Zamiarem producenta było stworzenie roweru szybszego, ważącego mniej, który zapewni więcej komfortu w porównaniu do poprzedniej generacji. By to uczynić producent zdecydował się na zmianę sposobu w jaki powstaje rama. Alma 2014 wykonywana będzie z trzech części: przedni trójkąt oraz dwa osobne elementy tylnego trójkąta - lewa oraz prawa.
Pomimo, że sztywność boczna wzrosła o 15%, zdolność do pochłaniania drgań została powiększona aż o 211%, a cała konstrukcja została zaprojektowana tak, by podczas przejeżdżania po nierównościach rura podsiodłowa lekko odginała się do tyłu, przenosząc w ten sposób mniej drgań na kolarza.
Linki poprowadzone zostały wewnątrz ramy wraz z pełnym uszczelnieniem. Takie rozwiązanie pozwoliło zaoszczędzić około 50-60 g.
Alma 2014 dostępna będzie w czterech rozmiarach: S, M, L oraz XL. S i M dostępne będą jako wersje 27,5". W odmianie 29-calowej zakupimy natomiast trzy największe rozmiary, a więc M, L oraz XL. Wersja Medium będzie więc dostępna z mniejszymi i większymi kołami jednocześnie. Waga najmniej ramy ma wynieść 990g.
Info: orbea.com