Lekki jak dotąd Ultralight otrzymał zastrzyk mocy w postaci lepszych włókien węglowych, co pozwoliło zmniejszyć wagę konstrukcji o około 50 g, czyli do wartości poniżej 700 g w rozmiarze M, przy jednoczesnym zachowaniu sztywności oraz dotychczasowego prowadzenia. Co ciekawe rama z nową nazwą Ultralight Evo, nie będzie miała limitu wagowego oraz posiadać będzie dożywotnią gwarancję, co świadczy o tym, że BH jest pewne wytrzymałości swojego sprzętu. Producent wykorzystywać będzie te same formy co dotąd, jednak wprowadzone zostały drobne modyfikacje. I tak sztywniejszy, całkowicie karbonowy hak przedniej przerzutki uczyni zmianę przełożeń na korbie bardziej precyzyjną. Przeniesione zostało również mocowanie baterii Di2 ze spodu rury łańcuchowej do wnętrza - sztycy podsiodłowej.
Ultralight Evo do sprzedaży trafi naturalnie w topowych specyfikacjach - z grupami SRAM Red, Dura-Ace i Dura-Ace Di2. Jedna z wersji otrzyma nawet hi-endowe koła Lightweight Meilenstein z serii Obermayer.
Aerodynamiczny G6 Pro również otrzymał nową strukturę karbonowego kompozytu, dzięki czemu rama odznaczać ma się większą sztywnością oraz niższą masą. Rama schudła o 80 g i obecnie w rozmiarze M ważyć będzie jedynie 860 g. Dużą część tej redukcji zawdzięczyć można nowej technologii HCIM, która pozostawia wewnętrzne ściany idealnie gładkie po procesie formowania, bez nadmiaru zbędnego materiału.
Producent poprawił wewnętrzne prowadzenie pancerzy, a hamulce montowane będą teraz w standardzie Direct Mount, z czego tylny znajdzie się na dole, w okolicy suportu. Ponadto mocowanie baterii Di2 przeniesione zostało do wewnątrz, podobnie jak w Ultralight Evo. Zmiany te wpłyną również na minimalne poprawienie aerodynamiki.
Hiszpanie przewidzieli aż siedem konfiguracji roweru, z czego najtańsza oparta będzie o grupę Shimano 105 oraz koła FSA Team 30. Topowa odmiana to podobnie jak w przypadku Ultralight Evo grupa Shimano Di2 oraz koła Lightweight.
W serii Quartz, przeznaczonej do długodystansowej jazdy po szosie, pojawiła się wersja Disc, wyposażona w hamulce tarczowe. Hiszpanie zdecydowali się na użycie standardu Post Mount oraz zachowanie standardowych zacisków koła z tylną osią równą 135 mm. Wszystkie pancerze poprowadzone zostały wewnątrz ramy, jak i, w przypadku przewodu przedniego hamulca, wewnątrz widelca.
Pojawią trzy kompletne rowery, na grupach od 105 do Ultegra Di2. Podstawowa wersja otrzyma prostą kierownicę.
Szeregi rowerów MTB zasiliła karbonowa wersja Lynxa, oznaczona cyfrą 6. Nowy full na kołach 27,5" o przeznaczeniu do enduro powstawać będzie z karbonowych włókien T40, T40 oraz T24 od firmy Toray. Rama otrzyma 150 mm skoku z tyłu, a producent obiecuje agresywne prowadzenie, dzięki krótkiej rurze górnej oraz rurom łańcuchowym o długości zaledwie 426 mm. W konstrukcji znajdzie się miejsce na opony szerokości do 2,4". Wspomnieć należy również o kompatybilności z napędami 1x, 2x oraz 3x.
Karbonowy Lynx 6 otrzyma ponadto PressFit BB92, mocowanie ISCG05 oraz przednią przerzutkę pod standard Direct Mount.
Info: www.bhbikes.com