Nowości Fuji 2018 - szosa i gravel

Drukuj

Marka Fuji coraz lepiej czuje się na polskim rynku. Wszystko za sprawą naprawdę ciekawych konfiguracji rowerów, łączących atrakcyjne ceny z bardzo zaawansowanymi rozwiązaniami. Przyjrzeliśmy się najnowszym propozycjom w segmencie szosy i graveli.

Spis treści:

  1. Szosa
  2. Szutry i przełaj

 

 

 

 

Fuji w Polsce znane jest już dobrze - dzięki stale poszerzanej ofercie rowery amerykańskiego producenta naprawdę często widywane są na polskich drogach i bezdrożach. Amerykańskiego? Jeśli na dźwięk słowa Fuji do głowy przychodzi Wam przede wszystkim legendarny japoński wulkan, to oczywiście jesteście blisko - producent swoje korzenie ma w Japonii, jednak od jakiegoś czasu jest marką operującą pod banderą USA, gdzie mimo wszystko nadal mocno pamięta się o historii marki z okresu japońskiego. Dość wspomnieć, że Fuji to już blisko 120 lat tradycji firmy!

W ofercie Fuji znajdziemy rowery wszystkich aktualnie pożądanych segmentów, a sama marka bardzo duży nacisk stawia na innowacje. Podobnie jak w latach poprzednich ogromnym plusem rowerów z wulkanem w logo jest drobiazgowo zaplanowany dobór komponentów, uczciwie skalkulowane ceny i wykorzystywanie komponentów własnego producenta części, czyli marki Oval. To właśnie to logo zdobi mostki, koła i wszelkiej maści wsporniki wielu rowerów Fuji.

Szosa

Ofertę klasycznych, lekkich "górskich" szosówek otwiera model SL w specyfikacji 1.1. Superlekka karbonowa rama i widelec plus wyposażenie w najlepsze możliwe komponenty skutkuje uzyskaniem wagi gotowego roweru na poziomie 6.3 kg. Na pokładzie m.in. osprzęt SRAM RED eTap, koła Oval Concepts 928. Cena roweru (a raczej wisienki na torcie) katalogowo wynosi 33 599 złotych. Dla dociekliwych przypominamy, że w roku premiery nowego SL-a publikowaliśmy test tej maszyny (Test: Fuji SL 1.5).

Bardziej racjonalną cenową wariacją na temat ultralekkich rowerów szosowych jest SL oznaczony cyframi 2.1. Na jego pokładzie znalazła się niezwykle popularna grupa Ultegra Di2 i komponenty Oval. Waga roweru wynosi 7.45 kg, cena - 15 549 złotych. Dostępny jest także wariant na mechanicznej Ultegrze w cenie 9249, oraz tańsza wersja z grupą napędową Shimano 105.

 

 
 

 

W ofercie Fuji nie mogło zabraknąć coraz bardziej popularnych rowerów aerodynamicznych. Seria Transonic to świetny kompromis pomiędzy niskimi oporami powietrza, a dynamiką sprawiającą, iż sprzęt tego typu sprawdzi się zarówno na tradycyjnych wyścigach, jak i... podczas amatorskich startów w triathlonie. Topowy Transonic 1.3 wyposażony został w grupę napędową Shiman Dura-Ace i koła Oval Concept 950. Rower waży zaledwie 7.26 kg i dostępny jest w dużym wyborze rozmiarów - od 46 do 61 cm. Cena - 25 199 złotych.

Rodzina Transonic dostępna na polskim rynku obejmuje także model 2.1 na popularnej elektronicznej Ultegrze za 16799 zł oraz tańsze warianty z wersją mechaniczą (10899 zł) oraz na napędzie Shimano 105 za 8399 złotych.

 

 

 

 

Wśród komfortowych rowerów endurance prym wiedzie seria Gran Fondo dostępna w wersjach z hamulcami tarczowymi oraz tradycyjnymi Gran Fondo Classico. Rowery te charakteryzuje bezkompromisowo wygodna pozycja za kierownicą - wysoka główka i krótka górna rura ramy pozwalają na uniknięcie dyskomfortu podczas jazdy na naprawdę długi dystans. Do tego w rowerach z tej serii znajdziemy szerokie opony 28C i nieodzowne sztywne osi kół.

Model Gran Fondo 2.1 wyposażono w karbonową ramę i widelec oraz grupę napędową Shimano Ultegra zestawioną z korbą Oval. Na pokładzie znalazły się też nowe hydrauliczne hamulce tarczowe Ultegra oraz koła Oval. Rower waży nieco ponad 9 kilogramów i oferuje fantastyczną wręcz uniwersalność którą mieliśmy okazje już przetestować w poprzedniej generacji. Cena - 12199 zł. Tańszy wariant z grupą Shimano 105 wyceniono na 8799 złotych.

Dla fanów tradycyjnych hamulców przygotowano wspomnianą serię Gran Fondo Classico. Jest też odpowiednio tańsza - model 1.1 dostaniemy za 7999 złotych (na wyposażeniu m.in. Shimano Ultegra!).

 

 

 

 

Nie brakuje także propozycji dla Pań zarówno w segmencie rowerów stricte wyścigowych, jak i endurance. Odpowiednikiem wspomnianej rodziny Gran Fondo są modele Brevet z geometrią i podzespołami dopasowanymi do wymagań kobiecej anatomii. Topowy model 2.1 to m.in. grupa Ultegra z nowymi hamulcami hydraulicznymi i cena 12199 zł. Tańszy wariant na Shimano 105 to już koszt 8799 zł.

Dla Pań poszukujących roweru do ambitnych treningów i ścigania przewidziano serię Supreme. Możemy tu liczyć na karbonowe, lekkie ramy i bezkompromisowy osprzęt. Przykładowo najwyższy dostępny w Polsce model Supreme 2.1 wyposażono w grupę napędową Shimano Ultegra Di2 i lekkie koła Oval. Cena - 16799 złotych.

 

 

 

 

 

 

Szutry i przełaj

Rowery gravel to hit ostatnich sezonów i wyjątkowo dynamicznie rozwijający się segment. Skąd taki sukces? Rowerzyści na świecie i w Polsce doceniają przede wszystkim uniwersalność tych rowerów, które na łagodnych pozaasfaltowych trasach spisują się niewiele gorzej niż rower górski, dając przy tym możliwość szybkiego pokonywania kilometrów na asfalcie. Nie bez znaczenia jest także wytrzymałość i mobilność tych konstrukcji, co sprawia, iż sprawdzają się także podczas codziennej komunikacji.

W ofercie Fuji segment gravel otwierają modele Jari, które mieliśmy już możliwość testować. Topowy Jari 1.1 oferuje aluminiową ramę, karbonowy widelec i doskonały napęd 1 x 11 SRAM Force wraz z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Za odpowiednią trakcję odpowiadają opony Clement o szerokości 36 mm. Szeroka, rozbiegająca się na boki kierownica stabilizuje rower w trudniejszym terenie. Tak skonfigurowany rower wyceniono w Polsce na 12599 złotych. 

 

 

 

 

Wzrost popularności tego typu rowerów na naszym rynku najlepiej widać po rozszerzeniu przez Fuji oferty Jari aż do 6 wersji. Najtańszy wariant oznaczony jako 2.5 wyceniono już na 3599 złotych, na jego pokładzie znajdziemy napęd Shimano Claris 2.8. Ciekawy wariantem jest też model skonfigurowany na napędzie Shimano Tiagra, ale w zaskakującym układzie 1x10 - Jari 1.7 kosztuje odpowiednio 5499 złotych.

 

 
 

 

 

Rowery przełajowe swoje najlepsze lata w Polsce mają dopiero przed sobą, jednak już widać wzrost frekwencji na cyclocrossowych wyścigach. Nie dziwi więc coraz większa ilość ciekawych rowerów z tego segmentu dostępnych na naszym rynku.

CX w ofercie Fuji to karbonowe modele Altamira CX oraz aluminiowe Cross. Wśród tych pierwszych prym wiedzie zaawansowany CX 1.1 wyposażony w napęd SRAM Force oraz w pełni karbonową konstrukcję ramy i widelca. Rower wyceniono na 19 799 złotych, tańsza specyfikacja na tej samej ramie to koszt 12599zł (na pokładzie SRAM Rival).

Modele Cross bazują na aluminiowej ramie. Dostępne są 4 wersje. Topowa, w cenie 12599 oferuje napęd Shimano Force, kolejno tańśze wersje to już napędy SRAM Rival, Shimano 105 2 x 11 i Shimano Tiagra. Najtańsza wersja dostępna jest od 5049 zł.

Dystrybucja: fujibikes.com