Technologia, solidność i niezawodność. Wszystko z czego słyną niemieckie samochody, przekłada się również na rynek rowerowy. Storck to jeden z najlepszych w tej branży. Dlaczego?Za całym przedsięwzięciem stoi Markus Storck, założyciel firmy. Dając marce swoje nazwisko, rozpoczął jej działalność w 1995 roku. Przyświecającym Markusowi celem było stworzenie najlepszych na rynku ram i komponentów rowerowych, z których klienci byliby nadzwyczaj zadowoleni.
Rezultatem były pionierskie technologie stosowane w światku rowerowej produkcji. Storck po raz pierwszy wypuścił na rynek karbonowy widelec przedni Stiletto oraz węglową ramę full suspension Fully Organic.
Obecnie firma produkuje rowery szosowe, MTB, hybrydowe oraz elektryczne. Oprócz wysokich właściwości technologicznych Storck stawia także na niepowtarzalną estetykę swoich produktów, kierując się hasłem „form follows function“. Inżynierowie nie spoczywają także na laurach i na co dzień pracują nad kolejnymi udoskonaleniami swych produktów i wprowadzaniem nowych rozwiązań. Kontroli jakości poszczególnych ram, komponentów i rowerów służy specjalnie do tego celu powołany sztab naukowców.
Produkcja ram jest przeprowadzana jest zarównow w Niemczech jak i w Azji. Są one poddawane ścisłej kontroli technologicznej. Firma nie pozwala sobie na obniżenie kosztów produkcji poprzez zaniżenie jakości komponentów, przez co również końcowa cena sprzętu nie należy do najniższych. Od razu trzeba jednak dodać, że Storck nie tworzy rowerów dla segmentu ekonomicznego.
Fascenario 0.6
Jednym z topowych modeli rowerów szosowych jest karbonowy Storck Fascenario 0.6. Dość powiedzieć, że przez niemiecki magazyn Tour został uznany za najlepszy rower na świecie. Ostateczna ocena co prawda mogła być tendencyjna ze względu na pochodzenie marki, niemniej testy były przeprowadzane dość obiektywnie. Pod uwagę brano blisko 2000 najlepszych modeli rowerów, gdzie oceniano ich sztywność, masę, geometrię, właściwości jezdne i pozostałe cechy. Brano przy tym pod uwagę zarówno niepodważalne oceny inżynierskich badań jak i odczucia zwykłych rowerzystów. Tak czy inaczej, Fascenario 0.6 zasługuje na uwagę nie tylko na fakt uzyskania najlepszej oceny w niemieckim magazynie.
Rama została stworzona z włókien węglowych UD w oparciu o technologię VVC (Vacuum Void Control). Jedną z jej największych zalet jest niska masa, która wynosi (w rozm. M) 800g. Należy dodać, że z ramą są zintegrowane szosowe hamulce (zarówno przednie jak i tylne) produkcji Storcka, które nie tylko zwiększają aerodynamikę konstrukcji, ale także obniżają końcową masę roweru.
Wszystkie rury Fascenario 0.6 są również produkowane w odpowiednich proporcjach grubości ścianek, w zależności od rozmiaru ramy. Umożliwia to uzyskanie optymalnych właściwości jezdnych dla każdego użytkownika szosówki - cięższy zawodnik doceni wysoką sztywność, a lżejszy skorzysta z wysokieg komfortu. Powiększonym przekrojem charakteryzuje się widelec tylny, co miało na celu przede wszystkim podniesienie sztywności i obniżenie poziomu przenoszonych wibracji.
Specjalny układ włókien węglowych został zaprojektowany w celu usztywnienia konstrukcji w miejscach newralgicznych, m.in. mufy suportu, główki sterowej czy też tylnego widelca. Oprócz tego zastosowano zestaw korbowy Storck Power Arms SL. Warto dodać, że tylko korba ze środkiem suportu niemieckiego producenta może być montowana w jego ramach. Przedni widelec Scalpula F to węglowe arcydzieło niemieckiej firmy THM Carbon, która produkty także m.in. korby Clavicula. W Fascenario 0.6 zastosowano także wewnętrzne prowadzenie pancerzy (w wersji Di2), co wpłynęło na podwyższenie aerodynamiki roweru oraz możliwość sprawniejszego ustawienia grup elektronicznych, do których model jest dedykowany (istnieje jednak możliwość montażu wersji mechanicznych).
Na uwagę zasługują także zamontowane w modelu koła Lightweight Obermayer. Ważący 960g karbonowy komplet cechuje się niezwykłą sztywnością, która jest najwyższą wśród wszystkich lekkich kół oraz bardzo dobrymi właściwościami jezdnym. Tylne koło wyposażone jest w piastę ceramiczną DT-Swiss 190, podczas gdy przednia piasta to własny wyrób niemieckiego producenta kół. Komfort ich użytkowania bierze się z faktu, że specjalny układ włókien rozprasza wibracje pochodzące z nawierzchni. Co ciekawe, istnieje możliwość dokupienia specjalnego pakietu "serviceup", dzięki któremu otrzymujemy gwarancję na dowolne uszkodzenia. Jest on warty 10% ceny kół i sprawia, że nawet jeśli rozwalimy koła w kraksie czy losowym wypadku, to producent zapewnia nam nowe w ramach gwarancji.
Specyfikacja techniczna:
frame set: fascenario 0.6 Fuselage ( frame, fork Scalpula F, crank set Power Arms SL, 1 1/8" integrated headset )
including comfort seatpost
Vacuum Void Control ( V.V.C .) process
UD fiber weave
proportional tubing
sloping top tube geometry
painted 3K fork
super size chain stays
fully integrated BB ( only for Power Arms SL )
Carbon rear entry dropout with replace-able hanger
bottom bracket 85,5 mm
seat post size 31,6 mm
seat post clamp 34,9 mm
weight (fuselage incl. brakes) from 1.750 g
Fot.: www.veloart.pl