Giant Contend: linia szosówek i all-roadów

Poznaj rodzinę rowerów Giant Contend na 2020 rok. Podstawowe, aluminiowe rowery szosowe oraz przygodowe maszyny typu all-road.

Drukuj
Giant Contend (2020) Giant

Podstawowa szosa, przygodowy all-road przeznaczony zarówno na asfalty i szutry oraz wersja SL - zaawansowana aluminiowa szosówka. Wszystkie z nich wchodzą w skład rodziny modelowej Contend. Poznajemy je bliżej!

Bliższe zapoznanie z Contendami pozwala łatwo zauważyć, że pod jedną nazwą dostępne są tak naprawdę 3 osobne rowery. Oczywiście wiele cech i założeń pozostaje podobnych. Przede wszystkim, zostały przygotowane tak, aby zaoferować maksimum komfortu i wydajności w trakcie jazdy. Niezależnie czy mowa o podstawowej szosówce (po prostu Contend), czy szutrowo-szosowej wersji AR, czy topowej SL - każdy z nich ma zapewniać odpowiedni balans między sportem, a rekreacją. Rowery więc zapewniają komfortową i zrelaksowaną, mało wyciągniętą sylwetkę. Charakterystyczną dla maszyn z kategorii endurance, choć nie na tyle turystyczną, aby pozbawić Contendów sportowych możliwości.  

Ramy w modelach Contend zostały wykonane z aluminium i mają mocny sloping, charakterystyczny dla Compact Road Design, czyli konstrukcji stosowanej przez firmę już od lat 90. Obecnie ramy z opadającą górną rurą to powszechny zabieg konstrukcyjny, stosowany przez wielu producentów. Warto jednak wiedzieć, że ma on swoje korzenie właśnie u Gianta i stał się popularny dzięki faktowi, że na slopingowych ramach ścigała się grupa ONCE. Dzięki krótszym rurom - górnej i podsiodłowej - to sztywne i lekkie rozwiązanie. Kolejnym podnoszącym sztywność elementem jest główka ramy i rura sterowa o zmiennej średnicy, co bezpośrednio przekłada się na większą precyzję prowadzenia. 

Cała rodzina występuje w 6 rozmiarach: XS, S, M, ML, L i XL. Poniżej przyglądamy się dokładnie poszczególnym modelom. 

Contend AR

 

 

Jako pierwszy prezentujemy model Contend AR, ponieważ to on jest zupełnie nową konstrukcją, która dołączyła do kolekcji Gianta w sezonie 2020. Wersja AR to rower przygodowy, model który oczywiście jest zdolny sprawnie jeździć po szosach, ale bardziej należy go kategoryzować jako maszynę typu gravel/all-road. Contend AR zastępuje w kolekcji charakterystyczny model AnyRoad. 

 
 

 

Jego konstrukcja i geometria sprawiają, że można nim z powodzeniem wjechać po prostu w  każdą napotkaną na trasie drogę, a jednocześnie sprawnie poruszać się po asfaltach i utwardzonych szutrach. Można go nazwać rowerem z pogranicza szosy i lekkiego gravelu. Jego zastosowanie pokrywa idealnie się z potrzebami rekreacyjnych rowerzystów. Tym rowerem sprawnie i wygodnie można pojeździć zarówno po drogach, jak i w lesie, czy parku. Jest mniej sportowy niż szutrowo-terenowy Giant Revolt, a jego prowadzenie i pozycja ridera pozostają dość łagodne. Skomponowane tak, aby było wygodne i bezpieczne nawet dla początkujących. AR to więc typowy endurance gravel. Jego rama wykonana jest ze stopu Aluxx. Rower jeździ na kołach ze sztywnymi ośkami, a za hamowanie odpowiadają w nim hamulce tarczowe. Giant w trosce o nasz komfort stosuje w Contendach AR wsporniki siodła oraz kierownicę D-Fuse, czyli modele o polepszonych właściwościach amortyzujących. Fabrycznie montowane w nim są opony 32 mm, natomiast zmieszczą się tutaj gumy o szerokości do 38 mm. Fabryczne koła są gotowe na system tubeless ready. 

 
 

 

W sprzedaży dostępne są 3 wersje modelu AR:

  • Topowy Contend AR1 wyposażony w grupę napędową Shimano 105 i hydrauliczne hamulce tarczowe oraz koła Giant PR-2 Disc. Dostępny za 6799 zł.
  • Contend AR2 wyposażony w grupę napędową Shimano Tiagra i hydrauliczne hamulce tarczowe oraz koła Giant S-R2 Disc. Dostępny za 5499 zł.
  • Podstawowy Contend AR3 wyposażony w grupę napędową Shimano Sora i mechaniczne hamulce tarczowe oraz koła Giant S-R2 Disc. Dostępny za 4499 zł.

Contend

 

 

Podstawowa szosówka w kolekcji Gianta oparta została o aluminiową ramę ze stopu Aluxx. Jej masa wynosi jedynie 1250 gramów. Co istotne dla każdego użytkownika - nawet w najtańszej opcji widelec to w pełni karbonowa konstrukcja (z rurą sterową włącznie), co znacząco podnosi komfort jazdy po nierównościach. Pozycja na Contendzie jest zrelaksowana i niezobowiązująca. To model odpowiedni dla początkujących kolarzy rządnych połykania asfaltowych kilometrów. Typowa geometria endurance zapewnia łagodne i stabilne prowadzenie, po prostu bezpieczne i łatwe do opanowania. Poza widelcem, o nasz komfort zadbają opony o szerokości 28 mm i aluminiowa sztyca D-Fuse, która dzięki specjalnemu kształtowi poprawia absorpcję drgań.

 
 

 

W sprzedaży dostępne są dwa modele z obręczowymi (szczękowymi) hamulcami:

  • Contend 1 wyposażony w napęd Shimano Sora i koła Giant S-R3. Dostępny za 3699 zł.
  • Contend 2 wyposażony w napęd Shimano Claris i koła Giant S-R3. Dostępny za 3099 zł.

Contend SL

 

 

Wersja SL to wyższa opcja podstawowego Contenda. Nowoczesna rama wyglądem nawiązuje do wyścigowego modelu TCR, a ramę wykonano tutaj z bardziej zaawansowanego stopu Aluxx SL. Masa szkieletu to 1200 g, a w pełni karbonowy widelec montowany w Contendach SL waży 400 gramów. Całość składa się więc na lekki frameset, który wyposażony został w suport typu PressFit i wszelkie nowoczesne rozwiązania - choćby estetycznie poprowadzone wewnątrz ramy linki. Contend SL, wzorem swojego tańszego brata, ma na wyposażeniu podnoszącą komfort sztycę D-Fuse, tutaj jednak wykonaną z karbonu. Jesteśmy przekonani, że widelec z węglowego tworzywa, wspomniana sztyca oraz fabrycznie montowane opony o szerokości 28 mm zapewnią odpowiednią absorpcję nierówności, by komfortowo spędzać na tej szosówce długie dni w siodle. Koła i opony są też gotowe na tubeless, warto więc od razu przejść na system bezdętkowy. Zyskamy dodatkową amortyzację i obniżymy opory toczenia. Contendy SL mają klasyczne, obręczowe hamulce.

 
 

 

Dostępne są dwie wersje:

  • Contend SL1 wyposażony w napęd Shimano 105 i koła Giant PR-2. Dostępny za 5299 zł.
  • Contend SL2 wyposażony w napęd Shimano Tiagra i koła Giant S-R2. Dostępny za 4699 zł.

Strona producenta: www.giant-bicycles.com