Canyon Aeroad CF SLX

Drukuj

Aeroad CF to niezwykle udana dla Canyona rama. Gilbert oraz Rodriguez dowieźli ją do wielu wspaniałych zwycięstw w ciągu ostatnich kilku sezonów. Szybki postęp technologiczny sprawił jednak, że kilkuletnią konstrukcję należało zmodernizować.

Konstruktorzy wyszli z założenia, że najlepszym pomysłem na nową ramę będzie połączenie najlepszych właściwości modeli Ultimate CF SLX oraz Speedmax CF. O ile pierwszy z wymienionych rowerów znakomicie łączy sztywność, niską masę oraz komfort, to czasowy Speedmax CF zaprojektowany został wyłącznie w jednym celu - by być maksymalnie aerodynamicznym. W nowym Aeroad CF SLX producent starając się połączyć te cechy, zastosował nowy kształt rurek Trident 2.0. Profil ten posiada popularny ostatnio ścięty tył oraz proporcje zgodne z zasadą UCI 3:1. Oferować ma przy tym wysoką sztywność, niską masę oraz dobrą aerodynamikę.

 
 
 

Jak ważna jest aerodynamika? Zdaniem Canyona, ich własne obliczenia pokazały, że bardzo i to nawet w typowo górskim terenie. Przykładowo na użytym w wyliczeniach podjeździe o długości 8,7 km, średnim nachyleniu 4%, z 345 metrami przewyższenia, zaoszczędzimy na aerodynamicznym rowerze 2 sekundy w porównaniu ze zwykłym rowerem lżejszym o 0,5 kg, przy założeniu, że kolarz generować będzie średnio 374 W. Oczywiście na płaskim terenie różnica ta wzrasta znacząco. 

 

 

Canyonowi udało się poprawić aerodynamikę w kilku miejscach. Dużą oszczędność osiągnięto dzięki nowej aerodynamicznej kierownicy, połączonej z mostkiem w jeden komponent. Aerocockpit CF pozwala zaoszczędzić 5,5 W w porównaniu do zwykłego mostka i kierownicy z serii WCS od Ritchey'a.

 

Nowa rama oraz widelec pozwoliły zaoszczędzić dalsze 8 W, a zastosowanie hamulców direct mount 1,25 W. W sumie, w porównaniu do poprzednika, Aeroad CF SLX oferuje poprawę aerodynamiki o 19%.

 
 

Poprawioną aerodynamikę ramy osiągnięto m. in. dzięki nowej rurze dolnej, szerokiej, ale zdaniem Canyona przy zastosowaniu profilu Trident 2.0 wciąż można osiągnąć bardzo dobrą aerodynamikę tej części ramy. W połączeniu z rurą sterową o stałej średnicy 1 1/4" udało się uzyskać sztywność rury czołowej wynoszącą 100 Nm/° oraz sztywność suportu 70 Nm/°. 

 

W miejsce dotychczasowej sztycy zastosowano nową, nazwaną AeroPost CF, mocowaną za pomocą zintegrowanego zacisku. Dostępne będą dwie wersje sztycy: z offsetem 0-15 oraz 15-30 mm. Geometria jest bardzo zbliżona do dotychczasowego modelu. Oprócz poprawy aerodynamiki oraz sztywności producentowi udało się uzyskać delikatną redukcję masy. Nowa rama ważyć będzie 960 g, w porównaniu do dotychczasowego 1000 g.

Pełna specyfikacja oraz ceny kompletnych rowerów nie zostały jeszcze ujawnione. Rower przygotowany został na przyszły rok modelowy, więc najprawdopodobniej szczegóły poznamy jesienią.

Dystrybutor: www.canyon.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj