Gary Fisher 2010 na szosę

Drukuj

Nazwisko i imię Gary'ego Fishera już chyba zawsze kojarzyć się będą z kolarstwem górskim. Nie oznacza to jednak, że marka pana Fishera w swojej ofercie rowerów szosowych mieć nie będzie.

A mieć chyba powinna, bo przecież sam Gary swoją przygodę z rowerami od szosy zaczynał i co ciekawe... szybko skończył, gdyż z powodu długich włosów zabroniono mu startów. Pan Fisher zapragnął więc wrócić do korzeni i na starsze lata zamarzyła mu się cała seria rowerów szosowych, z jego imieniem i nazwiskiem na rurach ram.

Szosówki Gary'ego budowane są w oparciu o trzy różne ramy: Cronus - to w pełni karbonowy model, Ion jest aluminiowo-węglowy, natomiast Rail to rama całkowicie zbudowana z aluminium. Oczywiście najbardziej interesujący wydaje się model Cronus, który ma dużo wspólnego ze swoim kuzynem - Trekiem Madone, dzieli z nim identyczną mufę suportu - przystosowaną pod wciskane łożyska BB90, a także widelec E2 ze stożkowatą rurą sterową (1 1/8" - 1 1/2"). Marzeniem Gary''ego było, by stworzyć rower niezwykle sztywny i lekki, a przy tym bardzo komfortowy i niekoniecznie przeznaczony tylko do ścigania. Dlatego, oprócz bardzo komfortowej, by nie powiedzieć turystycznej, geometrii z ośmioma rozmiarami, odnajdziemy w tym rowerze asymetryczne rury, które umożliwiają bezproblemowe korzystanie z 3-tarczowych korb, a także mocowania do błotników w śrubach mocujących hamulce (pod klasycznymi błotnikami zmieszczą się opony 25c, a bez nawet 28c).



Oprócz komfortu duży nacisk położono na sztywność (nieoficjalnie mówi się, że Cronus jest pod tym względem lepszy od Madone) oraz wagę całej konstrukcji - w rozmiarze 56cm jest to 900g, a pełen rower Cronus Ultimate na Sramie Red, bez pedałów, ważyć ma 6.67 kg. Po wymianie standardowych, aluminiowych kół Bontragera na coś karbonowego, otrzymamy rower, który w świetle obowiązujących przepisów UCI będzie nielegalny.

Karbonowo-aluminiowy Ion ma być równie sztywny co droższy Cronus, niestety będzie także cięższy (około 1350g) i to pomimo zastosowania tylnego trójkąta, niemal całkowicie pochodzącego z Cronusa. Także tutaj znajdziemy takie same mocowania do błotników, czy powiększoną przestrzeń między ramą i kołami pozwalającą na korzystanie z szerszych opon. Z kolei w pełni aluminiowy Rail, wykonany z alu 6066, będzie propozycją dla rozpoczynających swoją przygodę z jazdą po szosie, dlatego znajdziemy w nim raczej komponenty z niższych grup - Shimano Tiagra oraz Sora.

Info: www.fisherbikes.com
Dystrybutor: www.ssc.pl