Loca Bikes - rowery dla indywidualistów

Drukuj
Tadeusz Ciechanowski

Na rynku nie brakuje rowerów dobrych. Jednak są też firmy, które poza dużym naciskiem na jakość robią wszystko, żeby zaproponować swoim klientom coś naprawdę wyjątkowego jeśli chodzi o charakter. Taką filozofię ma polska firma Loca Bikes.

Spis treści:

  1. Co w portfolio?

Każdy z nas ma inne podejście do roweru. Dla jednych to prawie najlepszy przyjaciel, dzieło sztuki na kołach, z którym najchętniej nigdy byśmy się nie rozstawali. Dla innych to przepustka do pięknych przygód, a dla jeszcze innych narzędzie treningowe. W przypadku osób, które podróżują rowerem do szkoły i pracy też znajdziemy kilka różnych filozofii. Rower może być po prostu środkiem transportu, a może być... częścią nas. Na szczeście na rynku jest coraz więcej firm, które w swoje produkty wkładają mnóstwo pasji i swojej miłości do dwóch kółek.

Loca Bikes to firma (a może powinniśmy powiedzieć... manufaktura?) której założyciel - Aleksander Zemke na stałe wpisał rower w swój miejski styl bycia. Co ciekawe jego pierwszym wyborem był BMX i klejenie na nim tricków. Drogą ewolucji i w miarę poznawania swoich codziennych, miejskich potrzeb, idea optymalnego roweru miejskiego twórcy marki Loca Bikes ewoluowała w stronę zwartej, lekkiej i sztywnej konstrukcji wykorzystujacej elementy roweru szosowego i torowego.

 

 

 

 

Loca Bikes projektuje i buduje rowery miejskie pełne unikalnego charakteru, które jednocześnie od początku do końca wykonane z myślą o trudach miejskiej eksploatacji. W ofercie znajdziemy zarówno lżejsze i bardziej dynamiczne modele typu ostre koło, a także bardziej komfortowe (i jeszcze bardziej miastoodporne) modele z przerzutką w tylnej piaście. 

Niezależnie od tego, który typ roweru nas zainteresuje, w przypadku każdego projektu (a także dostępnych osobno ram) widać głębokie przeanalizowanie koncepcji, jaka ma najlepiej odpowiadać danemu typowi. I tak np. rowery ostre koło/single speed mają bardziej zwartą geometrię, aby zapewnić lepszą dynamikę jazdy. Spokojnie pomieszczą opony o szerokości 30 mm, co daje naprawdę ogromne pole manewru, jeśli chodzi o zastosowane komponenty w perspektywie całego roku jazdy niezależnie od pogody i warunków. Modele miejskie, zarówno damskie, jak i miejskie, mają bardziej komfortową geometrię i mieszczą opony o szerokości nawet 28 x 1,75. Ramy wszystkich modeli objęte są 5 letnią gwarancją. Ciekawostką jest fakt, iż jeśli zamawiamy samą ramę Loca Bikes do budowy własnego roweru, może być ona pomalowana w jednym ze wzorów lub pozostawiona do samodzielnego malowania według naszego projektu.

 

 

 

 

Co w portfolio?

Loca Bikes Dream to klasyczny, aluminiowy (Al6061 T6) rower typu ostre koło z wąską, prostą kierownicą. Minimalizm pełną gębą - fabrycznie mamy rower ustawiony pod zębatkę bez wolnobiegu, a także odpowiednio wąską kierownicę. Dostępne są rozmiary ramy od 53 do 62 cm, a klient może wybrać, czy woli widelec karbonowy, czy aluminiowy, a także dobrać konfigurację napędu, kolor elementów metalowych, a także typ kierownicy. Na pokładzie znajdziemy stery japońskiej firmy Tange, mostek Promax, siodło Selle Royal Seta, a także koła składane na piastach Novatec i obręczach produkowanych specjalnie dla Loca. Cena roweru to 3299 złotych, waga w zależności od rozmiaru to około 8,8 kg. 

 

 
 

 

Peleton Gold jest prawdziwą perełką, zaprojektowaną we współpracy z popularną manufakturą odzieżową Pan Tu Nie Stał. Rower charakteryzuje się lekką aluminiową ramą, niesamowitym poziomem wykończenia, a także bardzo dobrej klasy (a przede wszystkim przemyślanie dobranymi) komponentami. Są to m.in. stery Tange, mostek i sztyca XLC oraz koła na komponentach Novatec i bardzo lekkich obręczach z oponami Schwalbe Lugano. Waga roweru to 8,8 kg, a ceny startują od 3299 złotych. W tym modelu również możemy modyfikować zestrojenie napędu, wybrać widelec i kierownicę.

Ciekawą propozycją jest także Red Shredder. Rower w swojej kongiruacji może mieć korbę torową Miche Pistart z 52 zębami i karbonowy widelec Alpina, uzyskując wagę jedynie 8 kilogramów - dokładnie taki setup projektanci Loca Bikes przygotowali dla jednego ze swoich klientów i nie ma najmniejszego problemu, aby podobny zestaw zamówić również dla siebie. Oczywiście wyższa klasa części wiąże się z wyższą niż bazowa (3299 zł) ceną.

 

 
 

 

Matte Black to propozycja designu, który można zastosować w projekcie wygodnego mieszczucha lub bardziej dynamicznej geometrii. Ponadczasowy czarny kolor łączy elementy matowe z połyskiem, a całość zbudowano w oparciu o bardzo dobrej klasy komponenty i możliwość montażu bogatego wyposażenia dodatkowego, takiego jak chociażby bagażniki. Możemy też zdecydować, czy chcemy rower z błotnikami czy bez. Na pokładzie tego modelu znalazło się też miejsce dla 8-biegowej przekładni Shimano Nexus ukrytej w tylnej piaście. Cena Matte Black to 3999 złotych, waga - 10,9 kg.

 

 
 

 

Black Classic to jedna z wzorcowych propozycji roweru miejskiego dla Pań. Podobnie jak w przypadku Matte Black mamy tutaj dominujący kolor czarny w matowym wykończeniu. Komfortowa geometria łączy się z nisko poprowadzoną górną rurą ramy, ułatwiającą miejską eksploatację. Bazowo w tym modelu znajdziemy koła z piastami Shimano, hamulce i mostek Promax czy włoskie siodelko Velo. Warto podkreślić duże pole manewru jeśli chodzi o kierownicę - mogą być to zarówno typowo ostrokołowe rogi byka, baranek, ale także kierownica prosta lub gięta miejska. Waga roweru wynosi 10,9 kg, a jego cena to 3699 zł.

 

 
 

 

 

Ciekawie zapowiada się też wiosna w wykonaniu ekipy Loca Bikes - wszystko wskazuje na to, że do oferty manufaktury Olka Zemke dołączy gravel. Czekamy z niecierpliwością na szczegóły!

Wspomniane aluminiowe ramy do samodzielnej konfiguracji to koszt 799 złotych w przypadku ramy ostre koło, z poziomymi hakami wraz z regulacją napięcia łańcucha.

Strona producenta: www.locabikes.pl

Facebook: LOCA BIKES