Chwytliwy wspornik
Jednym z najciekawszych produktów w sezonie 2012 jest całkowicie nowy mostek WCS Carbon C260 Matrix (559zł). Jego najważniejszą cechą jest zwiększeniu średnicy, jaka jest obejmowana przez wspornik - dzięki nowemu modelowi kierownica jest umocowana do mostka na 260 stopniach. Dzięki temu siły działające na jej powierzchnię są bardziej rozproszone, co sprzyja zwiększeniu sztywności oraz żywotności sprzętu. Ciekawostką są również mocowania mostka - śruby CrMo wkręcane są pod kątem, w celu jeszcze większego zminimalizowania nacisku punktowego. Rura sterowa dokręcana jest za pomocą trzech śrub. Mostek został wykonany z aluminium 7050 3D oraz dodatkowo przycięty maszynowo celem zmniejszenia wagi. Wspornik jest dodatkowo wzmocniony włóknami węglowymi typu Matrix w celu zwiększenia sztywności. WCS Carbon C260 Matrix waży 100g (w wersji 100m) i jest o 30% sztywniejszy niż uznany już wcześniej model WCS 4Axis. Oprócz wspornika wzmacnianego włóknem węglowym C260, występuje mostek w wersji wykutej z samego aluminium. Ta wersja jest znacznie tańsza (od 259,9 zł) a jest równie sztywna.
Kokpit w pełni
Duże uznanie budzi również nowy model zintegrowanej kierownicy WCS Carbon Monocurve Integrated (1699zł). Największymi zaletami tak skonstruowanych modeli jest znaczne zwiększenie sztywności oraz obniżenie wagi. Jedyną wadą jest niemożność dużego manewrowania kątem nachylenia kierownicy. Zintegrowany kokpit powstał z połączenia kierownicy Monocoque EvoCurve oraz mostka C260 i jest zbudowany z karbonu i aluminium. Górna sekcja została poddana ergonomicznemu gięciu - podniesiono kąt nachylenia do 4 stopni oraz poprawiono jakość trzymania chwytu w górnym położeniu dłoni. Spad kierownicy w dół liczy sobie 128mm; baranek przeszedł również lekkiemu wygięciu w celu zwiększenia ergonomii. Kąt nachylenia mostka wynosi 80 stopni, co predestynuje go raczej do zastosowań wyścigowych niż niedzielnych wycieczek. Waga WCS Carbon Monocurve Integrated wynosi 353g w rozmiarze 42x12cm.
Duże koła
Amerykański producent nie zapomniał również o 29-calowej rewolucji w rowerach MTB. Na sezon 2012 przygotował duże koła i wyprodukował model WCS Vantage II Carbon (ok. 5000zł). Konstrukcja typu monocoque pozwoliła na uzyskanie wysokiej sztywności przy relatywnie niskiej masie (1537g komplet z zaciskami). Obręcze mają wysokość profilu 20mm i są szerokie na 26,5mm. Producent gwarantuje wysoką jakość centrowania fabrycznego - tolerancja ma wynosić maksymalnie 0,2mm. Koła toczą się na piastach Ritcheya łożyskowanych maszyno. Są one kompatybilne z systemem Centerlock. Koła są ponadto przystosowane do użycia opon typu Tubeless.
Stal 29-calowa
Ostatnią ciekawostką jest... stalowa rama MTB przeznaczona do rowerów 29-calowych. Konstrukcja P-29er (2999 zł) została wykonana z wysokiej jakości stali chromowo molibdenowej, która została poddana 3-krotnemu procesowi łączenia materiału, co miało na celu obniżeniu wagi przy zachowaniu bardzo wysokiej sztywności. Geometria powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenie wyścigowe Toma Ritcheya, Thomasa Frischknect`a oraz innych zawodników. W efekcie stworzono ramę o agresywnych kątach, która stara się czerpać korzyści zarówno z kół 29-calowych jak i z relatywnie wysokiej dynamiki jazdy. Rama przeznaczona jest do użytku z amortyzatorami o skoku 100m i waży 1,98kg. Co ciekawe haki tylnego koła są wymienne i można zamontować wersję pod ostre koło 29"!
Dystrybutor: www.pol-sport.com