Szosa
W tej dziedzinie Bianchi jest jednym z niekwestionowanych liderów rynku światowego. Choć do dzisiaj wielu z nas kojarzy się z niezapomnianym kolorem "celeste", to Włosi już od dawna stosują pozostałe paletę barw.
Jednym z modeli plasujących się na wyższej półce średniej (jak na standardy marki) jest Sempre Pro. Najwyższy model został oparty na osprzęcie SRAM Red (24890zł), ale znajdziemy również wersje z niższymi grupami osprzętu (m.in. Veloce). Sprzęt został stworzony z myślą o wyczynowych zawodnikach szukających maksymalnej sztywności i świetnych właściwości jezdnych. Karbonowa rama wykonana w technologii Nanotech gwarantuje spełnienie obydwu z nich. Tylny widelec wykonano w systemie Ultra Thin Seat Stays, a jego rury zostały specjalnie wyprofilowane w celu przejmowania dużej liczby drgań oraz zapewnienia odpowiedniej sztywności. W nowym modelu zastosowano taperowaną główkę sterową, profilowaną aerodynamicznie rurę dolną oraz wewnętrzne prowadzenie kabli. Rama jest również przystosowana do montażu elektronicznych grup osprzętu (jeden z modeli wyposażony jest w Shimano Ultegra Di2). W najwyższym modelu zestaw napędzany jest przez koła Vision T42 Carbon/alu.
Model Impulso stanowi bardziej przystępną dla przeciętnego użytkownika dwóch kółek szosowych ofertę. Wersja oparta na Campagnolo Veloce kosztuje 6890zł. Rama została wykonana z aluminium poddanego potrójnemu cieniowaniu. Górna rura i główka sterowa zostały poddane procesowi hydroformowania, a następnie złączono je w strukturę monolityczną. Na koniec znów te elementy poddawane są hydroformowaniu. Efektem finalnym jest podwyższenie ogólnej sztywności ramy połączone z wyeliminowaniem słabego kokpitu powodowanego standardowym spawaniem w większości ram aluminiowych. Impulso Veloce wyposażone w koła Maddux RX 5.1, komponenty Reparto oraz siodło Selle San Marco new Ponza Power.
MTB
W segmencie MTB Bianchi ma ostatnio dużo do powiedzenia. Włosi mocno inwestują w rozwój tego segmentu, a przeniesienie części technologii szosowych w tworzenie ram do kolarstwa górskiego podnosi jakość wykonania i zaufanie do nich.
Popularny model Methanol wydano w nowej wersji 29.2 SL (23859zł). Rama wykonana z włókien karbonowych typu High Modulus posiada 1,5-calową główkę sterową i suport w standardzie PressFit 30. Wyścigowa geometria charakteryzuje się nieco zaostrzonymi kątami (73,5 st. rury podsiodłowej i 71,5 st. główki sterowej) oraz trochę krótszymi rurami łańcuchowymi (437mm) skutkującymi agresywnym prowadzeniem i lepszym przenoszeniem energii. Methanol 29.2 SL wyposażony został w mieszankę osprzętu Sram X9/X0 oraz hamulce Magura MT 4 (z tarczami 160mm). Widelec również pochodzi ze stajni Magury i jest to wyczynowy model TS8 R. Rower napędzany jest przez zestaw kół Carbon Ti na oponach Hutchinson Piranha.
Twentyniner na aluminiowej ramie to m.in. model JAB 7300 (6499zł). Standardowa geometria (m.in. 73 st. rury podsiodłowej i 71 st. główki) dedykuje rower dla ambitnych amatorów ścigających się w maratonach czy po prostu lubiących mocniejszą jazdę MTB. W tej wersji model wyposażono w 100-milimetrowy widelec Rock Shox XC 30 TK, osprzęt i hamulce Shimano Deore/XT oraz koła na piastach Shimano RM66 i obręczach Mach 1 Neo Disc.
Najniżej w hierarchii MTB stoi m.in. model Kuma 5300. 26-calowa, aluminiowa rama wykonana w podstawowej technologii produkcji Bianchi oparta została na niskim modelu widelca SunTour XCM RL 26 oraz osprzęcie Shimano Acera/SLX i hamulcach M395. Koła to również zestaw złożony na piastach japońskiego koncernu (RM35) połączonych z obręczami Mach 1 Sub-Zero. Całość obraca się na oponach Python Original i stanowi ciekawą alternatywę dla początkujących miłośników MTB.
Więcej rowerów marki Bianchi znajdziecie w naszym bikeKatalog.pl: tutaj.
Fot.: Bianchi
Dystrybutor: www.delsport.pl