Pocisk Reaktywacja - Sidi Bullet 2

Drukuj

To się nazywa przywiązanie do marki albo lenistwo. Kiedyś kupiłem sobie Sidi. Dobrze mi się jeździło, ale po kilku latach dość intensywnego używania zaniknął protektor z przodu i zaczęły się przecierać szwy.

Nie bardzo miałem czas żeby chodzić po sklepach i mierzyć inne, po za tym mógłbym trafić na takie, które po sezonie się rozpadną, więc zadowolony z jakości tych, które miałem do tej pory, zamówiłem w ciemno buty Sidi MTB Bullet.

Forma
Przyszwa buta wykonana jest z siateczki obszytej sztuczną skórą. Dla zachowania dobrej wentylacji stopy, nie cała siatka jest obszyta sztuczną skórą, zostawiono kilka otworów, a skóra w wielu miejscach jest perforowana. Zapiętek buta wykonany jest z tworzywa sztucznego z wytłoczonym logotypem producenta. Zachodzi on nieco powyżej połowy wysokości pięty. Dalsza część zapiętka została obszyta sztuczną skórą, w której są trzy otwory, a z nich błyszczy w świetle, odblaskowy materiał. Buty są zapinane trzema taśmami z Velcro, czyli rzepami. Język wykonany również ze sztucznej skóry, został podszyty miękką wyściółką i ma kilka otworków.

Podeszwa buta jest wykonana z dwóch rodzajów tworzywa sztucznego. Czarnego tworzywa, twardszego i bardziej sztywnego oraz szarego, stanowiącego właściwą część protektora, które jest bardziej miękkie. Nie jest to jednak elastyczny materiał jak w zwykłych butach do chodzenia, ale nie jest to też plastik. Po prostu bardzo twarda guma. Z przodu buta jest oczywiście miejsce na wkręcenie dwóch kołków. But został wyposażony fabrycznie w płytki z dwoma parami gwintowanych otworów do przykręcenia bloków. Bullet mają wyciągane wkładki dobrze wyprofilowane i idealnie leżące wewnątrz buta. Pod śródstopiem mają perforację.



Wrażenia z jazdy

Bullet leżą na stopie bardzo dobrze, aczkolwiek zauważyłem od razu pewną różnice w stosunku do innych butów, jakie używałem. Mianowicie wnętrze buta stykające się z podbiciem stopy jest wyprofilowane tak, że wyraźnie czuć wypukłość wzdłuż łuku podłużnego stopy (ta wklęsła część po wewnętrznej stronie podbicia). Z początku trochę mi to przeszkadzało podczas jazdy i chodzenia, ale już po kilku jazdach przyzwyczaiłem się w ogóle nie odczuwam gniecenia.

Nie są to wyczynowe buty, więc ich podeszwa nie jest super sztywna i wcale nie uważam tego za wadę. Wręcz przeciwnie do jady turystycznej są bardzo dobre. Zapewniają dobre przeniesienie nacisku na pedały, a po zejściu z roweru nie ma się uczucia jakby szło się w butach narciarskich. Choć mam pewne zastrzeżenia właśnie do tego jak się chodzi w tych butach. Wiem, że są to buty do jazdy, ale nie wszędzie da się wjechać i czasem trzeba się przejść, a wtedy okazuje się, że pięta nie jest dobrze trzymana i but się suwa po niej. Doszedłem do wniosku, że jest to spowodowane zastosowaniem bardziej elastycznego materiału na górną część napiętka niż w poprzednim modelu, którego jeszcze używam i może nieco sztywniejszej podeszwy. Żeby but się nie przesuwał trzeba bardzo mocno zaciągnąć paski. Na szczęście to "spadanie" buta jest odczuwalne tylko podczas chodzenia. Podczas jazdy nie zauważyłem żeby przy ciągnięciu pedałów w górę, pięta unosiła się w bucie. Trzy paski z rzepem bardzo dobrze trzymają but na stopie, a podściółka na języku poprawia komfort. Długość pasków jest dobrze dobrana tak, że całość paska jest przypięta rzepem (przynajmniej na mojej stopie) i nic nie wystaje, dzięki czemu na pewno nie będzie się zahaczać o krzaki i odpinać.

 



Protektor wykonany z twardej gumy sprawia, że buty mają dobrą przyczepność na kamieniach, budzi jednak obawy, co do jego trwałości. Pochodzimy, to zobaczymy. Na miękkim podłożu też trzymają się całkiem nieźle do momentu, gdy się robi na prawdę stromo. Przydałyby się trochę wyższe klocki na przedzie buta. Zaczynam się zastanawiać nad wkręceniem kołków, bo podeszwa daje oczywiście taką możliwość.

Ogólnie są to bardzo dobre buty do jazdy turystycznej po górach, jaką lubię uprawiać. Są wygodne, dobrze leżą na stopie i dobrze ją trzymają podczas jazdy. Mam nadzieję, że wytrzymają co najmniej tak długo jak poprzednie Sidi, w których jeździłem. Dużym atutem tej marki jest spory zakres numeracji, co pół rozmiaru. Każdy powinien bez problemu dopasować buty do swojej stopy.


Cena: 449 zł
Dystrybutor: Velo (https://www.velo.com.pl/)
Kolory: ciemnoniebiesko-stalowe, czarne, srebrno-stalowe, srebrno-czerwone
Rozmiary: 40, 40.5, 41...46, 47, 48
Dostępne również w wersji dla kobiet: SIDI Bullet Woman
Sidi Bullet 2 w BikeKatalog.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj