"Wąsaty" twentyniner
Stache to 29-calowy hardtail. Jego geometria została opracowana z myślą o miłośnikach trailu. Krótkie widełki tylne, 120-milimetrowy widelec oraz napęd 2x10 to podstawowe cechy roweru, którego nazwała została przejęta od słynnej "handlebar muStache" Rosa Schnella. Twentyniner został wyposażony w napinacz ze standardem mocowania ISCG 05, środek suportu typu pressfit, taperowaną główkę sterową oraz tylną oś w rozmiarze 142x12. Rama posiada także wewnętrzne prowadzenie przewodu opuszczanej sztycy. Całość stanowi doskonałe narzędzie dla amatorów XC, którzy niekoniecznie walczą o każdą sekundę na wyścigach, a raczej skupiają sie na czerpaniu jak największej przyjemności z jazdy.
W ofercie Treka znajdą się dwa modele Stache`a. Pierwszy z nich będzie wyposażony w widelec Fox QR15, tylną przerzutkę XT Shadow Plus oraz zielone korby Race Face Turbine. Drugi model będzie z kolei zaopatrzony w amortyzator Rock Shoxa z osią Maxxle 15mm, tylną przerzutkę Shimano SLX Shadow Plus oraz korby Race Face Ride.
Lekkość ponad wszystko
Głównym celem konstruktorów w przypadku hardtaili Superfly było jak największe obniżenie masy. W tym celu potrzebne było zastosowanie globalnego podejścia do całości. Zwykłe "ucinanie" gramów z poszczególnych komponentów mogłoby zaważyć na pogorszeniu funkcjonalności oraz wytrzymałości. Zdecydowano się na zastosowanie tzw. "Apollo project", które polegało na maksymalnym odchudzeniu ramy przy jednoczesnym zachowaniu dostatecznej sztywności oraz redukcji powierzchni materiału o 30%. Rezultatem jest otrzymanie konstrukcji o masie zaledwie 896g przeznaczonej do montażu kół 29".
W celu poprawienia sztywności ramy w Superfly SL zastosowano tylną oś 142x12mm oraz wzmacniające połączenie widełek tylnych z uchwytem hamulca. Rura podsiodłowa została wtopiona w rurę górną, co ma podwójnie wzmacniać komfort jazdy.
Fulle z serii Superfly 100 także nie pozostały potraktowane po macoszemu jeśli chodzi o zmniejszanie wagi. Rama modelu SL została odchudzona do 1650g, co oznaczony 22-procentowy spadek masy. Tylny skok został przy tym zmniejszony ze 110- do 100 mm. Celem było stworzenie roweru z proweniencją bardziej wyścigową niż dotychczasowe fulle Superfly 100. Karbonowa wersja SL dodatkowa została dodatkowo wyposażona w węglowy zacisk sztycy. Rama została wyposażone w wewnętrzne prowadzenie pancerzy. Oprócz trzech modeli karbonowych, wyposażonych w amortyzatory RockShoxa lub Foxa, na rynek wejdzie także aluminiowe trio z serii Superfly 100 AL.
Na ciężkie przeprawy
Fuel EX to typowy rower do zastosowania trailowego. W najnowszym modelu podniesiono skok amortyzacji do 130mm, zarówno z przodu i z tyłu. Dodatkowo sprzęt został wyposażony w prowadnicę łańcucha w standardzie ISCG 05. Oprócz tego rama została skonstruowana pod kątem wewnętrznego prowadzenia pancerzy.
Fot.: Trek
Dystrybutor: www.trekbikes.com