Scott F01

Drukuj

Szosowa rama F01 to prototyp, który swoją premierę miał podczas tegorocznego Tour de France. Nie znamy nawet jego oficjalnej, sklepowej nazwy, ale kilka ciekawych informacji producent zdecydował się przedstawić.

Cel jaki przyświecał konstruktorom nowego Scott'a można uznać za zgodny z obowiązującymi trendami - rama miała być aerodynamiczna. Okazuje się jednak, że nie tylko. F01, który podobno powstał ze względu na potrzebę posiadania aerodynamicznego sprzętu, dającego przewagę podczas sprintów i ucieczek, w teamie HTC Columbia , ma się także wyróżniać lekkością oraz sztywnością i parametry te posiadać lepsze od konkurencyjnych wyrobów. Aerodynamika ma natomiast pozostać na poziomie zbliżonym do innych produktów tej klasy, na przykład do Felt'a AR.



W efekcie rama waży 840g, a więc zaledwie 5% więcej od Addict'a i zachowuje taką samą sztywność jak ta topowa rama szosowa. Rury, które pozwoliły osiągnąć takie właściwości trochę przypominają te, których użyto w Treku Speed Concept, a więc ze "ściętą" tylną częścią. Opływające ramę powietrze "nie widzi", że dalsza część jest ucięta i opływa ramę w niemal taki sam sposób, jak gdyby rura była w całości. W praktyce, Scott swój pomysł w stosunku do Treka nieco zmodyfikował, gdyż rury mają profil o proporcjach 3:2, co według inżynierów pozwala na idealne wyważenie parametrów: sztywności, masy oraz aerodynamiki. Jeśli chodzi o dokładne wartości oszczędzonych watów poprzez łatwiejsze przebijanie się przez powietrze, to Scott informuje, że oszczędzimy ich 20 podczas podróży z prędkością 45 km/h z kątem natarcia powietrza pomiędzy 0, a 20º.

 



Z pozostałych danych technicznych pewne jest, że F01 uzyska stożkowatą rurę sterową 1 1/8" - 1 1/4", karbonowe haki oraz wciskane łożyska press-fit BB86. Nie wiadomo jednak kiedy rowery zbudowane na ramie F01 oraz same ramy, trafią do sprzedaży, mówi się o raczej roku modelowym 2012, jednak być może ograniczoną ilość ujrzymy już w 2011 roku.

Info: www.scott-sports.com
Dystrybutor: www.scott.pl

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj