Są na świecie duże firmy rowerowe, które nie ignorują nowych tendencji pojawiających się w bikerskim środowisku. Znany z proinnowacyjnej postawy Cannondale w zeszłym roku zaprezentował seryjnie produkowane singlespeedy. Rowery spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem. Kultowa marka w połączeniu z modnym trendem zapewniły im sukces.Teraz Amerykanie poszli dalej: przygotowali na sezon 2004 w linii rowerów Bad Boy oprócz między innymi dwóch singlespeedów także interesujący model roweru górskiego bez zewnętrznych przerzutek. Rower ma HeadShoka a zmianę przełożeń w zakresie 307% zapewnia nowa ośmiobiegowa piasta Shimano Nexus Inter 8. W ramie został jednak hak do tylnej przerzutki dla tych, którzy kiedyś być może „przeproszą się” z zewnętrznymi systemami zmiany biegów. Rama i Head Shok mają także uchwyty do montażu tarczówek.
Multispeed Cannondale`a nosi nazwę Fifty-Fifty. Jest połączeniem koncepcji singlespeeda z jego prostotą i czystymi liniami z rowerem górskim i miejskim fun bikiem.
W rowerze zastosowano zapożyczony z tandemów specjalny opatentowany przez Cannondale mimośrodowy adapter do środka suportu, zapewniający po odpowiednim obróceniu go i zablokowaniu wewnątrz rury suportowej o powiększonej średnicy, właściwy naciąg łańcucha, bez konieczności stosowania poziomych haków kół lub napinacza.Dzięki takiej konstrukcji nie ma także problemu ze stosowaniem tylnych tarczówek, bo oś tylnego koła nie zmienia położenia w stosunku do zacisku hamulca. Niestety obecna wersja piasty Nexus Inter 8 nie umożliwia zastosowania tych hamulców :-(. Na szczęście przednią tarczówkę można bez problemu dokręcić do Head Shoka.
Fifty-Fifty ma malowanie podkreślające wielość koncepcji konstrukcyjnych i użytkowych składających się na ten uniwersalny rower. Przednia część jest pomalowana na typowy dla linii Bad Boy „niegrzeczny” czarny matowy kolor, tylna jest w stosowanym w singlespeedach Cannondale`a kolorze polerowanego aluminium, zabezpieczonego matowym przezroczystym lakierem.
Specyfikacja Fifty-Fifty przedstawia się następująco:
Rama: Optimo HeadShok for Gearhub
Widele: HeadShok Super Fatty Ultra DL All-Conditions
Obręcze: Cannondale Earth, 36 otworów
Piasta tył: Shimano Nexus Inter-8 Premium,
Piasta przód: Cannondale Wind,
Szprychy: DT Champion 1.8mm
Opony: IRC Lover soul, 26 x 2.25”
Pedały: Cannondale Octopus
Korby: TruVatiV FireX SS, 32z
Łańcuch: Shimano HG-53
Tylna zębatka: Shimano Inter-8, 16z
Środek suportu: TruVatiV ISIS GigaPipe SL z mimośrodowym adapterem Cannondale
Tylna przerzutka: Shimano Nexus Inter-8 Premium (w piaście),
Manetka: Shimano Nexus Inter-8
Gripy: Comfort Alloy
Mostek: Cannondale HeadShok Si
Łożyska steru: Cannondale HeadShok Si
Hamulce: Cannondale Fire
Dźwignie hamulców: Shimano Nexus Inter-8
Siodełko: Selle Royal Viper
Wspornik siodełka: Alloy 6061
Kolory: Jet Black z przodu, Raw z tyłu (matowy)
Rozmiary: P, S, M, L, X
Uwagi:
- otwieracz do butelek przy haku tylnej przerzutki,
- specjalny mimośrodowy adapter do środka suportu zapewniający właściwy naciąg łańcucha bez konieczności stosowania poziomych haków kół,
- seryjnie montowane błotniki.
Co myślicie o nowym rowerze i jego koncepcji? Czy to ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy wreszcie zauważyli, że „górskiego” zakresu przełożeń potrzebują maksymalnie kilka razy w roku lub rzadziej, czy dziwoląg bez przyszłości?