Norco 2020 - przegląd rowerowych nowości

Zbieramy w jednym miejscu najciekawsze modele rowerów Norco z kolekcji na rok 2020.

Drukuj
Norco

Norco to jeden z tych mniejszych producentów, których konstrukcje powodują przyspieszony puls u koneserów rowerów wyjątkowych. Szczególnie duży nacisk w szeregach Kanadyjczyków kładzie się na maszyny do absolutnego rządzenia na ścieżkach. Przyglądamy się, co firma przygotowała w poszczególnych segmentach na bieżący sezon.

Kanadyjski brand od lat buduje wyszukane konstrukcje kierowane do fanów MTB. Firma nie ukrywa, że najbliższe relacje ma właśnie z ostrą ścieżkową jazdą. Pomimo tego Norco ma też ciekawe rowery w innych segmentach, których charakter łączy się po części z ideałami Norco - tu mamy na myśli chociażby gravele. Przejawem zamiłowania Norco do agresywnego jeżdżenia są konstrukcje mocno skoncentrowane na zapewnieniu riderowi perfekcyjnych właściwości jezdnych w najcięższym terenie. Niech Was nie zdziwi, że maszyny do XC spod ich skrzydeł często mają geometrię, skok zawieszenia oraz pozostałe wyposażenie, które w zasadzie pasują do trailówki. W gravelach też znajdziemy znamiona rodowodu zakorzenionego głęboko na trailu, o czym przypominają chociażby droppery. To właśnie całe Norco - ich sprzęt jest zawsze budowany do wyciągania maksimum na najcięższych trasach. Kolekcja na rok 2020 jest bardzo ciekawa, a za sprawą nowego polsko-czeskiego dystrybutora - firmy Icon - bardzo dobrze dostępna w naszym kraju wraz z pełnym zapleczem serwisowo-gwarancyjnym.  

All Mountain - Norco Sight

 
 

 

Seria rowerów Sight to typowe maszyny all mountain. Fulle do agresywnej jazdy szlakowej, które dają maksimum flow podczas górskich wypadów. Podczas projektowania, budowania i ustawiania modelu Sight (i jeszcze kilku innych z kolekcji Norco) firma zastosowała serię zabiegów, które ubrała w zgrabną nazwę Ride Aligned System. W ramach systemu bardzo duży nacisk położono na dopracowanie geometrii, oczywiście po to żeby rower po prostu świetnie prowadził się w terenie. Jednocześnie zadbano, aby każdy rozmiar miał idealnie dobrany rozkład masy dla danej wielkości ramy i jednocześnie prowadził się jednakowo dobrze w każdym rozmiarze, zachowując odpowiednie proporcje poszczególnych rur i ich kątów. Z dużą uwagą potraktowano też sprawy związane z kinematyką zawieszenia - tak, aby nie było zbyt progresywne, ani za bardzo liniowe. Na koniec kanadyjczycy przygotowali też aplikację, która na podstawie danych antropometrycznych pomoże ustawić odpowiednio zawieszenie oraz ciśnienie w ogumieniu. 

 

 
 

 

Sight w każdym rozmiarze dostępny jest zarówno na kołach 29”, jak i w wersji 27,5”. Zawieszenie ma spory skok - 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu. Fabrycznie rowery wyjeżdżają na oponach 2,4 i 2,5 cala. W jego konstrukcji zadbano też o szczegóły - droppery mają duży skok, zaciski hamulców są czterotłoczkowe, a ramy zabezpieczono protektorami przed uderzeniami kamieni. Dostępne są 3 modele, które oczywiście różnią się poziomem wyposażenia: karbonowe - Sight C2 i C3, które kosztują 21 799 zł i 19 199 zł oraz aluminiowy Sight A3 dostępny za 11 499 zł.

XC - Norco Revolver 

 

 

Seria Revolver to rowery przeznaczone do ścigania się w XC i maratonach. W jej skład wchodzą zarówno fulle i hardtaile - oba o mocno ścieżkowym DNA. Wszystkie wyścigówki oparto o karbonowe ramy i koła 29”. Revolvery mają więc lekkie, szybkie i dynamiczne konstrukcje stworzone do efektywnego pokonywania podjazdów, ale cechują się też wyjątkowo progresywną geometrią oraz dużym skokiem - zarówno zawieszenia, jak i regulowanych sztyc. Fulle Revolver dostępne są tak naprawdę w dwóch opcjach. Revolver 1 120 oraz Revolver FS 2 120 to rowery o agresywnym zjazdowym usposobieniu, mają 120 mm skoku z tyłu i z przodu oraz droppery na pokładzie. Ich ceny wynoszą odpowiednio 22 999 zł i 18 599 zł. Bardziej typowym fullem XC jest wersja Revolver FS 1 100, o skoku 100 mm w obu amortyzatorach i bez regulowanej sztycy - oferowana za 23 999 zł. 

 
 

 

Hardtaile mają równie ciekawe cechy. Tutaj też mamy wyjątkowo progresywną geometrię, a do tego aż 120 mm skoku amortyzatora i droppera z potężnym (jak na XC) skokiem 125 mm. Tej wyjątkowo ciekawej kombinacji można zasmakować w wersji Revolver HT 1 120 za 16 399 zł lub bardziej budżetowej Revolver HT 2 120 w cenie 10 699 zł. 

 

 

Warto zaznaczyć, że również w przypadku Revolverów Norco przygotowało możliwość ustawiania roweru przy pomocy aplikacji. Poza tym seria ich wyścigówek jest bardzo bogata, bo zawiera w zasadzie aż 3 różne rowery. Każdy może więc znaleźć sprzęt idealny do swoich potrzeb, tras wyścigów, na których rywalizuje oraz posiadanych umiejętności technicznych. 

Trailowy Norco Optic i Fluid

 
 

 

Było all mountain, było XC, czas na segment pomiędzy nimi, czyli rowery ścieżkowe - idealne do całodziennej jazdy po prawdziwych górskich szlakach. W stajni Norco ścieżkowcami są modele Optic oraz Fluid. Ten pierwszy jest bardziej zaawansowaną maszyną - toczy się na kołach 29” i oparto go a karbonową ramę z aluminiowym wahaczem. Ten model mieliśmy zresztą okazję sprawdzić w terenie - TEST: ŚCIEŻKOWY NORCO OPTIC C3 (2020).

Fluid to tańsza opcja do mocnej turystyki górskiej z nastawieniem na trailową, nieco agresywniejszą jazdę. W ramach tej serii opcji jest sporo. Najważniejsze Fluidy w rodzinie to aluminiowe fulle o skoku 120 mm z tyłu i 130 mm z przodu. Dla zachowania odpowiednich proporcji roweru i dobrego zachowania w terenie duże rozmiary toczą się na kołach 29”, natomiast małe na 27,5”. Dostępnych jest aż 5 wersji wyposażeniowych Fluida - 3 męskie i 2 damskie. Ich ceny wahają się od 7 199 zł do 10 899 zł, a o poważnym podejściu do agresywnej jazdy niech świadczy choćby fakt, że każdy z nich ma fabrycznie zamontowaną regulowaną sztycę

 
 

 

Poza fullami dostępne są też hardtaile Fluid. Konkretnie dwa modele o progresywnej geometrii, dopasowane pod kątem turystyki górskiej i jazdy po singlach. Mają dwie wielkości koła - 29” w dużych ramach i 27,5” w mniejszych. Do tego amortyzatory o skoku 120 mm. Model Fluid HT 2 kosztuje 4899 zł i ma na wyposażeniu regulowaną sztycę. Z kolei Fluid HT 3 jest tańszy - dostępny za 4099 zł, niestety w tej cenie Norco nie udało się już dołożyć opuszczanej sztycy. 

Gravel - Norco Search

 
 

 

W linii rowerów szutrowych Norco oferuje nam dwa modele - aluminiowego gravela Search XR A1 oraz karbonowego Search’a XR C3. Wedle zapewnień producenta rowery mają być nie tylko szybkie na szutrach, ale również wyjątkowo dzielne terenowo. Poza tym wyposażono je w potrzebne podróżnicze mocowania, które zapewniają nam możliwość skorzystania z Search’ów jako maszyn do bikepackingowych wypraw. Rowery szutrowe Norco w najmniejszych rozmiarach toczą się na kołach 650B, natomiast w większych klasycznie na 700C. Karbonowy Search XR C3 wyposażony jest w gravelową grupę napędową Shimano GRX (komponenty serii 600 i 800), ma też na pokładzie regulowaną sztycę o skoku 50 mm - ten model kosztuje 11 199 zł. Aluminiowy XR A1 posiada karbonowy widelec i ma również dzielny terenowo osprzęt GRX. Jego cena wynosi 7 899 zł.

Norco VLT - rowery elektryczne 

 

 

Jak przystało na mocnego rynkowego gracza w kolekcji nie mogło zabraknąć rowerów elektrycznych. Seria VLT zawiera jednoślady ze wspomaganiem z kilku segmentów.  Najbardziej terenowymi maszynami są karbonowe e-fulle enduro Norco Range VLT na kołach 27,5”. Nieco mniej skoku oraz większe 29” koła znajdziemy w allmountainowych elektrykach Norco Sight VLT, które dostępne są zarówno z ramą karbonową, jak również aluminiową.

 

 
 

 

Do łagodniejszej jazdy przygotowano e-hardtaile oparte o aluminiowe ramy i koła 27,5” - modele Fluid VLT. Kolekcję e-bike’ów zamyka model do zadań specjalnych - e-Fatbike Bigfoot VLT. Wszystkie rowery VLT mają nowoczesne ramy, gdzie baterię oraz silniki zgrabnie ukryto w ramach i jednocześnie zadbano o obniżenie środka ciężkości. 

Więcej szczegółów dotyczących rowerów Norco znajdziecie na stronie: www.norco.com