycznych opcji, jak w przypadku modelu 6.0. 

Strona producenta: www.kross.eu