Spis treści:
"Stworzyliśmy najszybszy rower na świecie" - ile razy już to słyszeliście? Zapewne przy okazji premiery każdego nowego aero modelu, testowanego na wszystkie strony w tunelu aerodynamicznym. Jednak w przeciwieństwie do tych "papierowych" rekordów inżynierowie Cannondale twierdzą, że ich platforma SystemSix to rower najszybszy tam, gdzie naprawdę tego potrzebujemy. Czyli w prawdziwym życiu i to nie w przypadku odgórnie wybranego zawodnika o określonej budowie, ale u każdego kolarza.
Jak udało się to uzyskać? Wszystko za sprawą tego, z czego Cannondale słynie, czyli optymalizacji i integracji. Aerodynamika to w końcu nie tylko rama i widelec, ale dopasowany do niej osprzęt, kokpit, koła i dosłownie każdy detal konstrukcji roweru.
6 kluczowych elementów
Rama. Widelec. Wspornik siodła. Kierownica. Mostek. Koła. To 6 elementów, których zaprojektowanie od początku do końca z myślą o jednym rowerze ma dać lepszy współczynnik aerodynamiczny i lepszą sztywność niż w jakimkolwiek innym rowerze dostępnym na rynku. Przekłada się to na większą szybkość nie tylko na płaskim (utrzymanie prędkości 60 km/h na zjeździe o nachyleniu 5% na tradycyjnym rowerze wymaga aż 100W energii więcej, niż na SystemSix), ale także na podjazdach do 6%, lub więcej w zależności od parametrów zawodnika.
Tyle jeśli chodzi o marginal gains. Jednak lepsza aerodynamika to także oszczędności na co dzień. Podczas rekreacyjnej jazdy z prędkością około 30 km/h SystemSix wymaga aż 10% mocy mniej od tradycyjnego roweru.
Podstawą projektu nowego SystemSix były koła, dostosowane do aktualnych trendów jeśli chodzi o opony. Na ich bazie projektowano ramę i widelec, sztycę, siodło oraz kokpit. W przypadku geometrii postawiono na rozwiązania sprawdzone w modelu SuperSix EVO.
Koła KNØT64 powstały we współpracy z inżynierami HED. Dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych są praktycznie uwolnione od ograniczeń dotyczących aerodynamiki. Znacznie większa od innych kół szosowych szerokość sprawia, że mniejsze opony stają się większe (opona 23c mierzy 26 mm), co wspomaga przepływ powietrza z opony na obręcz, minimalizując opory.
Nowa kierownica KNØT SystemBar wraz z mostkiem łączy zalety aerodynamiczne zintegrowanych kokpitów z możliwością regulacji pochylenia aż o 8 stopni. Aerodynamicznej całości dopełnia specjalnie zaprojektowany wspornik siodła, a obsługę roweru ułatwiają m.in. szybkie osi kół Speed Release.
Ofertę SystemSix otwiera model SystemSix Carbon Ultegra za 17999 złotych. Topowy SystemSix HI-MOD Dura-Ace Di2 to już koszt 46999 złotych.
Więcej informacji i gama modeli dostępne na: www.cannondale.pl