Cel jaki przyświecał konstruktorom nowego Scott'a można uznać za zgodny z obowiązującymi trendami - rama miała być aerodynamiczna. Okazuje się jednak, że nie tylko. F01, który podobno powstał ze względu na potrzebę posiadania aerodynamicznego sprzętu, dającego przewagę podczas sprintów i ucieczek, w teamie HTC Columbia , ma się także wyróżniać lekkością oraz sztywnością i parametry te posiadać lepsze od konkurencyjnych wyrobów. Aerodynamika ma natomiast pozostać na poziomie zbliżonym do innych produktów tej klasy, na przykład do Felt'a AR.
W efekcie rama waży 840g, a więc zaledwie 5% więcej od Addict'a i zachowuje taką samą sztywność jak ta topowa rama szosowa. Rury, które pozwoliły osiągnąć takie właściwości trochę przypominają te, których użyto w Treku Speed Concept, a więc ze "ściętą" tylną częścią. Opływające ramę powietrze "nie widzi", że dalsza część jest ucięta i opływa ramę w niemal taki sam sposób, jak gdyby rura była w całości. W praktyce, Scott swój pomysł w stosunku do Treka nieco zmodyfikował, gdyż rury mają profil o proporcjach 3:2, co według inżynierów pozwala na idealne wyważenie parametrów: sztywności, masy oraz aerodynamiki. Jeśli chodzi o dokładne wartości oszczędzonych watów poprzez łatwiejsze przebijanie się przez powietrze, to Scott informuje, że oszczędzimy ich 20 podczas podróży z prędkością 45 km/h z kątem natarcia powietrza pomiędzy 0, a 20º.
Z pozostałych danych technicznych pewne jest, że F01 uzyska stożkowatą rurę sterową 1 1/8" - 1 1/4", karbonowe haki oraz wciskane łożyska press-fit BB86. Nie wiadomo jednak kiedy rowery zbudowane na ramie F01 oraz same ramy, trafią do sprzedaży, mówi się o raczej roku modelowym 2012, jednak być może ograniczoną ilość ujrzymy już w 2011 roku.
Info: www.scott-sports.com
Dystrybutor: www.scott.pl