Spis treści:
Przedstawialiśmy już na naszych łamach różne produkty firmy Challenge, które zawsze spotykały się z ciepłym przyjęciem. Przede wszystkim ze względu na jakość i innowacyjność marki, która w swojej ofercie ma zarówno klasyczne szytki, jak i opony i propozycje zaawansowanych opon robionych ręcznie, łączących doskonałą trakcję i specyficzne właściwości szytek z komfortem eksploatacji opon.
Szanujący się producent ogumienia musi dostrzegać fakt, iż rowery gravel urosły już do rangi zupełnie osobnej kategorii, która nie moża być traktowana jedynie jako "dodatek" do opon przełajowych. Ba - wydaje się, że to obecnie produkty przeznaczone dla cyclocrossu stają się niszowe, a gravel jest równoprawnym "pozaasfaltowym" bratem szosy. Na marginesie jednak warto odnotować ciekawostkę - 15 z 18 medali na minionych niedawno Mistrzostwach Świata CX zdobyto na oponach włoskiej marki, a sam naturalnie Challenge korzysta z technologii stosowanych w oponach przełajowych także w modelach dedykowanych na sztury.
Mimo wszystko opony do graveli znacząco różnią się od tego, czego wymaga się przy produktach CX. Kluczem jest tutaj komfort jazdy oraz niskie opory toczenia na dłuższych dystansach, oraz większa szerokość, pozwalająca na sprawniejsze pokonywanie dystansu poza drogami utwardzanymi (nie występują oczywiście żadne limity narzucane przez UCI dla tego typu opon).
Może Cię zainteresować:
Co w szutrowym portfolio?
W ofercie Challenge w segmencie produktów gravel znajdziemy zarówno opony, szytki, jak i coraz popularniejsze opony robione ręcznie (nazywane vulcanized clinchers). Wszystkie przeznaczono do jazdy po drogach o kiepskiej jakości, zniszczonych asfaltach oraz szutrze. Proponowane bieżniki zaprojektowano tak, aby coś dla siebie znaleźli zarówno fani ścigania się poza asfaltami, jak i osoby poszukujące opon na trudne trasy lub do gravelowej turystyki.
Rodzinę szytek w ofercie Challenge reprezentują modele Strada Bianca w wersji Ultra S i PRO, a także Almanzo. Dwie pierwsze oferują bardzo szybki bieżnik o drobnej perforacji i szerokości 30 mm.. Wersja Ultra S waży 380 gramów, a PRO 390 gramów przy gęstości oploty 260 TPI. Nazwa zobowiązuje - te opony stworzono z myślą o wyścigach szosowych (lub gravel) na trasach o twardej, ale szutrowej nawierzchni.
Model Almanzo PRO to już bardziej agresywny bieżnik na bokach i większa szerokość - 33mm - to tak naprawdę pomost pomiędzy bieżnikiem spotykanym w modelu Strada Bianca, a stricte gravelowymi oponami. Szytka waży 390 gramów przy oplocie 260 TPI.
Strada Bianca PRO jako opona charateryzuje się równie zaawansowaną, ręczną jakością wykonania charakterystyczną dla topowych produktów Challenge. Bieżnik jest taki sam jak w wersji Ultra S, jednak dostępne są dwie szerokości - 30 oraz 36 mm. Wersja 30 mm waży 355 gramów przy 260 TPI oplotu. Oponę tę przystosowano do jazdy na ciśnieniu od 6 do 9 atmosfer.
Gravel Grinder Pro to najbardziej agresywna opona przeznaczona dla rowerów gravel. Szerokość aż 36 mm, a do tego wyjątkowo mocno zarysowany boczny bieżnik ułatwiają jazdę po luźniejszej nawierzchni i stabilizują oponę w zakrętach. Gravel Grinder waży 355 gramów i oferuje gęstość oploty 260 TPI.
Prawdziwą perełką w ofercie Challenge są opony "handmade" lub, jak kto woli, w pełni zwulkanizowane opony - wykorzystują one tę samą gumę i metodę produkcji co szytki, dlatego cechują się odczuwalnie lepszymi właściwościami toczenia i przyczepności, ale zakłada się je na obręcz tak jak tradycyjne opony. Jeśli chodzi o linię produktów gravel, to w tym wariancie dostępne są dwie opcje - Strada Bianca i Gravel Grinder. Ta pierwsza dostępna jest w dwóch szerokościach: 33 oraz 36 mm. Wariant 33 mm waży 355 gramów przy oplocie 120 TPI. Wymaga też jazdy na niższym ciśnieniu - od 4 do 6 atmosfer.
Podobnie szersza jest opono szytka Gravel Grinder, która w tej wersji może mieć 30 lub 38 milimetrów szerokości. Wariant najszerszy w opcji Race waży 375 gramów przy TPI 120 gramów i pozwala na eksploatację przy ciśnieniu od 3 do 5.5 atmosfer.
Zróżnicowanie ze względu na specyfikę bieżnika:
- Strada Bianca - model szosowy, umożliwiający jazdę po szutrach
- Gravel Grinder - model terenowy, pozwalający na szybką jazdę po szosach
- Amanzo - model uniwersalny (szosa / teren)
Dystrybutor: www.force-components.pl