
Wszystko zaczęło się od wykupienia firmy SACHS. Był to pierwszy poważny zakup amerykańskiego SRAMa. Czy wyszło to nam na dobre? Pewnie Wasze opinie na ten temat będą bardzo zróżnicowane. W końcu pod skrzydłami Amerykanów SACHS zaprzestał produkcji kilku linii cenionych komponentów jak np. korby z serii Neos i Quartz. Kolejnym łupem SRAMA padł ROCKSHOX. Dla firmy było to strzał w dziesiątkę. Cenione i znane na całym świecie amortyzatory przyniosły SRAMowi znaczne zyski. RS dzięki „sramowskiej” sile przebicia uzyskał dobrą reklamę oraz wsparcie. Jak mówią „apetyt rośnie w miarę jedzenia”, tak też się stało i w tym przypadku. Po wycofaniu z produkcji tarczowych hamulców 9.0 i w późniejszym okresie również modeli typu V SRAM przestał dysponować kompletem podstawowego osprzętu. Lekarstwem na tą sytuację miało być wykupienie Avida, znanego z produkcji doskonałych hamulców. Tak, to wszystko już wiemy. Co teraz kupi SRAM?

SRAM kupi Truvativa! Obie firmy podpisały w tej sprawie wstępną umowę, a pozostałe formalności powinny zostać zrealizowane do połowy października. Tym samym Truvativ zrezygnował z planów rozszerzenia produkcji tak aby uzyskać na kompletną grupę osprzętu. Dzięki temu posunięciu będzie dysponował praktycznie pełnym kompletem osprzętu i będzie jedyną firmą mogącą konkurować z Shimano pod względem oferty. Strony zapowiadają, że po przejęciu Truvativa niewiele się zmieni w organizacji tej firmy.

Nie planuje się cięć w liczbie stanowisk pracy, kierujący poszczególnymi oddziałami pozostaną na swoich stanowiskach. Również siedziba Truvativa pozostanie w San Luis Obispo w Californii. Efekty współpracy zobaczymy dopiero w roku 2006. Plan integracji zakłada wsparcie sprzedaży Truvativa w roku 2006, centralizację systemu zamówień do 1 czerwca 2005 oraz wspólne przygotowywanie linii produktów od roku 2007. Przyszłoroczna kolekcja Truvativa pozostanie bez zmian. Nasuwa się pytanie, czy przejęcie przez SRAMa wyjdzie Truvativowi na dobre, jak miało to miejsce w przypadku RS? Ciekawe jaka będzie odpowiedź Shimano na powstanie nowego giganta, posiadającego w ofercie pełne grupy osprzętu?