Karbonowa korona i rura sterowa amortyzatora BlackBox:
System ten był testowany na zawodach o Puchar Świata XC - Rock Shox BlackBox Racing World Cup XC. Nowa korona i rura sterowa wykonana całkowicie z karbonu jest bardzo sztywna oraz jednoczęściowa. Dostępna będzie na amorku SID Race BlackBox Carbon(60 mm do 80 mm). Niezwykła sztywność, niezrównana kontrola wibracji i niska waga bo jedynie 1020 gram.
Amortyzatory Duke - dla agresywnego XC:
Niespotykany projekt przeznaczony do agresywnej jazdy x-conutry. Charakteryzuje się niską wagą i sztywnością. Skok w granicach 80 mm do 100 mm; 30 milimetrowe górne rury zapewniają precyzyjne sterowanie i sztywność. Cztery typy modeli: Race(80 mm, 1500 gr); SL(100 mm lub też 80 jak kupujemy wraz z rowerem w komplecie, 1510 gr), XC(80 mm a jak kupujemy wraz z całym rowerem to 100 mm, 1610 gr) oraz C(80 mm lub 100 mm, 1610 gr)
Zewnetrzna regulacja jazdy poprzez system U-turn:
System pozwala na zmianę typu jazdy poprzez obrót zewnętrznej tarczy znajdującej się na szczycie lewej odnogi widełek. Rozmontowywanie oraz jakiekolwiek narzędzia nie są potrzebne. Co więcej system U-Turn zmienia automatycznie moc odbicia widełek dopasowując go do wybranego typu trasy. Twoja jazda jest zawsze optymalna. U-Turn jest dostępny w (Psylo) modelach: SL(80 mm - 125 mm, 1850 gr - 2020 gr); XC(80 mm - 125 mm, 1850 gr - 2010 gr) i C(80 mm - 125 mm, 1850 gr - 2070 gr jest dostępny tylko na złożonych już rowerach).
Tytanowo azotowe górne rury:
Wypróbowana została ta technika na zawodach motocyklowych Grand Prix. Znacząca redukcja tarcia. Twarda konstrukcja redukuje szkody spowodowane kamieniami i uderzeniami. Dostępny sstem w amortyzatorze SID Race Titanium(63 mm / 80 mm, 1250 gr).
Górne rury PTFE:
Rewolucyjny, nisko-tarciowy proces łagodzący prowadzi do 65 - procentowej redukcji tarcia podczas poślizgu. PTFE rury są dostępne na Duke Race, Duke SL, Psylo Race i Psylo SL.
Nowy przepust izolacyjny dla SID i Psylo:
Ulepszone osiągi SID i PSYLO z dłuższymi przepustami izolacyjnymi. Najniższe przepusty izolacyjne dla SID są dwa razy dłuższe, osiągają długość 20 mm (wcześniej - 10mm) . Dla Psylo, górne przepusty izolacyjne są wydłużone z 15 mm do 30mm, natomiast dolne potrojone do 45mm. Wynik - czterdziestoprocentowa redukcja tarcia podczas poślizgu oraz praktycznie eliminacja skrzypienia.
Rock Shox w 2002 roku
Karbonowa korona i rura sterowa amortyzatora BlackBox:<br>System ten był testowany na zawodach o Puchar Świata XC - Rock Shox BlackBox Racing World Cup XC. Nowa korona i rura sterowa wykonana całkowicie z karbonu jest bardzo sztywna oraz jednoczęściowa. Dostępna będzie na amorku SID Race BlackBox Carbon(60 mm do 80 mm)