EC90 SL Clincher jest dla firmy rewolucją z prostego powodu. To pierwsze, w pełni karbonowe koła tej firmy, przeznaczone pod klasyczne opony, zamiast klejonych do obręczy szytek. Nie jest to łatwa do opanowania technologia i nie każdy producent sobie z nią radzi. Wysokie ciśnienie dętki działa na wewnętrzną stronę cienkich ścianek, które po przeciwnej stronie zmagać się muszą z klockami hamulcowymi, co jest szczególnie trudne z tego powodu, że karbon odprowadza ciepło sporo słabiej, niż byśmy wszyscy sobie tego życzyli. Działające siły są więc naprawdę potężne i dla niektórych producentów, stworzenie bezpiecznej i wytrzymałej obręczy karbonowej pod oponę, potrafi być wyzwaniem przekraczającym możliwości firmy. Easton obiecuje, że te problemy ich kół nie dotyczą. W EC90 SL Clincher zastosowano technologię ThermaTec, która wygładza powierzchnię hamowania, co sprawia, że samo hamowanie będzie nie tylko przyjemniejsze i pewniejsze (brak pulsacji charakterystycznej dla większości karbonowych obręczy), ale powstające wtedy ciepło gromadzić się będzie równomierniej na całej obręczy.
EC90 SL Clincher korzystać będą z 38-mio mm obręczy, która w całości jest uformowana - łącznie z otworami na nyple, które nie są wiercone jak u zdecydowanej większości producentów. Zastosowano 18-cie szprych w przednim, oraz 24 szprychy w kole tylnym, a Eastonowskie piasty R4SL korzystać mają z ceramicznych łożysk (w rzeczywistości będą to zapewne łożyska hybrydowe). Zestaw, który nie posiadać będzie limitu wagowego kolarza, ważyć ma 1460g. Cena wyniesie 1800$, a do zestawu dołączone zostaną, kompatybilne z karbonowymi obręczami, klocki SwissStop.
Kolejna nowość szosowa to koła EC90 TT, z wysoką aż na 90 mm obręczą (poprzednik miał "jedyne" 56 mm). Producent chwali się, że zastosowanie piast z wąsko rozstawionymi kołnierzami znacząco ogranicza opór aerodynamiczny - według testów Eastona, przy kątach 0, 5, 10, 15 i 20 stopni, nowe EC90 TT są bardziej aerodynamiczne od kół Zipp 808 i ważą od nich o około 30g mniej, bo zaledwie 1424 g. Przy formowaniu obręczy wykorzystywana jest specjalna technologia, która umożliwia stworzenie ostrzejszej (a tym samym bardziej aerodynamicznej) wewnętrznej krawędzi obręczy, przy jednoczesnym usunięciu zbędnych włókien, a więc zmniejszeniu masy i jak obiecuje producent, wytrzymałość będzie zachowana. Natomiast dzięki zastosowaniu tak wysokiej obręczy, EC90TT korzystać mogą z niewielkiej ilości szprych - zaledwie 12-stu z przodu i 16-stu z tyłu, co z pewnością również przyczynia się do tak niskich wartości oporu aerodynamicznego. Koła nabędziemy za 1900$ i podobnie jak w przypadku wspomnianych wcześniej EC90 SL Clincher, do zestawu dostaniemy specjalne kllocki SwissStop.
Koła Haven wypełnią lukę pomiędzy Havoc'iem, a XC One, w ofercie kół MTB Eastona, jednak są one bardziej ukierunkowane na All-Mountain. A to za sprawą obręczy - szerokiej na 21 mm, co pozwala stosować opony o szerokości nawet 2.5". Ciekawostką jest zastosowanie specjalnych gwintowanych oczkowań w obręczy (notabene kompatybilnej z systemem UST), w które wkręca się specjalne nyple z dwoma gwintami - po zewnętrznej stronie i w środku. Zastosowane szprychy są już jednak standardowe. Przednia piasta jest przeznaczona pod 15-sto mm oś lub standardową "dziewiątkę" przy zastosowaniu adaptera. Koła ważyć będą 1650 g w wersji 26", a 29-calowa odmiana 1785 g.