Willier Zero 7 poniżej 800g

Wilier Zero 7 debiutuje z ważącą mniej niż 800 g ramą! Pierwsze seryjne BB386EVO.

Drukuj

Wilier oficjalnie wyjawił, że ma prawdopodobnie pierwszy kompletny rower szosowy z ramą BB386EVO, ważącą mniej niż 800 gramów. Model Wilier Zero na 2012 rok stosuje nowy standard osi suportu, opracowany wspólnie przez FSA i BH.

Rama będzie najlżejszą z dotychczasowych i wykonana jest z materiału Mitsubishi ZnO/60 (taki sam stosuje Cento 1 SL), w całkiem nowej technologii SEI Film. Zero 7 będzie wyposażony w mechanizm korbowy BB386EVO FSA. Rezultat - superniska waga i wyjątkowa sztywność, połączone z ponadprzeciętnymi właściwościami tłumienia drgań. Zero 7 pojawi się jedynie w wersji kolorystycznej pokazanej powyżej - w sześciu rozmiarach. Według pierwszych doniesień będzie kosztował po przeliczeniu na nasze około 40000 złotych.

Technologia SEI Film
SEI film to specjalna elastyczna powłoka, która znajduje się pomiędzy karbonowymi warstwami w rurach i pozwala na tłumienie drgań, zbytnio nie zwiększając przy tym ich wagi. Dzięki niej uzyskuje się 35-procentowy wzrost odporności na uderzenia i 18-procentowe wzrost mocy połączenia warstw materiału. Pozwala to również ramie na podniesienie elastyczności o około 12%, nie powodując jej złamania. Tak przynajmniej zapewna firma.
Tak, jak w modelu BH Ultralight, rama może być dopasowana do jakiegokolwiek standardowego korbowodu, używając misek adaptera, co jest jedną z największych zalet systemu BB386EVO. W ofercie dostępne będą miski suportowe dopasowane do Shimano, SRAM i Campagnolo.

Wilier 3 lata temu zaprezentował 93-milimetrową oś suportu w oryginalnej ramie Cento 1, współpracującej z obecnymi standardowymi korbowodami. W wypadku Zero 7 wprowadził oś 30 mm, ale dłuższą, niż dostępna standardowym BB30. Zastosował przy tym system pressfit dla uzyskania poprawy wytrzymałości i wprowadził tym samym nowe parametry dla standardu BB386EVO. To jednak nie koniec nowości…

Nowy TwinFoil TT
Nowy aerobike Wiliera został przetestowany po raz pierwszy na aktualnym 94. Giro d’Italia. Wystartował na nim team Lampre ISD i ostatecznie zajął niezłe 6. miejsce.

Co odróżnia TwinFoil od innych?
Prawdopodobnie najbardziej uderzającym wizualnie elementem jest sposób, w jaki tylne rury są przymocowane do rury podsiodłowej. Niewiarygodnie szerokie, utrzymane są jak najdalej, jak to tylko możliwe, od kręcącego się koła, nadając rowerowi dość nietypowy wygląd. Unika się w ten sposób turbulencji.
 


Tylny hamulec jest zdecydowanie aero, i tak, jak w większości rowerów TT, jest ukryty nad dolnymi rurami tylnego trójkąta, tuż obok korbowodu. Zastosowano specjalne hamulce typu V firmy TRP. To ulepszenie pozwala na zmianę koła bez specjalnego rozbierania roweru, jak też ułatwia zwykłą regulację hamulców. Żeby zapewnić łatwość regulacji pozycji na rowerze TwinFoil oferuje dwa systemy – zintegrowany zacisk sztycy oraz 4-śrubowe dopasowanie haków. Zacisk sztycy TwinFoil posługuje się wewnętrznym klinem, który zaciskany jest tylko jedną śrubą. 

Zastosowano też regulator gwintowanej osi, aby precyzyjnie kontrolował rozstaw osi kół oraz odległość między ramą a oponą. 4-śrubowy system dopasowania haków jest przy tym bardziej podobny do tych znanych z rowerów MTB, niż szosowych.

Info: wilier.it