Sezon przełajowy w pełni, dlatego warto bliżej poznać propozycję BMC przeznaczoną do tej odmiany kolarstwa. Crossmachine CX01 to przełajówka, która powstała w oparciu o doświadczenia inżynierów zdobyte w projekcie szosówki do jazdy długodystansowej - komfortowego Granfondo GF01. Producent zastosował sporych rozmiarów rurę dolną, która w połączeniu z cienkimi rurami tylnego widelca sprawi, że konstrukcja wyróżni się nie tylko znakomitym przenoszeniem mocy, ale również tłumieniem drgań podczas jazdy po nierównościach.
Węglowa technologia zaczerpnięta z modelu SLR zaowocowała natomiast niską masą ramy, wynoszącą 1100 g w rozmiarze 54. Frameset, czyli w tym przypadku rama z widelcem i sztycą, ważyć będzie 1540 g. Kompletny rower trafi do sprzedaży z przełajową grupą Force CX-1 oraz kołami DT Swiss R23 Spline - tak skonfigurowany sprzęt ważyć będzie jedynie 7,7 kg. Rama dostępna będzie wyłącznie z hamulcami tarczowymi. Co ciekawe przewód przedniego hamulca poprowadzony został wewnątrz widelca.
SLR03 to nowa, budżetowa wersja modelu SLR, która otrzyma cięższą ramę, ale za to niższą cenę. Zastosowanie innego układu włókien sprawiło, że rama przytyła do 1230 g, wobec 790 g w SLR01 i 970 g w SLR02. Producent zachował jednak technologię TCC (Tuned Compliance Concept), która odpowiada za tłumienie drgań podczas jazdy po nierównościach. Dostępnych będzie 5 rozmiarów, w tym jeden nowy - 47, przeznaczony dla najniższych zawodników. Do sprzedaży trafi kilka konfiguracji - na grupach Shimano 105, Tiagra oraz Sora.
Granfondo GF02, który do tej pory był aluminiową wersją karbonowego GF01, teraz również powstawać będzie z karbonu. Rama wytwarzana jest w tych samych formach co GF01, jednak producent zastosował tańsze, cięższe włókna, które pozwoliły zmniejszyć koszt. Producent niestety nie informuje o ile wzrosła waga. Dostępna będzie wersja zarówno z klasycznymi hamulcami, jak i wyposażona w tarczówki.
Nowy Speedfox to rower MTB przeznaczony do trailu, powstający na kołach w rozmiarze 29" oraz wyposażony w 130 mm skoku. W ofercie znajdzie się między Trailfoxem do all mountain, a wyścigowym Fourstroke, który najlepiej czuje się na trasach XC.
Dzięki krótkim rurom łańcuchowym, mostkowi oraz nisko położonemu środkowi suportu rower charakteryzować ma się zwinnym prowadzeniem, jednak inżynierowie zadbali również o wysoki poziom stabilności poprzez zastosowanie szerokiej kierownicy oraz mniejszemu niż zwykle kątowi rury sterowej. Kompletna rama z tłumikiem, oparta o zawieszenie APS, ważyć będzie jedynie 2210 g w topowej wersji SF01. Rama otrzyma wewnętrznie poprowadzone pancerze do przerzutek, przewodu tylnego hamulca oraz sztycy typu drop. Ponadto odnaleźć możemy standardowe rozwiązania stosowane w nowoczesnych konstrukcjach tego typu - oś tylną 12x142 oraz system suportu BB90.
Topowa odmiana SF01 dostępna będzie z grupą SRAM XX oraz Shimano XTR. Tak skonfigurowane rowery ważyć będą odpowiednio 11,4 oraz 11,7 kg. SF02, w którym karbonowy tylny trójkąt zmieniony został na aluminiowy, dostępny będzie w trzech konfiguracjach: z grupą X0, XT oraz mieszanym osprzętem XT/SLX/Deore. Waga tych rowerów waha się między 12,6, a 12,9 kg. Warto zauważyć, że waga ramy SF02, razem z tłumikiem, jest jednak sporo większa niż w modelu SF01 i wynosi 2790 g.
Rama SF03, powstająca wyłącznie z aluminium, charakteryzuje się masą 3060 g. W tej wersji pancerze przerzutkowe oraz przewód hamulcowy poprowadzone zostały na zewnątrz. Dostępne będą dwie wersje gotowych rowerów - z grupą XT/SLX o wadze równej 13,5 kg oraz ważąca 14 kg konfiguracja z grupą Deore.
Warto odnotować, że marka BMC ma nareszcie oficjalnego dystrybutora w Polsce - firmę Taurus z Mikołowa.
Info: www.bmc-racing.com
Dystrybutor: www.taurus.info.pl