Nowe komponenty i akcesoria Bontrager 2021

Poznaj najciekawsze nowości Bontragera na 2021 rok: komponenty i akcesoria rowerowe.

Drukuj

Bontrager posiada wyjątkowo szeroką ofertę rowerowych komponentów, odzieży, obuwia oraz akcesoriów. W kolekcji na 2021 rok pojawiło się sporo ciekawych nowości. Wybraliśmy dla Was najciekawsze z nich!

Kolarzom oraz zaawansowanym rowerzystom marki Bontrager z pewnością przedstawiać nie trzeba, jednak - mając na uwadze również nowych czytelników - na wstępie przypomnimy jedynie, że Bontrager to brand, który należy do Treka. Oferta jego produktów jest wyjątkowo szeroka. Znajdują się w niej zaawansowane komponenty rowerowe - koła, opony, kierownice, wsporniki, siodełka itp. Wymienione komponenty to najwyższa światowa półka pod względem zaawansowania technologicznego - Bontrager obficie korzysta z wiedzy, technologii oraz linii produkcyjnych służących do budowy Treków, stąd ich komponenty prezentują równie wysoki poziom, co rowery amerykańskiego producenta. Szczególnie interesująco prezentują się ich zaawansowane konstrukcje z karbonu - lekkie, doskonale wykonane, najczęściej budowane ręcznie w USA. Osobną gałęzią działalności jest produkcja kasków, obuwia oraz odzieży - tu firma również ma mocną pozycją, a ciekawą innowacją w tym obszarze jest ich technologia (podnosząca bezpieczeństwo) WaveCel stosowana w kaskach. Poza powyższymi, Bontrager posiada też w ofercie szerokie spektrum akcesoriów typu: pompki, narzędzia, torebki itp. - generalnie, znajdziecie wśród nich praktycznie wszystko, co jest potrzebne do jazdy na rowerze oraz opieki nad sprzętem. Poniżej prezentujemy najciekawsze nowości firmy na 2021 rok, wybraliśmy produkty z różnych kategorii - tak aby każdy rowerzysta znalazł tu coś dla siebie. 

 

Karbonowe koła Bontrager Aeolus RSL37 i RSL37V

Na początek prezentujemy karbonowy majstersztyk, który zasila ofertę 2021. Nowe koła szosowe Bontrager Aeolus RSL37 to super lekki zestaw, który łączy wagę piórkową z obręczami o średniej wysokości. Tym samym otrzymujemy zestaw, który perfekcyjnie nadaje się na jazdę po górach, interwałowe klasyki, kryteria, ale jednocześnie dający odczuć dodatkową szybkość nawet na zupełnie płaskich trasach. Liczbowo wygląda to naprawdę dobrze - komplet Aeolusów RSL37 waży 1325 gramów i ma obręcze wysokie na 37 mm. Szerokość wewnętrzna dopasowana została do współczesnych standardów - liczy 21 mm (28 mm zewnętrznej szerokości). Te parametry powinny gwarantować perfekcyjną stabilność w zakrętach oraz podczas jazdy w wietrzne dni. Z kolei niska masa będzie przekładała się na znakomitą dynamikę podczas przyspieszeń i górskich wspinaczek. Koła dostępne są tylko w wersji pod hamulce tarczowe. Piasty to model, w którym wnętrzności to sprawdzone DT 240 z nowym Ratchet EXP, mają po 24 szprychy i są oczywiście tubeless ready. 

 

 

Nie mniej ciekawie prezentuje się bliźniaczy zestaw Aeolus RSL37V, czyli wariant o identycznej budowie, ale wyraźnie zwiększonej szerokości wewnętrznej - aż 25 mm. Po zewnątrz liczą aż 31 mm. To model dedykowany do graveli, allroadów oraz rowerów szosowych endurance z szerokimi oponami. Za sprawą większej ilości karbonu OCLV użytego do ich produkcji, masa jest oczywiście nieznacznie wyższa niż wariantu typowo szosowego - wynosi dokładnie 1355 gramów. Pozostałe parametry, czyli piasty i szprychy, kompatybilność z TLR oraz hamulcami tarczowymi, jak również standard mocowania na sztywne ośki - to wszystko pozostaje niezmienne z wariantem bez dopiska ,,V”. Identyczna jest również cena obu modeli - 10 498 zł za komplet. 

Warto dodać, że każdy komplet karbonowych kół marki Bontrager posiada dożywotnią gwarancję dla ich pierwotnego nabywcy. Ponadto jest też objęty programem Carbon Care, w ramach którego producent zapewnia darmową naprawę lub wymianę w przypadku, gdy koła zostaną uszkodzone (konstrukcyjnie) w ciągu dwóch pierwszych lat z winy użytkownika. Po tym czasie klient może liczyć na znaczny upust na naprawę lub wymianę.

Opony Bontrager R3 TLR

 
 

 

Opony Bontrager R3 to jeden z najpopularniejszych modeli w kolekcji amerykańskiego producenta - wyścigowe, uniwersalne gumy szosowe. Na sezon 2021 model został odświeżony. Przede wszystkim korzysta z nowej mieszanki TR-Speed, która zapewnia ograniczenie oporów toczenia i większą żywotność. Przekłada się to na szybszą jazdę oraz większy przebieg, zanim opona ulegnie zużyciu. Przy okazji wkładka antyprzebiciowa Hard-Case Lite otrzymała ulepszony pas ochronny. Nie usztywnia on zanadto całej struktury opony, dzięki czemu R3 dobrze wkleja się w zakręty i pracuje na nierównościach, a jednocześnie cechuje się lepszą protekcją, niż dotychczasowa wkładka. Opona oczywiście jest tubeless ready. W wersji czarnej występuje w trzech szerokościach: 25, 28 i 32 mm, natomiast w klasycznej z brązowym bokiem jedynie w rozmiarze 32 mm. Tu występują pewne różnice od strony konstrukcyjnej - modele 25 i 28 mm mają oplot 170 TPI, natomiast 32 mm nieco rzadszy, bo 120 TPI. Masa w zależności od szerokości waha się od 285 do 340 gramów. Warto jeszcze dodać, że Bontrager chwali się, że nowa generacja jest banalna w zakładaniu na obręcze. Cena za sztukę wynosi 259 zł. 

Siodło Bontrager Verse

 

 

Siodełko Verse jest również uniwersalnym modelem, który sprawdzi się w każdej dyscyplinie kolarstwa począwszy od szosy, a na MTB skończywszy. Co ciekawe nowe siodło zrywa z dotyczasowym podejściem i jest modelem unisex. W zamian oferuje kilka ciekawych rozwiązań, które znacząco ułatwiają jego precyzyjne ustawienie i dopasowanie do indywidualnych preferencji oraz budowy ciała. Przede wszystkim Verse występuje aż w czterech rozmiarach: 135 mm, 145 mm, 155 mm oraz 165 mm szerokości i zawsze ma 270 mm długości. Ponadto ma dłuższe szyny, które zapewniają większy zakres przesuwania siodła do przodu lub do tyłu, dzięki czemu mamy możliwość szerszej regulacji położenia miednicy względem suportu. Uniwersalny kształt Verse ma dawać wygodę i dobre podparcie w wielu pozycjach, czyli podczas jazdy można śmiało przesuwać się na siodle. Za kontakt z pośladkami odpowiada wierzchnia warstwa, która kryje dużą ilość miękkiej pianki, a ograniczenie ucisku zapewnia szeroki i bardzo długi otwór biegnący przez środek całego siodełka.

 
 

 

W sprzedaży występują 3 wersje. Topowa Verse Pro, która ma karbonowe pręty oraz skorupę (899 zł), tańsza Verse Elite ma z kolei austenitowe szyny (producent podaje, że są lżejsze i wytrzymalsze niż wydrążony tytan) i kosztuje 429 zł, natomiast za 299 zł dostępna jest podstawowa wersja Verse Comp, która ma klasyczne stalowe pręty. Verse’y nie są ciężkie, oczywiście zważywszy ich mięsistą budowę - topowe waży od 184 g do 205 g, natomiast podstawowe nieco ponad 300 g. Wszystkie trzy wersje są kompatybilne z akcesoriami mocowanymi w systemie Blendr. 

Siodła serii Fluid

 
 

 

Dla rekreacyjnych i miejskich rowerzystów Bontrager przygotował dwa nowe siodełka serii Fluid. Siodła są w niej wypełnione specjalnym płynem, który dostosowuje się do kształtu pośladków rowerzysty, zmniejszając ucisk na krocze. Wg Bontragera płyn wykazuje znacznie lepsze właściwości niż żel, a ich nowe modele są dzięki temu bardzo wygodne. Dostępne są dwa nowe siodła - bardzo szeroki model Boulevard Fluid, który jest typowym modelem do rowerów miejskich oraz wszystkich innych, gdzie zajmujemy mocno wyprostowaną sylwetkę. Drugi model to Commuter Fluid - wyraźnie węższe, choć wciąż zaliczające się do kategorii siodełek rekreacyjnych, dopasowanych do używania w zwykłych spodniach, bez konieczności posiadania kolarskiej anatomicznej wkładki. Commuter ma duży otwór na środku i powinien pasować idealnie rowerzystom jeżdżących na trekkingach, rowerach crossowych czy fitness. Model Boulevard kosztuje 299 zł, natomiast Commuter 249 zł. 

MTB Bontrager BITS

 
 

 

Ciekawa nowość to klucz z niezbędnymi na trasie narzędziami, który chowa się w rurze sterowej widelca. Pasuje do wszystkich widelców i amortyzatorów z metalowymi rurami sterowymi o okrągłym kształcie i bez gwintu, czyli do większości najpopularniejszych obecnie rowerów. Zamiast gwiazdki i kapsla sterów montuje się BITS’a, a w nim przewozimy multitool’a, skuwacz do łańcucha oraz zapasową spinkę. Dzięki temu nie zabieramy sobie miejsca w kieszeni, torebce czy plecaku. Scyzoryk narzędziowy w BITS’ie posiada następujące funkcje: klucze imbusowe 2, 2,5, 3, 4, 5, 6 i 8 mm, torx T25 i śrubokręt płaski. Jego cena to 399 zł. 

Sakwy Bontrager Town i Commuter

 
 

 

W ofercie sakw mocowanych do bagażników pojawiają się nowe modele Town i Commuter. Bontrager Commuter występuje w dwóch opcjach. Jako pojedyncza torba mocowana do bagażnika tylnego, o pojemności 17 litrów, którą można zmienić w plecak. Jest też opcja na dwie strony bagażnika o łącznej pojemności 36 litrów, wyposażona w system mocowania MIK, który przyspiesza i ułatwia montaż na bagażniku, a dodatkowo zapobiega kradzieży. Obie sakwy Commuter zostały wykonane z wodoodpornego materiału i mają odblaskowe wstawki podnoszące bezpieczeństwo jazdy w ruchu ulicznym. Cechują się też dużym wejściem, które ułatwia pakowanie i dodatkowymi kieszeniami na zewnątrz. Commutery kosztują odpowiednio 299 zł i 449 zł. 

 
 

 

W podobnej konfiguracji dostępne są też bardziej podstawowe sakwy Bontragera, czyli modele Town - nieco mniejsze i wykonane z mniej zaawansowanych materiałów. Jednostronna torba Town na tylny bagażnik mieści 9 litrów bagażu i kosztuje 179 zł. Natomiast podwójna sakwa tylna Town ma łączną pojemność 18 litrów i kosztuje 279 zł. 

Kask Bontrager Rally WaveCel

 

 

Niedawno swoją premierę miał też kask do jazdy na rowerze górskim w stylu trail i enduro. Mowa o modelu Rally w wersji z WaveCel, czyli technologią, która znacząco ogranicza ryzyko uszkodzeń mózgu i czaszki podczas upadków. To jeden z dwóch kasków w ofercie Bontragera, które są dedykowane do agresywnego MTB. Dostępny jest topowy model Blaze oraz właśnie Rally WaveCel, który wyróżnia się wyraźnie niższą ceną (699 zł), ciekawą kolorystyką oraz naprawdę dobrymi właściwościami. Mieliśmy okazję go przetestować, a nasze wrażenia znajdziecie w artykule: TEST: KASK TRAIL MTB BONTRAGER RALLY WAVECEL

 

Bezwarunkowa 30-dniowa gwarancja

Warto pamiętać, że Bontrager od kilku lat posiada program bezwarunkowej 30-dniowej gwarancji. Działa ona w bardzo prosty sposób. Jeśli klient nie jest zadowolony z zakupu, może go po prostu oddać (okazując przy tym dowód zakupu) w ciągu 30 dni od daty nabycia w miejscu zakupu. Produkt można wymienić na inny lub otrzymać zwrot środków w postaci kredytu kupieckiego do wykorzystania w sklepie.

 

Więcej o nowych produktach: www.trekbikes.com