Spis treści:
Każdy z nas ma inne podejście do roweru. Dla jednych to prawie najlepszy przyjaciel, dzieło sztuki na kołach, z którym najchętniej nigdy byśmy się nie rozstawali. Dla innych to przepustka do pięknych przygód, a dla jeszcze innych narzędzie treningowe. W przypadku osób, które podróżują rowerem do szkoły i pracy też znajdziemy kilka różnych filozofii. Rower może być po prostu środkiem transportu, a może być... częścią nas. Na szczeście na rynku jest coraz więcej firm, które w swoje produkty wkładają mnóstwo pasji i swojej miłości do dwóch kółek.
Loca Bikes to firma (a może powinniśmy powiedzieć... manufaktura?) której założyciel - Aleksander Zemke na stałe wpisał rower w swój miejski styl bycia. Co ciekawe jego pierwszym wyborem był BMX i klejenie na nim tricków. Drogą ewolucji i w miarę poznawania swoich codziennych, miejskich potrzeb, idea optymalnego roweru miejskiego twórcy marki Loca Bikes ewoluowała w stronę zwartej, lekkiej i sztywnej konstrukcji wykorzystujacej elementy roweru szosowego i torowego.
Loca Bikes projektuje i buduje rowery miejskie pełne unikalnego charakteru, które jednocześnie od początku do końca wykonane z myślą o trudach miejskiej eksploatacji. W ofercie znajdziemy zarówno lżejsze i bardziej dynamiczne modele typu ostre koło, a także bardziej komfortowe (i jeszcze bardziej miastoodporne) modele z przerzutką w tylnej piaście.
Niezależnie od tego, który typ roweru nas zainteresuje, w przypadku każdego projektu (a także dostępnych osobno ram) widać głębokie przeanalizowanie koncepcji, jaka ma najlepiej odpowiadać danemu typowi. I tak np. rowery ostre koło/single speed mają bardziej zwartą geometrię, aby zapewnić lepszą dynamikę jazdy. Spokojnie pomieszczą opony o szerokości 30 mm, co daje naprawdę ogromne pole manewru, jeśli chodzi o zastosowane komponenty w perspektywie całego roku jazdy niezależnie od pogody i warunków. Modele miejskie, zarówno damskie, jak i miejskie, mają bardziej komfortową geometrię i mieszczą opony o szerokości nawet 28 x 1,75. Ramy wszystkich modeli objęte są 5 letnią gwarancją. Ciekawostką jest fakt, iż jeśli zamawiamy samą ramę Loca Bikes do budowy własnego roweru, może być ona pomalowana w jednym ze wzorów lub pozostawiona do samodzielnego malowania według naszego projektu.
Co w portfolio?
Loca Bikes Dream to klasyczny, aluminiowy (Al6061 T6) rower typu ostre koło z wąską, prostą kierownicą. Minimalizm pełną gębą - fabrycznie mamy rower ustawiony pod zębatkę bez wolnobiegu, a także odpowiednio wąską kierownicę. Dostępne są rozmiary ramy od 53 do 62 cm, a klient może wybrać, czy woli widelec karbonowy, czy aluminiowy, a także dobrać konfigurację napędu, kolor elementów metalowych, a także typ kierownicy. Na pokładzie znajdziemy stery japońskiej firmy Tange, mostek Promax, siodło Selle Royal Seta, a także koła składane na piastach Novatec i obręczach produkowanych specjalnie dla Loca. Cena roweru to 3299 złotych, waga w zależności od rozmiaru to około 8,8 kg.
Peleton Gold jest prawdziwą perełką, zaprojektowaną we współpracy z popularną manufakturą odzieżową Pan Tu Nie Stał. Rower charakteryzuje się lekką aluminiową ramą, niesamowitym poziomem wykończenia, a także bardzo dobrej klasy (a przede wszystkim przemyślanie dobranymi) komponentami. Są to m.in. stery Tange, mostek i sztyca XLC oraz koła na komponentach Novatec i bardzo lekkich obręczach z oponami Schwalbe Lugano. Waga roweru to 8,8 kg, a ceny startują od 3299 złotych. W tym modelu również możemy modyfikować zestrojenie napędu, wybrać widelec i kierownicę.
Ciekawą propozycją jest także Red Shredder. Rower w swojej kongiruacji może mieć korbę torową Miche Pistart z 52 zębami i karbonowy widelec Alpina, uzyskując wagę jedynie 8 kilogramów - dokładnie taki setup projektanci Loca Bikes przygotowali dla jednego ze swoich klientów i nie ma najmniejszego problemu, aby podobny zestaw zamówić również dla siebie. Oczywiście wyższa klasa części wiąże się z wyższą niż bazowa (3299 zł) ceną.
Matte Black to propozycja designu, który można zastosować w projekcie wygodnego mieszczucha lub bardziej dynamicznej geometrii. Ponadczasowy czarny kolor łączy elementy matowe z połyskiem, a całość zbudowano w oparciu o bardzo dobrej klasy komponenty i możliwość montażu bogatego wyposażenia dodatkowego, takiego jak chociażby bagażniki. Możemy też zdecydować, czy chcemy rower z błotnikami czy bez. Na pokładzie tego modelu znalazło się też miejsce dla 8-biegowej przekładni Shimano Nexus ukrytej w tylnej piaście. Cena Matte Black to 3999 złotych, waga - 10,9 kg.
Black Classic to jedna z wzorcowych propozycji roweru miejskiego dla Pań. Podobnie jak w przypadku Matte Black mamy tutaj dominujący kolor czarny w matowym wykończeniu. Komfortowa geometria łączy się z nisko poprowadzoną górną rurą ramy, ułatwiającą miejską eksploatację. Bazowo w tym modelu znajdziemy koła z piastami Shimano, hamulce i mostek Promax czy włoskie siodelko Velo. Warto podkreślić duże pole manewru jeśli chodzi o kierownicę - mogą być to zarówno typowo ostrokołowe rogi byka, baranek, ale także kierownica prosta lub gięta miejska. Waga roweru wynosi 10,9 kg, a jego cena to 3699 zł.
Ciekawie zapowiada się też wiosna w wykonaniu ekipy Loca Bikes - wszystko wskazuje na to, że do oferty manufaktury Olka Zemke dołączy gravel. Czekamy z niecierpliwością na szczegóły!
Wspomniane aluminiowe ramy do samodzielnej konfiguracji to koszt 799 złotych w przypadku ramy ostre koło, z poziomymi hakami wraz z regulacją napięcia łańcucha.
Strona producenta: www.locabikes.pl
Facebook: LOCA BIKES