Reynolds 2011

Drukuj

Produkty Reynolds'a, zaprezentowane na rok 2011, potwierdzają to, co dobrze wiemy już od dłuższego czasu - producent karbonowych kół zza oceanu jest jednym z liderów w tej grupie produktów, a w dodatku rzadko kiedy zwalnia tempo.

W nowych kołach zmieniło się sporo. Producent uznał, że jest w stanie poprawić wiele parametrów swoich kół i to uczynił - w nowym sezonie odnajdziemy nie tylko nowe projekty, materiały, ale także metody wytwarzania niektórych elementów - wszystko po to, by jak twierdzi producent, poprawić niemal wszystko: przyspieszenie, pewne pokonywanie zakrętów, stabilność, sztywność, niezawodność, bezpieczeństwo, hamowanie, a nawet taki parametr jak pochłanianie drgań, z którego karbonowe elementy słyną.

Nowe pomysły, jakie odnajdziemy w kołach z roku modelowego 2011, narodziły się w głowach inżynierów z działu Reynolds Composites Studio, w którym przywództwo objął Paul Lew, legendarny guru materiałów kompozytowych. Zadaniem RCS jest rozwijanie nowych technik produkcji, technologii oraz materiałów, które mogą pomóc w tworzeniu wyższej jakości produktów - przykładowo, badane są włókna piezoelektryczne, borowe oraz kompozyty węglowe wzmacniane nanorurkami.

 
RZR 46RZR 92.2
 

W efekcie tych prac powstała między innymi nowa powierzchnia do hamowania CTg, którą odnajdziemy we wszystkich karbonowych obręczach z roku modelowego 2011. CTg to nowe spojrzenie na problem hamowania w karbonowych obręczy - zamiast izolowania włókien węglowych od klocków, Reynolds opatentował przewodzącą ciepło żywicę uformowaną w specjalnych, zabezpieczających włóknach. W rezultacie, przy wykorzystaniu nowych klocków Cryo Blue, obręcze nagrzewają się znacznie słabiej, a sama operacja hamowania w ciężkich warunkach ma już nie grozić nagłym zmiękczeniem i uszkodzeniem drogich, karbonowych felg. Co więcej, hamowanie ma być gładsze i odbywać się bez charakterystycznego pulsowania.


AttackAssault


Najpoważniejszą nowością są jednak nowe koła, które konstrukcyjnie będą mocno zbliżone do niezwykle zaawansowanego technicznie i bezkompromisowego modelu RZR 46, jednak ich przeznaczeniem będą zawody w jeździe na czas oraz triathlonie za sprawą ultra-wysokiego profilu obręczy o wartości 92.2mm. Koła te, nazwane RZR 92.2, w przeciwieństwie do RZR 46 nie będą wykorzystywać poszerzonej krawędzi obręczy w okolicy łączenia ze szprychami - "Swirl Lip Generator", w ich przypadku krawędź obręczy będzie poszerzać się bardziej gładko, zdaniem Paula Lew'a "Swirl Lip Generator" zdaje egzamin wtedy, gdy krawędź natarcia jest nieco stępiona, tak jak właśnie w modelu RZR 46. Niezwykle płaskie szprychy, o profilu zgodnym ze standardem NACA, dodatkowo zmniejszą stawiany opór, szczególnie, że będzie ich zaledwie 12 sztuk w przednim i 16 tylnym kole. RZR 92.2 swoje najlepsze aerodynamiczne właściwości zaprezentują wraz z oponami o szerokości 19-22mm, a między tymi poszczególnymi rozmiarami nie będzie żadnej różnicy w stawianym oporze. Zestaw ważyć będzie 1460g, co jak na koła z obręczami o wysokości prawie 10cm, jest znakomitym wynikiem.

 


StrikeDV3K


Z kolei model RZR 46 w przyszłym roku dostępny będzie w dwóch odmianach - standardowej, dostępnej do tej pory oraz wzmocnionej, spełniającej wszystkie przepisy UCI, ale i ważącej 100g więcej (choć oczywiście w dalszym ciągu bardzo lekkiej). Nie należy również zapominać, że także i te koła otrzymają nową powierzchnię do hamowania. Dodatkowo niższy model RZR ma być w przyszłym roku dostępny w wersji pod zwykłe opony.

 

 

 
324666Element
 

Pozostałe koła szosowe jakie znajdziemy w ofercie 2011, a więc: 32, 46, 66, Strike, Assault, Attack oraz DV3K także przejdą zmiany. Oczywiście, tak jak w innych koła, we wszystkich tych modelach zastosowano nową powierzchnię do hamowania CTg, a ponadto zmienił się także układ włókien oraz zastosowane żywice, które zapewnić mają większą sztywność i wytrzymałość tych obręczy. Dodatkowo, modele 32, 46 i 66 otrzymały "Swirl Lip Generator" - poszerzoną krawędź obręcz, która zmniejsza opór powietrza i turbulencje, w konsekwencji zmniejsza się nie tylko stawiany opór, ale koła stają się także mniej czułe na boczny wiatr.

 

 


AMXC


Oczywiście dla zwolenników MTB także nie mogło zabraknąć ciekawej propozycji. Koła XC, choć z pewnością będą sporo kosztować, oferują jednak chyba maksimum technologicznych możliwości jakie można obecnie kupić. XC to zupełnie nowa, zaprojektowana od podstaw konstrukcja - zbudowana w oparciu o ulepszone żywice i nowe jednokierunkowe włókna. Ich zastosowanie pozwoliło stworzyć 290g obręcz o profilu 20mm w systemie tubeless, która podobno zniesie najcięższe warunki jaki można sobie w zawodach XC wyobrazić. Po zastosowaniu piast z aluminiowo-karbonowym korpusem oraz lekkich szprych DT Swiss, zestaw kół ważyć ma imponujące 1200g. Dla fanów All Mountain przygotowano mocniejszą odmianę kół, nazwaną AM, po zastosowaniu mocniejszych obręczy o wysokości 25.5mm, waga tego zestawu zamknie się w okolicach 1500g.

 

 

 

 


Info: www.reynoldscycling.com
Dystrybutor: www.reynoldscycling.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj